הרצוג: הנבחרת לא תהיה סביב זהבי, לא מצפה ממנו למשהו מיוחד

וילי רוטנשטיינר עם אנדי הרצוג ועם אלון חזן
וילי רוטנשטיינר עם אנדי הרצוג ועם אלון חזן | דני מרון

הצוות המקצועי של נבחרת ישראל ערך מסיבת עיתונאים לקראת המשחק מול אלבניה: "שונא להפסיד ורוצה להכניס את זה לנבחרת". רוטנשטיינר: "אם לא נאמין בנבחרת ובכדורגל הישראלי אי אפשר להצליח"

(גודל טקסט)
הצוות המקצועי של נבחרת ישראל בראשות המנהל הטכני וילי רוטנשטיינר ערך הבוקר (שני) מסיבת עיתונאים יחד עם המאמן אנדי הרצוג ועוזר המאמן אלון חזן לקראת פתיחת ההכנות למשחק החוץ באלבניה בליגת האומות ביום שישי הקרוב.


המנהל האוסטרי הודיע על השמות החדשים בצוות המקצועי כשבין השאר מדובר במאמן שוערים חדש, שוער העבר האוסטרי קלאוס לינדנברגר איתו עבד רוטנשטטינר בנבחרת אוסטריה ואת הסקאוט היינץ הוכהאוזר שגם שימש כמנהל מקצועי ברד בול זלצבורג. בנוסף השמות כוללים גם את המומחה למדעי הספורט ריקרדו פרויטי, הרופא ד"ר ערן דולב שישתף פעולה ד"ר מארק רוסנובסקי, מנהל הנבחרת יהיה גיא פורטיניאגין בנוסף לישראל סטוצ'ינסקי, ואת הפיזיותרפיסטים פולי פטרוס קטסארס וסאשה גירשין.


"אנחנו מתחילים תחרות בינלאומית חדשה ומתכוננים למשחק מול אלבניה", פתח רוטנשטיינר. "כל משחק קובע. אין לנו משחקי ידידות. זאת הזדמנות גדולה עבורנו כי אפשר לעלות לקבוצה ב' וזאת גם הזדמנות לעלות ליורו 2020. הזדמנות שנייה נהדרת כי אפשר להגיע לפלייאוף ואנחנו רוצים להיות חלק מזה. העדיפות להתמקד במשחק הבא נגד אלבניה. הכי טוב לחשוב ממשחק למשחק ולכבד אתה היריבה שלנו. אנחנו רוצים לפתוח בצורה חיובית. 


"צריכים רוח חדשה בנבחרת והתלהבות לנצח. חייבים שיהיה ביטחון עצמי בליגת האומות, לצד יצירתיות וגמישות. אנחנו צריכים לפעול כקבוצה חזקה וממושמעת. הנבחרת היא הכוכב ולא שחקן בודד. הסיכוי היחיד הוא שכל הנבחרת תעבוד יחד כיחידה מגובשת. יש לנו שחקנים יוצאים מן הכלל. רוצים להתקדם מהמקום ה-93 בדירוג פיפ"א. צריכים להאמין בשחקנים שלנו, במאמנים שלנו, בנבחרת ובכדורגל הישראלי. בלי להאמין בזה אי אפשר להצליח. זה הצעד הראשון. החוזק של השחקנים הוא הפוקוס שלנו ואנחנו רוצים להתכונן טוב למשחק הקשה ביום שישי".


ההחלטה להחזיר את ערן זהבי: "אנדי הרצוג החליט שהוא את השחקנים הטובים ביותר, הוא התנצל ועכשיו הוא ממוקד באימונים ובמשחק מול אלבניה וצפון אירלנד. התרשמתי מאוד מהאישיות שלו ושמחתי לפגוש אותו. אני חושב שהוא שחקן ענק לכדורגל הישראלי. הוא התנצל וזאת הייתה הצהרה ברורה של ערן והוא ממוקד באימונים ובמשחקים. צריכים לעבוד ביחד למען עתיד חיובי יותר לכדורגל הישראלי".



זהבי. התנצל וממוקד בנבחרת (ערן לוף)


המאמן אנדי הרצוג אמר: "אני רוצה להגיד לשחקנים שאנחנו שישה משחקים מהעלייה ליורו וצריכים לתת הכל. בנוסף אני שונא להפסיד ורוצה שהשחקנים שלי ירגישו ככה. אנחנו לא מנסים, השחקנים לא צריכים לוותר לעצמם. אנחנו צריכים להבקיע. אני רוצה להכניס את המנטליות הזאת. אני יודע שזה לא פשוט, אבל צריכים מנטליות מנצחת. בנוסף אנחנו צריכים מחויבות במאה אחוז לנבחרת וככה נוכל להצליח".


בחירת הסגל: "הצוות המקצועי בחר ביחד, התייעצתי עם אלון חזן והנבחרת הצעירה. כשאתה חדש כדאי להתייעץ. זאת הייתה האחריות שלי, אבל קיבלתי כמה שיותר מידע שיכולתי. הבלמים של הפועל באר שבע? בחרנו אותם בגלל הניסיון שלהם. צפינו בכל המשחקים ולא רצינו לעשות יותר מדי שינויים. בנוסף הזרמנו דם חדש בדמות מקסים פלקושצ'נקו ודן גלזר".


אם זהבי ומואנס דאבור ישחקו יחד: "יש לנו ארבעה חלוצים טובים, צריכים לראות את מצב הפציעה של אלון תורג'מן, אבל יש לנו ארבעה שחקנים טובים וצריכים לשחק כיחידה אחת ויש לנו שחקנים שיכולים לעשות ברמה האישית בגלל הכישרון שלהם וזה תמיד טוב למאמן".


 

הרצוג. שונא להפסיד (דני מרון)

 

חזרתו של זהבי: "הנבחרת לא תהיה סביב ערן. הוא יכול לעשות את ההבדל. אני רוצה שיעשה את הטוב ביותר לנבחרת עם האיכויות שלו. לא מצפה ממנו למשהו מיוחד, רק להראות לקהל שהוא חזר ויעשה את שלו עבור הנבחרת. יש לנו עוד שחקנים טובים וזה לא רק הוא. אני רוצה שהוא יהיה ממוקד בנבחרת ולא נתעסק בטעות שעשה".



נבחרת אלבניה: "אלבניה עלתה ליורו 2016 והתקדמה מאוד. ויש לה כמה שחקני מפתח פצועים, אבל אני מכיר את המנטאליות של הנבחרת הזאת ואם הכל הולך להם, הם טובים מאוד. זו נבחרת התקפית, טכנית ומהירה עם שחקנים שמכדררים ברמה גבוהה. אנחנו צריכים למצוא את האיזון כדי לעצור אותם".

 

אם הנבחרת תסיים במקום הראשון: "זאת המטרה בסופו של דבר. קודם כל צריכים תוצאה טובה באלבניה ונראה להם שבאנו לנצח. כל השחקנים, גם המחליפים ולא רק מי שיפתח ואז ניגש למשחקים הבאים. אנחנו צריכים לראות איך ננצח את אלבניה ואז צעד אחר צעד".



שחקני הנבחרת ישראל ששיחקו אתמול במשחק בין הפועל באר שבע למכבי תל אביב, בו צפה הרצוג, יצטרפו הבוקר להתכנסות בבית הנבחרות בשפיים לקראת פתיחת ההכנות למשחק באלבניה. שלושה משחקני הפועל באר שבע, אריאל הרוש, לואי טאהא ושיר צדק, סובלים מפציעות בברך ויבדקו אצל רופא הנבחרת מרק רוסנובסקי, שיקבע מי מהם יהיה כשיר לשחק ביום שישי נגד אלבניה. ובמידה ויהיה שחרור של שחקן או שניים, יוזמנו לאלתר שחקנים אחרים. במסיבת העיתונאים הבוקר ישתתפו אנדי הרצוג, ווילי רוטנשטיינר ואלון חזן. בערב תקיים נבחרת ישראל אימון פתוח באצטדיון רמת גן.


הרוש. מקווה שיהיה כשיר ליום שישי (דני מרון)
הרוש. מקווה שיהיה כשיר ליום שישי (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי