הרצוג: "פגע בנו שזהבי יצא", פרץ: "כרגע נראה שהוא האיש המתאים"

הרצוג
הרצוג | אודי ציטיאט

בנבחרת ישראל מאוכזבים מההפסד 1:0 באלבניה במשחק הבכורה תחת האוסטרי שאמר: "עם הקהל בבית אני חושב שיש לנו יותר סיכוי". הקשר הוסיף: "המאמן דוחף אותנו קדימה". פאנוצ'י: "מזל שהם לא ניצלו את המצבים"

(גודל טקסט)

לא ככה קיוו בנבחרת ישראל שייפתח עידן אנדי הרצוג. אפשר אומנם להתנחם במחצית ראשונה טובה יחסית בה השחקנים בתכלת יכלו לעלות ליתרון של שער אחד לפחות, אך אותו דבר אפשר להגיד על נבחרת אלבניה שבסופו של דבר הייתה מרוכזת קצת יותר וניצחה 0:1 מתסכל מאוד מבחינתנו. שני השחקנים הבולטים לאורך 90 הדקות היו גיא חיימוב בין הקורות, דור פרץ במרכז המגרש שהראה יכולות הגנתיות והתקפיות ומהדקה ה-71 בה נכנס גם מנור סולומון הראה ניצוצות שהרימו את הנבחרת בהופעת הבכורה שלו.

"לא הגיע לנו להפסיד. שיחקנו טוב. ההבדלים בין המחציות זה בסך הכל עניין של רגעים. היה חסר לנו גרוש ללירה. אבל נתמקד בדברים הטובים ונמשיך", אמר חיימוב בפנים מאוכזבות מיד לאחר המשחק. " זה משחק ראשון בקמפיין וננסה לתקן מה שצריך". השוער ניצל את העובדה שהשוער הראשון המיועד של הרצוג, אריאל הרוש, נפצע ונשאל אם לדעתו ימשיך לקבל את המקום בין הקורות: " אני לא מסתכל על דברים אישיים אלא על טובת הנבחרת, ננסה להצליח יחד. את השאלה אם אמשיך להיות השוער הראשון לא צריך להפנות אליי, יש מקבלי החלטות".

אחד ממקבלי ההחלטות הוא המאמן הרצוג שנראה עצבני במסיבת העיתונאים לאחר משחקו הראשון כמאמן נבחרת ישראל: "מה שפגע בנו זה שזהבי נפצע ויצא. היינו צריכים לעשות שינוי כשזה קרה. במחצית השנייה עדיין היינו במשחק, אבל אלבניה הייתה יותר טובה. כשאתה משחק בחוץ אתה לא יכול לעשות יותר מדי טעויות". אך למרות ההפסד, האוסטרי נשאר אופטימי לגבי הסיכויים של ישראל בליגת האומות: " יש לנו עוד שני משחקי בית ואחד בחוץ. טוב שלא הפסדנו ביותר משער. עם תמיכת הקהל בבית אני חושב שיש לנו יותר סיכוי ואם ננצח את המשחק הראשון מול סקוטלנד אני אופטימי לגבי הסיכויים שלנו".

דור פרץ, כאמור שחקן השדה המצטיין בשורות ישראל, דיבר בסיום המשחק על העובדה שערן זהבי נאלץ לנטוש את המשחק כבר בראשית המחצית השנייה: " ערן הוא שחקן טוב וחשוב אצלנו ואין ספק שזה פגע בנו שהוא יצא, אבל למרות זה המשכנו להגיע למצבים והפסדנו כי לא הבקענו", על ההחמצה המדהימה של החלוץ במחצית הראשונה אמר שחקן מכבי ת"א: "אני חושב שאם הוא החמיץ כנראה יש סיבה, אולי הוא לא הבין באיזו זווית הוא היה מול השער". בנוסף דיבר הקשר על המשחק הראשון תחת הרצוג: "אם נמשיך בקו שלנו העתיד יהיה טוב. אני שמח על ההופעה שלי באופן אישי ולמרות התוצאה המאכזבת אני חושב שהנבחרת נתנה הופעה טובה. צריך להמשיך להאמין, זה רק משחק ראשון. כרגע נראה שהרצוג הוא האיש המתאים אבל בואו נראה מה יהיה בהמשך. המאמן דוחף אותנו קדימה. אומר לנו לא לספוג וזה חשוב".


פרץ מאוכזב, אבל מאמין בהרצוג (אודי ציטיאט)

מי שעוד דיבר בסיום המשחק הוא מנור סולומון, שעשה שינוי לטובה בישראל כשנכנס לשחק במצב של פיגור: "תחושות טובות לייצג את הנבחרת, אבל מאכזב כי הפסדנו. כל זמן שאני בנבחרת אני מרגיש שסומכים עליי. זה היה משחק של עליות וירידות. יכול להיות שהפציעה של זהבי הכריעה את ההתמודדות".

והיה גם צד מנצח. מאמן נבחרת אלבניה, כריסטיאן פאנוצ'י, התייצב למסיבת העיתונאים בפנים עגומות מעט וראוי לציין כי התעמת עם כתב ישראלי שהסביר לו על לוח הזמנים הצפוף של נבחרת ישראל בשל אילוצי האבטחה. במסיבת העיתונאים הוא אמר: "במחצית הראשונה רוב המצבים של ישראל היו בגלל טעויות שלנו ולא בגלל שהם היו יותר טובים מאיתנו, מזל שהם לא ניצלו אותם. בסופו של דבר ניצחנו ואני שמח. ברור שהשוער שלנו היה הטוב במגרש, אבל אפשר לשפר את ההגנה, עשינו כמה טעויות שיכלו לעלות ביוקר. ננסה לשפר ולא 'למות מפחד' כשהקבוצה השנייה תוקפת. סקוטלנד היא קבוצה מפחידה בבית ולא פשוט לשחק שם. ננסה לעשות הכל כדי לנצח".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי