נבחרת ישראל הובסה 3:0 בחוץ מול צפון אירלנד

איתן טיבי, ביברס נאתכו, בן ביטון
איתן טיבי, ביברס נאתכו, בן ביטון | Gettyimages

אחרי ההפסד בליגת האומות, החבורה של הרצוג נראתה מבוהלת והתפרקה במשחק הכנה בבלאפסט. דייויס (13), דאלאס (42) ו-וויט (67) כבשו בקלות בלתי נסבלת. בחודש הבא: סקוטלנד בסמי עופר, אלבניה בטרנר

(גודל טקסט)

ארבעה ימים אחרי ה-1:0 המאכזב באלבניה במחזור הפתיחה של ליגת האומות, נבחרת ישראל רשמה הערב (שלישי) הפסד שני ברציפות בעידן אנדי הרצוג, הפעם 3:0 משפיל במיוחד בבלפאסט מול צפון אירלנד במשחק הכנה לקראת המחזור השני שיתקיים בדיוק בעוד חודש מול סקוטלנד החזקה בסמי עופר.


אם מהמשחק הראשון של הרצוג היה אפשר לקחת כמה דברים טובים, הערב הסיפור היה שונה לחלוטין. מעבר לתוצאה הלא מחמיאה, החבורה שלו לא הצליחה לאיים על המארחת ולא היוותה יריבה בשום שלב. דור מיכה ומואנס דאבור ניסו מידי פעם להפתיע, אך זה לא הספיק מול הפיזיות והאיכות של הצפון האירים ורק במזל התוצאה לא הייתה גבוהה יותר. אם לא די בכל הנאמר, משחק ההגנה של ישראל היה לא מתואם, אנמי ובדקות רבות אפילו מבוהל, דבר שבסופו של דבר הוביל לקריסה מוחלטת.


מעודד מהיכולת במחצית הראשונה באלבניה, אנדי הרצוג שמר על מערך שלושת הבלמים, אך בכל זאת ביצע שינוי אחד במרכז ההגנה כשפתח עם איתן טיבי על חשבון ניסו קפילוטו שלא הרשים בהפסד 1:0. בקישור, דור מיכה פתח על חשבון בירם כיאל ששוחרר מסיבות אישיות ובחוד עלה תומר חמד שקיבל את חולצת ההרכב במקום ערן זהבי הפצוע שלא נכלל בסגל.



דרסו את ישראל בהילוך שני. שחקני צפון אירלנד (Gettyimages)


דקות הפתיחה היו של צפון אירלנד, שלחצה את הנבחרת שלנו לאחור והגיעה למספר חצאי מצבים בדקות הראשונות. בדקה ה-13 היא גם עלתה ליתרון לאחר שכדור קרן מצא את סטיבן דייויס חופשי ומאושר בתוך הרחבה. בדקה ה-42 סטיוארט דאלאס נותר לבדו מול גיא חיימוב ומשישה מטרים בעט מהאוויר לרשת וקבע את תוצאת המחצית. שניות לפני השער, טאלב טוואטחה נפגע בגבו והוחלף על ידי שמואל שיימן.


במחצית השנייה הרצוג ביצע שרשרת של חילופים על מנת לנסות לחזור למשחק ואולי גם לבחון את השחקנים שנכנסו לקראת ההמשך, אך גם זה לא עזר. אחרי שלל החמצות, הצפון האירים מצאו את הרשת בפעם השלישית בדקה ה-67 לאחר שהמחליף גווין וויט נותר לבדו בתוך הרחבה של גיא חיימוב והפציץ בקלילות לרשת. שש דקות לאחר מכן דן גלזר עלה להופעת הבכורה שלו במדי נבחרת ישראל במקומו של מואנס דאבור שנפצע וירד מכר הדשא כשהוא נאנק מכאבים.


בחודש הבא כאמור נבחרת ישראל תנסה להשאיר לעצמה סיכוי להעפיל ליורו 2020 כשתארח את נבחרת סקוטלנד בסמי עופר (11.10) ושלושה ימים לאחר מכן היא תפגוש באצטדיון טרנר את נבחרת אלבניה. כמו שזה נראה כרגע, שום טורניר לא יעזור לחבורה של אנדי הרצוג, שבנקודת הזמן הזו לא באמת מסוגלת לאיים על שתי היריבות שלה בליגת האומות.

 


הרכבים
צפון אירלנד: טרבור קארסון, ג'מאל לואיס, ג'וני אוואנס, ג'ורג' סאביל, סטיבן דייויס, סטיוארט דאלאס, קורי אוונס, ג'ורדן ג'ונס, פטריק מקניר, וויל גריג', קרייג קאצ'קארט.



ישראל: גיא חיימוב, אלי דסה (בן ביטון, 65), עיאד חבשי (ניסו קפילוטו, 46), איתן טיבי, שרן ייני, טאלב טוואטחה (שמואל שיימן, 40), ביברס נאתכו, דור פרץ, דור מיכה (אלון תורג'מן, 59), תומר חמד (דיא סבע, 59), מואנס דאבור (דן גלזר, 74).


Here come the teams! #GAWA ⚽️ pic.twitter.com/MckNZzOiqv

— Northern Ireland (@NorthernIreland) 11 בספטמבר 2018


מהלך המשחק
דקה 1: המשחק בבלפאסט יצא לדרך, אנדי הרצוג ירשום ניצחון בכורה כמאמן נבחרת ישראל?


דקה 5: המארחת פתחה חזק, אך עדיין לא הצליחה לאיים על השער של גיא חיימוב בצורה ממשית.


דקה 10: ניסיון בעיטה של נבחרת צפון אירלנד נבלם על ידי איתן טיבי.


דקה 11: שיתוף פעולה נאה בין מואנס דאבור לדור מיכה הסתיים בבעיטה רעה של החלוץ.


דקה 13, צפון אירלנד עלתה ל-0:1: כדור קרן מצא את סטיבן דייויס חופשי כ-14 מטר מהשער של ישראל. הקשר לא היסס ובעט בנגיעה כדור שליטף את ראשו של מואנס דאבור, הטעה את גיא חיימוב וחדר לרשת.

 

GOAL!! Steven Davis scores after 12 minutes! 1-0! #GAWApic.twitter.com/XU3Q19Fge7

— Northern Ireland (@NorthernIreland) 11 בספטמבר 2018


דקה 16: טאלב טוואטחה הכניס כדור עומק לתומר חמד שהסתובב ובעט בשמאל כדור שפגע בשחקן הגנה והורחק לקרן.


דקה 23: שרן ייני פרץ קדימה והרים למואנס דאבור שבעט מהאוויר היישר לידיו של השוער.


דקה 35: דור פרץ פספס את הכדור, אך התעשת בזמן והצליח למנוע מהצפון האירים הזדמנות לכיבוש.


דקה 40: טאלב טוואטחה נפגע בגבו והוחלף על ידי שמואל שיימן.


דקה 42, צפון אירלנד עלתה ל-0:2: ההגנה הישראלית לא הצליחה להסתדר עם כדור גובה פשוט. סטיוארט דאלאס אמר תודה ובעט מקרוב מתחת לגופו של גיא חיימוב ולרשת. 



כמו כל חבריו, גם הוא לא הופיע למחצית הראשונה. אלי דסה (Gettyimages)


דקה 54: מואנס דאבור הוריד כדור שבעט מ-20 מטר כדור שפגע בשחקן צפון אירי ויצא לקרן.


דקה 59: חילוף כפול בנבחרת ישראל. אלון תורג'מן ודיא סבע נכנסו במקומם של דור מיכה ותומר חמד.


דקה 61: שמואל שיימן ספק הכשיל שחקן צפון אירי בתוך הרחבה. למזלו, השופט הורה להמשיך לשחק.



שעה במעמד צד אחד (Gettyimages)


דקה 67, צפון אירלנד עלתה ל-0:3: כדור רוחב עבר בקלות את ההגנה הישראלית ובסופו של דבר הגיע לוויט שהפציץ בקלות לרשת.


דקה 82: דן גלזר מצא את דור פרץ שבעט מ-17 מטרים החוצה.



דייויס חוגג עם הקהל הביתי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי