כיאל תוקף: "10 חודשים לא היה מאמן, איך השחקנים אשמים?"

בירם כיאל, דויד סילבה
בירם כיאל, דויד סילבה | Gettyimages

קשר נבחרת ישראל דיבר בתוכנית הספורט של 103FM והפנה אצבע מאשימה: "אם היו משחקי הכנה, היינו יכולים לתרגל את השיטה". הישארותו בברייטון: "החוזה הכי טוב בקריירה שלי". וגם: 90 הדקות מול מנצ'סטר סיטי

קבוצות: ברייטון
(גודל טקסט)

בירם כיאל, קשר ברייטון ונבחרת ישראל, דיבר הערב (שלישי) בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לחוזה החדש עליו חתם לאחרונה, היכולת הירודה במדים הלאומיים, צמד המשחקים שמצפה לחבורה של אנדי הרצוג מול סקוטלנד ואלבניה והתחושות אחרי שהשלים 90 דקות מול מנצ'סטר סיטי החזקה.

כיאל פתח את דבריו ושפך אור על המשך דרכו בברייטון: "הארכתי חוזה עד 2020 ויש לי אופציה לעונה נוספת. אם אשחק ב-50% מהמשחקים, החוזה יוארך באופן אוטומטי. אני מאוד מרוצה ויכול לומר שזה החוזה הכי טוב שהיה לי בקריירה. לא מבחינת כסף, למרות שזה כמובן דבר חשוב לכל אחד, אלא מבחינת המטרה ואיך שהחוזה הזה הושג. המאמן (כריס יוטון) אמר שמגיע לי לקבל את החוזה הזה כי אני חלק בלתי נפרד מהמועדון, זה ריגש אותי יותר מכל דבר אחר. אני מאוד מחובר למועדון. אני משחק בליגה הטובה בעולם ולא הייתי יכול לבקש משהו יותר טוב מזה".

על כך שהיכולת שהוא מציג בנבחרת פחות טובה: "איך הגעתם לזה? אני מנסה להביא את היכולת שלי תמיד. יש ימים טובים יותר ויש ימים פחות טובים, אבל אני תמיד נותן את כל מה שיש לי. המשחק האחרון שלי (מול אלבניה) היה טוב מאוד ובשני (נגד צפון אירלנד) לא שיחקתי בגלל אירוע משפחתי. יש הרבה גורמים, כמו שיתוף פעולה עם שחקנים אחרים. יכול להיות יום פחות טוב. הנבחרת לא נמצאת כבר שנים במצב טוב. היכולת לא טובה וגם השחקנים אשמים בהרבה דברים".


"החוזה הכי טוב בקריירה שלי". בירם כיאל במעמד החתימה (ברייטון – האתר הרשמי)

צמד המשחקים מול אלבניה וצפון אירלנד: "אני מסכים שהשחקנים לא היו מספיק טובים, אבל באנו למשחק חשוב שזו פעם ראשונה עם מאמן חדש. עשרה חודשים לא היה מאמן, זו טעות של השחקנים ושל הליגיונרים? אם היו משחקים, היינו יכולים ללמוד את השיטה של המאמן. היינו יכולים להתרגל ולהסתגל לשיטה. אנחנו מביאים 20 אחוז מהיכולת לנבחרת? אני לא מסכים עם זה בכלל. אני כן יכול להסכים שאנחנו צריכים לגרום לשחקנים האחרים לשחק טוב יותר. באופן אישי, אני מנסה, נותן מאה אחוז ומגיע בלב שלם תמיד. בינתיים זה לא מצליח לנו. הוותיקים צריכים לקחת את המושכות".

על כך ששחקנים מוזמנים לנבחרת למרות שאינם מקבלים דקות בקבוצות בהן הם משחקים: "מאמן שרואה לטובה להזמין שחקן כזה או אחר זה בסדר. לפעמים יש שחקנים שיכולים להיות כוכבים, אבל הם לא מתאימים למאמן כזה או אחר ולכן לא מקבלים מספיק דקות. יש מאמן ומה שהוא רואה לנכון זה בסדר".

משחק הליגה האחרון מול מנצ'סטר סיטי: "אני נהנה להיות פה. ידעתי שלא יהיה לי קל לקבל דקות העונה. נכנסתי כמחליף מול טוטנהאם והייתי מאוד טוב. אפשר לומר שהיה לי שבוע טוב. חתמתי על חוזה חדש ואז שיחקתי מול מנצ'סטר סיטי. אני מרגיש טוב והיה לי שבוע מושלם. שיחקנו מול הקבוצה הכי טובה בפרמיירליג, אבל כאב לי על ההפסד. שיחקנו נגד כל הגדולות בינתיים וזה לא קל. אנחנו במצב טוב עם חמש נקודות והפנים כבר קדימה".

צמד המפגשים שמצפים לנבחרת החודש: "יש צוות מקצועי חדש והאווירה היא טובה. אני מאמין שאפשר לתקן למרות שאיכזבנו בגדול. ההחמצות שלי ושל זהבי היו משנים את הכל במשחק מול אלבניה ואז התוצאה הייתה אחרת. כמו תמיד, קיבלנו גולים. אנחנו לא יודעים לשמור על ה-0:0. כשאתה לא מבקיע אתה סופג ואנחנו צריכים לשמור את זה. יש לנו הזדמנות לתקן ואני מקווה שנצליח לחבר את הדברים הפעם".


כיאל מול סילבה. "אני משחק בליגה הטובה בעולם" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי