הרצוג: "אפשר לנצח את סקוטלנד", חמד: "רוצים לפחות ארבע נקודות"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | דני מרון

נבחרת ישראל ערכה מסע"ת לקראת משחקי ליגת האומות, המאמן טען: "אנחנו במקום ה-94 ונצטרך להראות שאנחנו טובים יותר". חלוץ ק.פ.ר על התחרות עם דאבור: "הוא עושה דברים מדהימים, כולנו נעשה את הכל כדי להצליח"

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל התייצבה היום (שני) במתחם בית הנבחרות בשפיים והחלה בהכנות לשני המשחקים בליגת האומות נגד סקוטלנד (חמישי) ואלבניה (ראשון). המאמן אנדי הרצוג קיים מסיבת עיתונאים ולאחריה נערך האימון הראשון, שהיה קל לאור ההצטרפות לפנות בוקר של שחקני מכבי תל אביב שהגיעו לבית המלון בהרצליה לאחר משחקם נגד בית"ר ירושלים והגעת לגיונרים וביניהם מגן איינטרכט פרנקפורט טאלב טוואטחה שינחת לקראת פתיחת האימון ויגיע אליו. מחר (שלישי) יצטרף מואנס דאבור, חלוץ זלצבורג ששוחרר מאימון היום עקב סיבות משפחתיות.


מואנס דאבור ששוחרר הערב ויחזור מחר, ובלעדיו נבחרת ישראל קיימה את האימון הראשון לקראת המשחק נגד סקוטלנד בהדרכתו של אנדי הרצוג כשהמנהל הטכני וילי רוטנשטיינר ישב ביציע יחד עם מרקו בלבול ולא היה מעורב כלל באימון. רוטנשטיינר יהיה מעכשיו מעורב יותר בשאר נבחרות ישראל הצעירות.  שחקני מכבי תל אביב, יחד עם דן איינבינדר, קיימו אימון שחרור קל לאחר ששיחקו אתמול בליגת העל. מחר יתחיל המאמן האוסטרי לתרגל את ההרכב ושיטת המשחק באימון שייערך בערב באצטדיון רמת גן.


מוקדם יותר, במסיבת העיתונאים, אמר הרצוג על ההפסדים הקודמים: "עלינו להמשיך כפי ששיחקנו במחצית הראשונה באלבניה, זה מה שציפיתי וקיוויתי. בחצי השני נקלענו לבעיה, במיוחד אחרי שאלבניה הבקיעה. המחצית הראשונה הייתה טובה וככה נצטרך לשחק מול סקוטלנד ואלבניה. השוני הוא שעכשיו אנחנו מארחים את המשחקים ואני מצפה לנצח את שני המשחקים – זה לא יהיה קל, אבל השחקנים שלי יודעים ליצור מצבים, כפי שראינו, ופשוט עלינו להבקיע. באימונים הבאים נעבוד על הפן הטקטי ועל כך שעלינו ליצור מצבים ולהבקיע".



רוטנשטיינר ובלבול. צפו באימון (דני מרון)


אם הפסד יוביל לסיום הקמפיין: "סקוטלנד היא הפייבוריטית בבית, אבל אני אופטימי כי יש לנו נבחרת טובה ועלינו להשתמש ביכולות שלנו. אם ננצח יהיה לנו משחק בית בבאר שבע מול אלבניה ונוכל לעלות לפסגה, אבל קודם כל עלינו לעשות את העבודה ולנצח את סקוטלנד. אני מאמין בנבחרת שלי, אנחנו יודעים היכן שגינו במשחקים הקודמים ונצטרך לנצל את המצבים שלנו".


על עבודתו המנהל הטכני עם וילי רוטנשטיינר בנושא הסקאוטינג: "אנחנו כולנו ביחד מחליטים, כך גם לגבי מי הולך לצפות בלגיונרים ומדווח לי. וילי הוא זה שמארגן את הנושא".



"מאמין בנבחרת ויודע שעלינו לייצר מצבים ולהבקיע" (דני מרון)


אם הוא מרגיש לחץ: "תמיד יש לחץ ואם אתה רוצה להצליח אז אתה צריך ללמוד לחיות עם הלחץ ולעבור זמנים קשים. אנחנו יודעים שטעינו נגד אלבניה ושוחחתי עם השחקנים שלי על כך. יש לנו לפעמים הזדמנויות טובות ואנחנו לא מנצלים אותן בחלק השלישי של המגרש".


זימונו של איתן טיבי: "אני יכול להסביר את זה. הוא היה טוב בצפון אירלנד. חלק מתפקידי הוא לזמן את השחקנים הטובים לנבחרת ואני יודע שמאמני קבוצות לפעמים חושבים אחרת. אני לא רוצה לזמן כל פעם שחקנים חדשים כי אני רוצה לסמוך על השחקנים שלי שנראים טוב באימונים ובמשחקים כחלק מהרצון לשמור על תהליך. נראה אם הוא יפתח או לא".



טיבי מול צפון אירלנד. הרצוג הסביר את זימונו (Gettyimages)


ההכנה למצבים הנייחים של סקוטלנד: "המשחק מול צפון אירלנד היה הכנה טובה עבורנו, גם אם זה לא הסתיים בצורה טובה. כל שחקן שלינו, ולא משנה אם התקפי או הגנתי, צריך לדעת את האחריות שלו. הישראלים הם כמובן יותר טכניים ולא כמו הבריטים, נצטרך להיות טובים יותר מול סקוטלנד".


חסרונו של ערן זהבי: "הוא כמובן שחקן מצוין, אבל הוא פצוע ואני מאחל לו החלמה מהירה. אנחנו חסרים אותו, כך גם הקבוצה שלו, אבל יש לנו כעת שחקנים אחרים והזדמנויות אחרות בהתקפה. נצטרך לדעת למצוא את הדרך לשחק עם שני חלוצים".


אם המערך ישונה לשני בלמים: "אנחנו יכולים לעשות את השינוי במיידי על כר הדשא במידת הצורך וזה טוב".


על אלבניה: "אני לא אוהב לדבר על פייבוריטיות, אנחנו במקום ה-94. נצטרך לשחק טוב ולהראות שאנחנו נבחרת טובה יותר. יצרנו מולם מצבים, החזקנו טוב בכדור בצפון אירלנד במשחק מאוד פיזי, אבל שם ביצענו דברים שגויים במספר נקודות. ניתחנו הכל ואנחנו מקווים שניישם את הלקחים. מואנס דאבור אחד שתמיד מבקיע, אז אשוחח איתו ונקווה שהוא יעשה זאת".



ערן זהבי אחרי החמצה גדולה באלבניה (אודי ציטיאט)


אי זימונם של ליאור רפאלוב, איתי שכטר ועידן ורד: "תמיד שואלים על מי שלא הגיע, יש שחקנים שחושבים שמגיע להם והם לא זומנו. כך גם היה לגבי עומר אצילי שהבקיע צמד ולא זומן. זה טריקי, אבל אני שמח עם הסגל שיש לנו כרגע. לגבי רפאלוב, אני מכיר אותו ושמעתי שהוא שחקן מעולה ולכן גם צפינו בו. בסופו של דבר החלטתי לזמן שחקן אחר ואני מקווה שלא טעיתי".


מי יהיה השוער הראשון: "גיא חיימוב היה טוב באימונים האחרונים שלנו, אבל לא אדבר על כך כרגע. כמובן שיש אפשרות שהרוש יפתח כמו גם שחיימוב יפתח, נראה באימונים ונקבל החלטה".



חיימוב. הרצוג התרשם לטובה מיכולתו (עדי אבישי)


לאחר מכן גם חלוץ קווינס פארק ריינג'רס תומר חמד התייצב לענות לשאלות התקשורת ותחילה השיב על התחרות עם מואנס דאבור: "אני בכושר טוב ואני משחק הרבה מאז המעבר ועוזר לקבוצה במטרות שלה. לנבחרת אני תמיד שמח להגיע וכמובן שעדיף שיהיו כמה שיותר שחקנים בכושר טוב. דאבור עושה דברים מדהימים והוא בכושר מצוין, יש מאמן מה שהוא יחליט כולנו נקבל ונעשה את הכל בשביל הצלחת הנבחרת".

על ההתמודדות מול נבחרת פיזית כמו סקוטלנד: "אני בטוח שהמאמן עשה את ההכנות שלו ויעביר לנו בדיוק את המסר שצריך לקראת המשחק ואיך להתכונן. אני באופן אישי וגם בירם כיאל יש לנו את הניסיון לסגנון כדורגל בריטי ונוכל לתרום בפן הזה. בשורה התחתונה, המאמן יכין אותנו וכל אחד ולא משנה מאיפה הוא מגיע יצטרך לתת את המקסימום. נסתכל על עצמנו ונגיע לעשות את הכל כדי לחזור עם תוצאה טובה".

על האכזבות באלבניה ובצפון אירלנד: "כל משחק אנחנו צריכים לבוא באמונה שאפשר לצאת עם משהו. באלבניה היו הרבה דברים טובים, אמנם הפסדנו אבל היו דקות טובות והגענו למצבים. לא הבקענו ולכן הפסדנו. למשחקים הבאים אנחנו באים במטרה אחת – לצאת עם שש נקודות, לפחות עם ארבע, בידיעה שאלו שני משחקים מאוד משמעותיים. לא נבטיח שום דבר מקצועית, כן נבטיח שניתן את הכל כדי שהנבחרת תצליח ובשביל האוהדים שיבואו".




חמד. לא חושש מתחרות עם דאבור, שצפוי לפתוח (דני מרון)


המעבר לק.פ.ר: "ברייטון היה סיפור שונה, התחלתי טוב ושיחקתי הרבה ולקראת סוף העונה שעברה דברים השתנו. השנה ידעתי שאני צריך לשחק כל שבוע וחיפשתי מועדון שיהיה טוב ומאמין בי. ק.פ.ר עשו הכל כדי להביא אותי ויש לי חלק גדול בהצלחת הקבוצה לאחרונה. זה גם יעזור לי בנבחרת וגם בעונה הבאה, אז אני אמור לחזור לברייטון".



אם אי העפלה מליגת האומות זו כישלון:
"זו הזדמנות מצוינת עבור נבחרת שלנו, זו הזדמנות להגיע לטורניר גדול ולצערנו המשחק הראשון היה לא טוב מבחינת התוצאה. ברור שזו הזדמנות מצוינת להעפיל וגם אם לא נעפיל לא צריך להסיק מסקנות מטורניר אחד. צריך להסתכל קדימה ולדעת שיש עוד דרך ארוכה. גם אם נעפיל בסופו של דבר אז זה לא אומר שהשינוי שכולנו רצינו כבר קרה. זה תהליך. אנחנו רוצים לנצח כל משחק וגם לשפר את הכדורגל שלנו כמו שכולם רוצים, שתהיה כאן נבחרת שמצליחה לאורך שנים ולא רק מעפילה פעם אחת באופן מקרי".


אם הוא נערך אחרת למשחקי הנבחרת
: "במשחקים הבאים נצטרך להביא לידי ביטוי מערך התקפי ואני בטוח שנדאג לזה שיהיו יותר מצבים וגם אנחנו החלוצים נצטרך להיות מוכנים לכך שכל מצב הוא חלוץ ושעלינו להבקיע. אני לא חושב שאני מרגיש לא בנוח במערך החדש, אלא שהיה משהו שאנחנו מנסים ללמוד ביחד עם הצוות החדש".




הרצוג. יבחר לשוב למערך של שני בלמים? (עדי אבישי)


בפן המקצועי, הרצוג והצוות המקצועי שלצדו אמורים לתרגל ביומיים הראשונים של האימונים את שתי שיטות המשחק, מערכים של שניים ושל שלושה בלמים ורק לקראת האימון המסכם באצטדיון "סמי עופר" בחיפה יוחלט על המערך בו תפתח הנבחרת ביום חמישי נגד סקוטלנד. רוב שחקני הנבחרת ובעיקר הקשרים מעדיפים לשחק בשיטה של שני בלמים. 



כזכור, במשחקי הבכורה של הרצוג נגד אלבניה ובמשחק הידידות בצפון אירלנד מערך שלושת הבלמים לא היה מוצלח בלשון המעטה, כך על פי שחקני הנבחרת. על פי גורמים בצוות הנבחרת, אמור הרצוג לבצע מספר שינויים בהרכב למעט שינויו המאולץ של ערן זהבי שבעקבות פציעה שוחרר מהסגל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי