הבלם המוקפא, מקצה הספסל של מכבי ת"א, יעצור הערב את סקוטלנד?

אנדי הרצוג ושחקני נבחרת ישראל
אנדי הרצוג ושחקני נבחרת ישראל | ערן לוף

ישראל תפתח נגד סקוטלנד עם שלושה בלמים. גורם בנבחרת: "טיבי יודע כי כישלון הגנתי גם נגד סקוטלנד יכול להוריד עליו מסך". הצביעו בסקר: מה מצפה לנבחרת הערב?

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל השלימה את הכנותיה למשחק הערב (חמישי, 21:45, איצטדיון "סמי עופר" בחיפה) נגד נבחרת סקוטלנד במסגרת ליגת האומות. אתמול בלילה לאחר האימון והבוקר קיים הצוות המקצועי של הנבחרת, בראשות אנדריאס הרצוג, התייעצויות אחרונות בנושא המערך וההרכב והוחלט לשחק במערך של שלושה בלמים ושני שחקני אגף תוקפים מעמדות המגנים.


 



גורם בנבחרת ישראל ציין כי המערך של הרצוג הוא התקפי ביותר, מאחר שהנבחרת חייבת לנצח הערב כדי להישאר בתמונת הסיכויים למקום הראשון בבית. באימון הבוקר קיים הרצוג שיחות עם כמה מהשחקנים, אחרים קיבלו הודעות כבר אתמול כי הם עולים בהרכב הפותח. באימון תורגלה השיטה, תוך דגש על תרגול שלושת הבלמים – איתן טיבי, עמרי בן הרוש ושרן ייני.

לא מיותר לציין, כי טיבי לא משחק בכלל בקבוצתו מכבי תל אביב כבר יותר מחודש, מאז שגרם לפנדל מכריע שהוביל להדחת מכבי מהליגה האירופית במשחק נגד סרפסבורג ב-30 באוגוסט השנה. 


בנבחרת הוסיפו כי אם יחליט הרצוג לשנות מערך בהתאם להתפתחויות במגרש, ייני יעבור לחוליית הקישור. בנבחרת יש מי שמוטרד מכך שבן הרוש, שהחל את דרכו כבלם, לא שיחק בעמדה זו כבר תקופה ארוכה, בטח לא נגד שחקנים ברמה שיפגוש הערב.


שחקנים בנבחרת עודדו את ביבראס נאתכו, שנראה נחוש להוביל את הנבחרת לניצחון, ואת החלוץ מואנס דאבור הנמצא בכושר מצוין. מדאבור דורשים בנבחרת  "תביא את הגולים מזלצבורג לישראל, הגיע כבר הזמן להפוך דיבורים למעשים". לשחקני הנבחרת צפויה בהמשך היום אספה טקטית וחידוד ההוראות המקצועיות. 


ההרכב המשוער: אריאל הרוש, אלי דסה, איתן טיבי, עומרי בן הרוש, שרן ייני, טאלב טוואטחה, דור פרץ, ביבראס נאתכו, ביראם כיאל, בן שהר, מואנס דאבור.


אז למה דווקא טיבי? 


יש בנבחרת ישראל שחקני סגל, שסבורים כי מערך שלושת הבלמים לא מתאים לנבחרת, על אף שהצוות המקצועי התעקש עליו בשני המשחקים ההפסדים האחרונים, נגד אלבניה וצפון אירלנד. לפי אותם שחקנים, המעבר למערך של שלושה בלמים מצריך תרגול רב ואינו מוכר מספיק לארבעה ששלושה מהם אמורים לאייש אותו – טיבי, ייני, בן הרוש ושיר צדק. 
 

אגב, באימון הנבחרת נכח גם המנהל הטכני, וילי רוטנשטיינר, בצוותא עם מרקו בלבול, מאמן הנבחרת הצעירה וגדי ברומר מאמן נבחרת הנערים.  רוטנשטיינר שמע באימון לראשונה כי ברומר היה כבר חתום במנצ'סטר יונייטד ושרק פציעה קשה, שנגרמה לו ע"י איבגני יעקובו, מנעה את המעבר ל"שדים האדומים". אחד מהנוכחים באימון פלט בתגובה, כי עם בלם כמו ברומר הנבחרת הייתה יכולה לוותר כיום על השלישייה ייני-טיבי-בן הרוש.  


מה שמחזיר אותני להצבתו של טיבי בהרכב הפותח- החלטה מקצועית שמתקבלת בהרמת גבות בנבחרת ובסביבתה. עם זאת, לפי גורמים בנבחרת, הרצוג מודע היטבה למצבו של טיבי במכבי תל אביב. אותם גורמים הסבירו: "מי שהיו אמורים להיות הבלמים המובילים הם חאתם עבד אל חמיד ושיר צדק, שנפצעו וממש לא בכושר או פחות טובים עכשיו. הניסיונות לשחק עם ניסו קפילוטו וחבשי ממש נכשלו. אין היום ישראלים שראויים להרכב נבחרת ישראל, כך שטיבי, שמכיר את יני ומשחק איתו שנים, יכול לחזור להפוך למנהיג של ההגנה. טיבי יודע כי כישלון הגנתי נגד סקוטלנד יכול להוריד עליו בנבחרת ישראל מסך. הוא מספיק בוגר והשיחות שלו עם הצוות המקצועי הביאו לבחירה, שרק לאחר המשחק יתברר לאיזה כיוון היא מובילה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי