ישראל גברה 1:3 על אירלנד, שמרה על סיכוי לסיים במקום השלישי

מקסים פלקושצ'נקו
מקסים פלקושצ'נקו | ערן לוף

קניקובסקי כבש ראשון, פלקושצ'נקו הגביה לוויסמן והכדור במפתיע חדר לרשת, יונתן כהן הוסיף עמוק בתוספת הזמן והנבחרת הצעירה יכולה להפתיע ולטפס שני שלבים בטבלה במחזור הסיום. טעות של צור סידרה שוויון זמני

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל הצעירה איבדה מעשית סיכוי להעפיל לאליפות אירופה כבר במחזור שעבר כשאכזבה באזרבייג'אן, אבל הערב (חמישי) באצטדיון בעכו היא החזירה לעצמה מעט מהכבוד כשניצחה 1:3 את אירלנד משערים מאוחרים של מקסים פלקושצ'נקו ויונתן כהן וגם שמרה על סיכויים לסיים במקום השלישי, אולם היא לא תלויה בעצמה ותצטרך עזרה מגרמניה שתידרש להביס את אירלנד במחזור הסיום.


כרגע מרקו בלבול ושחקניו מדורגים במקום החמישי בבית ה' עם 11 נקודות בלבד מתשעה משחקים – אבל הנבחרת תוכל לטפס למקום הרביעי אם תנצח ביום שלישי הבא את קוסובו במשחק האחרון בבית שייערך באצטדיון רמת גן ואף למקום השלישי אם אירלנד תובס על ידי גרמניה, דבר שיסייע בהגרלת המוקדמות הבאה.


מרקו בלבלו אמר בסיום: "המטרה הייתה לסיים כמה שיותר גבוה בטבלה ולעבור את אירלנד וכעת זה יהיה אפשרי במשחק מול קוסובו. המחצית הראשונה הייתה פנטסטית עם המון מצבים שלנו. היינו מעולים נגד נבחרת מצוינת כמו אירלנד ואני שמח כי זה השגנו ניצחון טוב".
 

על כך שהנבחרת איבדה את הסיכויים להעפיל: "פתחנו את הקמפיין בצורה יוצאת מן הכלל, אחר כך איבדנו את המומנטום ונכנסנו לסחרור. היום הצגנו יכולת טובה וניצחנו בצדק. לחצנו גבוה, היינו אגרסיביים וזה הגיע לנו. זה בית שקשה ולהעפיל בו מהמקום השני, זה כמעט בלתי אפשרי. יש לנו סיכוי כזה או אחר להגיע למקום השני. אנחנו מאחלים לשחקנים שלנו שמשחקים בבוגרת המון הצלחה הערב והמטרה שלנו היא לספק לנבחרת הלאומית שחקנים".


על קוסבו: "אנחנו רואים שאין משחקים קלים ואין נבחרת חלשות. נבוא מוכנים כי הם צמצמו את הפערים"



בלבול. מרוצה מהיכולת (דני מרון)



בהרכב הנבחרת הערב פתח בלבול עם אסף צור בין הקורות, ירדן כהן ורז מאיר היו המגנים, עידן נחמיאס ועמית ביטון במרכז ההגנה, בקישור הוצבו נטע לביא, גבי קניקובסקי, אור דסה, מוטי ברשצקי ויונתן כהן ובחוד הוצב שון ויסמן. הפתיחה הייתה טובה ובדקה ה-15 עלו הכחולים-לבנים ליתרון משער של קניקובסקי, מהבולטים הערב בנבחרת, וגם החמיצה מספר הזדמנויות טובות עד ההפסקה.


במחצית השנייה העבירו האירים הילוך, הם בניגוד לישראל עוד בתמונת המקום השני בבית, ובדקה ה-64 כנראה שלא בצדק נלקח מהם שער חוקי בטענה לנגיעת יד. השער נפסל, השופט הורה על עבירה ואסף צור חידש את המשחק בבעיטה מקו החמש – אבל טעה ובגדול כשמסר היישר למחליף רונאן הייל, שבהופעתו השנייה הבקיע שער שני והשיג שוויון מוצדק. יונתן כהן ושון ויסמן החמיצו בדקה ה-68, מוחמד אבו פאני פגש את הקורה בדקה ה-75 ומקסים פלקושצ'נקו, אולי בנגיעה הראשונה שלו בכדור, הגביה בדקה ה-78 לעבר שון ויסמן, שפספס את הכדור אבל גרם לכך שהשוער התמקד בחלוץ והכדור נחת ברשת. עמוק בתוספת הזמן מתפרצת שהוביל ויסמן הסתיימה בשער של יונתן כהן ובסיום 1:3 לישראל, שכאמור ביום שלישי תארח את קוסובו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי