רוטנשטיינר עזר מהיציע בניהול המשחק, סבע יפתח מול אלבניה

עומרי בן הרוש
עומרי בן הרוש | ערן לוף

על פי גורמים בנבחרת, המנהל המקצועי העביר הוראות מקצועיות להרצוג. אחרי המשחק אמר: "מסוגלים ליותר מהניצחון הזה", חלוץ הפועל ב"ש צפוי להחליף את שהר שנפצע אתמול. טוואטחה ונאתכו ייבדקו במהלך היום

(גודל טקסט)

יום חג בהתאחדות לכדורגל ובנבחרת ישראל בעקבות הניצחון 1:2 על נבחרת סקוטלנד, הראשון לאחר חמישה משחקים בין הנבחרות שהחלו בניצחון 1:2 סקוטלנד על ישראל ב-1967. הצהלה וקריאות הניצחון נשמעו היטב מחוץ לחדר ההלבשה באצטדיון "סמי עופר" בחיפה. גורם בנבחרת ישראל אמר בסיום המשחק " הגיע הזמן שמאמן נבחרת ישראל לא יצטרך לספק הסברים או תירוצים לאחר משחק. עכשיו השאלה היא אם השחקנים יוכלו להמשיך את היכולת הטובה במחצית השנייה ולהביא אותה למשחק ביום ראשון נגד נבחרת אלבניה".

היו"ר החדש שינו זוארץ נכנס בסיום המשחק לחדר ההלבשה, בירך את השחקנים על ההישג הענק ודרש להמשיך בהתקדמות ולמנף את הניצחון למשחקים בהמשך הדרך. בהתאחדות בטוחים שכל הכרטיסים למשחק ביום ראשון נגד נבחרת אלבניה באצטדיון טוטו טרנר יימכרו ולא יהיה מושב אחד פנוי. "הניצחון על סקוטלנד הראה כי יש לנו נבחרת איתנה שצריכה למנף את הניצחון הזה להמשכיות כדי להחזיר את קהל האוהדים לחיבור חדש ואוהב עם הנבחרת". הניצחון אתמול היה הראשון לאחר כעשור בו נבחרת ישראל ידעה לחזור מפיגור לניצחון מאז מוקדמות מונדיאל 2010, אז נבחרת מולדובה הובילה ביתרון אותו הפכו עומר גולן וקלמי סבן לניצחון 1:2.

המאמן האוסטרי אנדי הרצוג הוקף בתום המשחק על ידי כל השחקנים והצוות הניהולי והמקצועי בחיבוק צפוף של אהדה וברכות. ביציע ישב המנהל הטכני וילי רוטנשטיינר שאינו מעורב באימונים על המגרש. על פי גורמים בנבחרת, רוטנשטיינר עזר מהיציע בהוראות מקצועיות שעברו לספסל ואל אנדי הרצוג, שאמר: "אני מאושר לשמוע את השמחה של השחקנים בחדר ההלבשה. הניצחון על סקוטלנד הגביר את האופטימיות לשחזר את היכולת נגד נבחרת אלבניה ביום ראשון. אני מאמין בשחקנים שלי ובדרך המקצועית גם לאחר הפסד. ניצחון על אלבניה יעביר את ההכרעה למשחק האחרון בחודש הבא בסקוטלנד". הרצוג אשר נצפה משליך בזעם את הג'קט שלו הבהיר כי היה מאוד עצבני בשל ההחמצות של השחקנים מול השער הסקוטי.

המנהל המקצועי רוטנשטיינר אמר: "באוסטריה אומרים שציפור שחורה לא מסמלת את האביב. ואנחנו מסוגלים ליותר מהניצחון הזה. אלבניה ניצחה אותנו במשחק הקודם ובאופן נורמלי היא פייבוריטית. אני חושב שהשחקנים שלנו מבינים שהם יותר טובים ממה שהם חושבים טכנית. זה לא חשוב אם אתה משחק עם שלושה או ארבעה בהגנה. טוואטחה ואלי דסה היו נהדרים. לא משנה אם מנצחים או מפסידים הכול זה עניין של עבודה קבוצתית. אנחנו כאן בשביל השחקנים והם מתחילים להכיר בזה".


הרצוג וחזן. סיוע מהיציע (ערן לוף)

עשרות עיתונאים שהגיעו למשחק מסקוטלנד נראו המומים והבהירו: "ישראל הייתה ראויה לנצח 2:5 בלי בעיות ורק השוער אלן מקגרגור מנע תבוסה. לא מובן איך נבחרת מהמקום ה-94 בעולם מגלה יתרון בולט על נבחרת מהמקום ה-39. אין ספק שישראל היא המועמדת האיכותית יותר לסיים במקום הראשון. המאמן אלכס מקליש לא הגיע מוכן מקצועית למשחק והרצוג העניש אותו. אצטדיון "האמפדן פארק" יהיה מלא ב-20 בנובמבר כשנבחרת ישראל תשחק בגלזגו על הכרטיס למקום הראשון".

בנבחרת ישראל החמיאו להרצוג וסיפרו כי לאחר ההפסדים לאלבניה ולצפון אירלנד, קיים המאמן שיחות ארוכות מקצועיות עם עוזריו וגם עם חלק מהשחקנים אותם שכנע שצריך להמשיך לשחק במערך של שלושה בלמים. גורם בנבחרת אמר: "הרצוג טען ששני המגנים שלנו, אלי דסה וטאלב טוואטחה הם ברמה גבוהה והיכולות ההתקפיות שלהם הופכות כל מעבר קדימה לסיכון שער היריב על ידי הצטרפות של שחקני הקישור שיצרו מצבים רבים מול ההגנה והשוער, הדברים שלו הוכחו נגד סקוטלנד ועכשיו צריכים לשחזר את המחצית השנייה המופלאה נגד אלבניה".

שחקנים בנבחרת ציינו באושר: "יש לישראל במערך הזה קבוצה מאורגנת ותוססת שנחושה ויודעת לתקוף מהאגפים. מי שפקפק גם באיתן טיבי או עומרי בן הרוש ראה כי חולצת ההרכב היא בהחלט במידה הנכונה שלהם". טאלב טוואטחה אמר: "ירדנו למחצית בפיגור שער וידענו כי אפשר לעשות מהפך וכך היה. צריך להמשיך נגד אלבניה כי אם לא ננצח, לא עשינו כלום נגד סקוטלנד".


טוואטחה. מבין שניצחון על אלבניה חשוב יותר מהכל (ערן לוף)

הנבחרת תקיים היום (שישי) אימון קל בכפר גלים ובשבת תערוך את מסיבת העיתונאים והאימון המסכם באצטדיון טוטו טרנר. מסתמן כי בן שהר לא יהיה כשיר למשחק בשל פציעה שגרמה להחלפתו. מי שמתוכנן להחליפו בהרכב הוא דיא סבע. בנוסף, טאלב טוואטחה וביברס נאתכו התלוננו על פציעות אבל מבדיקה ראשונה של רופא הנבחרת, ד"ר מארק רוסנובסקי, מסתמן שהם יהיו כשירים ובכל מקרה ייבדקו היום פעם נוספת.

נבחרת אלבניה אגב, שסיימה ביום רביעי בתיקו 0:0 משחק הכנה בעמאן נגד נבחרת ירדן, הודיעה כי היא מוותרת על האימון בשבת באצטדיון טוטו טרנר ותקיים רק מסיבת עיתונאים. תמיהה גדולה אצל הצופים עורר אתמול השוער אריאל הרוש שעלה לשחק בתלבושת אדומה שאינה זכורה בנבחרת ישראל, נבחרת כחול-לבן בה שיחקו בעבר בתלבושת שחורה, כחולה וירוקה ולא בצבע אדום.

ההתאחדות לכדורגל ונבחרת ישראל יערכו לפני שריקת הפתיחה נגד אלבניה טקס הוקרה לאליניב ברדה, חלוץ הנבחרת לשעבר שרשם 38 הופעות במדים הלאומיים, בהן הבקיע 12 שערים. את משחקו האחרון במדי הנבחרת רשם ברדה במרץ 2016 מול נבחרת קרואטיה.  יו"ר ההתאחדות, שינו זוארץ, אמר: "הגעת נבחרת ישראל לבאר שבע ולאצטדיון טרנר הנפלא היא יום חג והזדמנות מצוינת לומר תודה לאליניב ברדה במקום שהוא ביתו. ברדה תרם רבות לנבחרת ישראל, לכדורגל שלנו, ואני בטוח שימשיך להיות דמות מובילה גם בעתיד".


ברדה. הנבחרת תערוך טקס הוקרה בטרנר (Gettyimages)

ברדה עצמו אמר: "נבחרת ישראל הייתה ולעולם תהיה הפסגה עבור כל שחקן. חלמתי עליה כילד והייתה לי הזכות להגשים את החלום, ללבוש את המדים הלאומיים ולייצג את המדינה יחד עם חברים טובים ומוכשרים. אני שמח שהנבחרת מגיעה לטרנר ותהנה מהאווירה המדהימה בו ובהחלט נרגש מהמחווה לכבודי. לעולם אשאר אוהד של נבחרת ישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי