צפו בתקציר: ישראל מחצה את גואטמלה 0:7

ערן זהבי, מואנס דאבור, דור פרץ
ערן זהבי, מואנס דאבור, דור פרץ | דני מרון

חמישה ימים לפני הקרב בגלאזגו, החבורה של הרצוג חיברה ניצחון שלישי ברציפות וחגגה. זהבי כבש (5) ובישל לטוואטחה (26), דאבור נעץ צמד ראשון במדים הלאומיים (35 ו-53), סבע הוסיף (62 ו-79) ושהר חתם (88)

(גודל טקסט)

היריבה אמנם הייתה חלשה להחריד והקצב לא היה קרוב להזכיר את זה שצפוי להיות בגלאזגו, אך ישראל חיברה הערב (חמישי) ניצחון שלישי ברציפות כשדרסה את נבחרת גואטמלה 0:7 לעיני 5,900 צופים באצטדיון בנתניה והיא נראית מוכנה למפגש הגורלי בסקוטלנד (שלישי ב-21:45) במסגרת המחזור האחרון של ליגת האומות.


ערן זהבי, שנעדר משני הניצחונות על סקוטלנד ואלבניה בשל פציעה וחזרתו לסגל עוררה ביקורות רבות, פתח בהרכב של אנדי הרצוג והחזיר עם שער נהדר כבר בדקה החמישית אחרי בישול יפה של ביברס נאתכו. כוכב גוואנגז'ו הוסיף בישול מרשים כשעקף את המגן וסידר לטאלב טוואטחה את הראשון שלו במדי הנבחרת (26). בדקה ה-37 גם מואנס דאבור הצטרף לרשימת הכובשים וצבר עוד קצת ביטחון אחרי שדור פרץ השאיר אותו לבד מול רשת חשופה, 0:3 לישראל במחצית.


המחצית השנייה, באופן טבעי, התנהלה בסימן חילופים רבים אך למרות זאת הנבחרת לא ריחמה על היריבה החלשה. בדקה ה-54 בירם כיאל חדר בקלילות לרחבה והעביר כדור רוחב למואנס דאבור שהשלים צמד ראשון אי פעם במדי נבחרת ישראל. כעבור שמונה דקות הנבחרת הבקיעה את החמישי. נאתכו המצוין רשם בישול שני במשחק כשהכניס כדור עומק נפלא לדיא סבע שלא התקשה וגלגל מקרוב לרשת. נגמר? לא אם זה תלוי בסבע. כוכב באר שבע קיבל עוד מסירה טובה, הפעם ממנור סולומון והשלים צמד (79). מחליף נוסף, בן שהר, חתם את תוצאת המשחק בפנדל מוצלח (88) והחבורה בכחול לבן קיבלה בוסט של ביטחון.



מיכה, סבע ושהר חוגגים את השביעי (דני מרון)


אחרי הפסד 1:0 באלבניה, ניצחון על סקוטלנד 1:2 בסמי עופר ועל אלבניה 0:2 בטרנר, ישראל תפגוש כאמור ביום שלישי הקרוב את סקוטלנד בגלאזגו בידיעה שכל תוצאה פרט להפסד תספיק לה על מנת לסיים במקום הראשון בבית ולהעפיל לשלב הפיינל-פור, מרחק שני משחקים בלבד מעלייה היסטורית ליורו 2020..



הרכבים
ישראל: אריאל הרוש, אלי דסה, לואי טאהא (שיר צדק, 46), שרן ייני, עומרי בן הרוש, טאלב טוואטחה (מנור סולומון, 55), בירם כיאל (דן גלזר, 55), דור פרץ, ביברס נאתכו (דור מיכה ,63), מואנס דאבור (דיא סבע, 55), ערן זהבי (בן שהר, 68). 


 

גואטמלה: פאולו מוטה, אנחל קבררה, ניקולס סמאיונה, הקטור מוריירה, קרלוס גז'ארדו, מרווין סבאיוס, פרנק דה לאון, ברנדון דה לאון, רובין בטנקור, לואיס מרטינז, פבלו אגילר.



אוהדי נבחרת ישראל (דני מרון)

ה-11 של הרצוג מול גואטמלה (דני מרון)


מהלך המשחק

דקה 1: משחק ההכנה האחרון לפני סקוטלנד יצא לדרך בנתניה.


דקה 5, ישראל עלתה ל-0:1: ביברס נאתכו פרץ נהדר לתוך הרחבה והעביר כדור רוחב לערן זהבי שהמשיך בחצי מספרת לרשת החשופה.


דקה 20: אלי דסה העביר כדור רוחב מופלא לערן זהבי שהמשיך בנגיעה אחת, אבל זהבי לא הכניס את הרגל מספיק טוב והכדור שלו חמק החוצה. התקפה נהדרת של הנבחרת.



ענה למבקרים. ערן זהבי (דני מרון)

הכובש מודה למבשל (דני מרון)


דקה 26, ישראל עלתה ל-0:2: מואנס דאבור הכניס כדור עומק מושלם לערן זהבי שעקף את המגן והעביר רוחב לטוואטחה, שלא התקשה מול השוער ומצא את הפינה באלגנטיות. שער בכורה למגן השמאלי במדים הלאומיים בהופעתו ה-14.


דקה 35, שער של דאבור נפסל: טוואטחה מצא את חלוץ זלצבורג שהבקיע מעמדת נבדל.


דקה 36: עוד התקפה נהדרת של ישראל. זהבי מצא את דסה שהעביר כדור רוחב חד בנגיעה אחת, אבל דור פרץ החמיץ משלושה מטרים ברשלנות.



שער שני בהופעתו ה-12. מואנס דאבור (דני מרון)


דקה 37, 0:3 לישראל
: אלי דסה העביר כדור עומק מדויק לדור פרץ שסידר למואנס דאבור את שערו השני במדי הנבחרת.



טוואטחה חוגג את הראשון שלו במדי נבחרת ישראל (דני מרון)

מצא את הרשת במדי הנבחרת לראשונה מאז ספטמבר 2015. מואנס דאבור (דני מרון)


דקה 46: שיר צדק החליף את חברו להפועל באר שבע לואי טאהא עם פתיחת המחצית השנייה.


דקה 53, נבחרת ישראל עלתה ל-0:4: בירם כיאל חדר בחופשיות לרחבה ומסר למואנס דאבור שלא התבלבל מול השוער והשלים צמד ראשון אי פעם במדי הנבחרת.



צמד ראשון במדי נבחרת ישראל. דאבור (דני מרון)


דקה 62, ישראל עלתה ל-0:5: נאתכו הכניס כדור עומק גאוני לסבע המחליף שבקלות נעץ את החמישי ברשת של גואטמלה.



סבע חוגג עם החברים את החמישי (דני מרון)


דקה 79, ישראל כבר ב-0:6: שער תוצרת המחליפים. דור מיכה הכניס כדור עומק מצוין למנור סולומון שסידר לדיא סבע צמד קל.


דקה 88, 0:7 לנבחרת ישראל: בן שהר המחליף דייק מהנקודה הלבנה וקבע את תוצאת המשחק.



נתראה בגלאזגו (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי