הנבחרת נחתה בסקוטלנד, הרוש: "אופוריה לא עושה טוב"

אריאל הרוש
אריאל הרוש | דני מרון

שוער הנבחרת דיבר לפני הקרב המכריע בגלזגו: "אני יודע לבזבז זמן כשצריך, אבל לא נשחק על תיקו. ידענו שיהיה משחק קשה עוד לפני ה-0:4". אנשי ארגון הבי.די.אס צפויים להפגין מול המלון מחר

(גודל טקסט)

לפני המשחק המכריע בהאמפדן פארק, ה-0:4 המוחץ של נבחרת סקוטלנד באלבניה אמש (שבת) הבטיח למעשה את ההישארות של נבחרת ישראל בדרג השלישי של ליגת האומות. כעת המשימה היא לעלות לשלב הפלייאוף, כשכל תוצאה חוץ מהפסד למעשה תבטיח לישראל את המקום בשלב הבא. המשלחת הישראלית נחתה בגלזגו בשעות הערב ותחת אבטחה מוגברת של משטרה ואנשי ביטחון סקוטים עשתה את הדרך לבית המלון במרכז העיר. במהלך הטיסה הייתה הפרדה מוחלטת בין השחקנים לאנשי התקשורת. בקרב המארחים צופים כי מחר תתקיים הפגנה של אנשי בי.די.אס ליד בית המלון. מחר בערב תתקיים מסיבת העיתונאים והאימון המסכם באצטדיון.

"יש הרגשה אחרת", סיפר השוער הראשון אריאל הרוש, "יש יותר עניין בציבור ובתקשורת, גם בהודעות שאנחנו מקבלים וברשתות החברתיות. אנחנו מודעים לציפיות מאיתנו ואנחנו מאוד מאוד רוצים לנצח בשביל כולם. ונעשה את זה בעזרת השם".

הניצחון של סקוטלנד על אלבניה אתמול: "צפינו במשחק, לא הופתענו. אני לפחות לא הופתעתי. אנחנו יודעים שזו נבחרת מאוד חזקה, לא סתם היא גם לפנינו בדירוג. גם אם יש להם שחקנים חסרים, יש שם הרבה שחקנים שמשחקים בקבוצות הרבה יותר טובות מאצלנו, ככה שלזלזל זה פשוט לא נכון".

הרוש.
הרוש. "כל אחד צריך לתת את טיפת הזיעה האחרונה שלו" (דני מרון)

האם ה-0:4 הרגיע את האופוריה: "יכול להיות שזה מרגיע את האופוריה של הקהל, אנחנו לא היינו בשום אופוריה. תמיד עם הרגליים על הקרקע, נוכחנו לדעת בכל השנים האלה שאופוריה לא עשתה לנו טוב ולא עושה טוב לאף אחד. אנחנו התכוננו עד עכשיו בצורה הטובה ביותר וידענו שיש לנו משחק קשה מאוד גם בלי לראות את המשחק אתמול".

איך יסיח את הדעת מהלחץ באצטדיון החוץ: "עברתי כבר משחקים מול קהל גדול, אני כבר בגיל שאני צריך לדעת לנטרל רעשים וברוך השם אני עושה את זה טוב וצריך לעשות את זה גם ביום שלישי כי הלחץ יהיה מטורף. אבל צריך שנבוא כל אחד לתת את ה-100% ולשחק כמו גברים כמו במשחקים האחרונים ויהיה בסדר, אני לא דואג".

מה המפתח לעלייה: "המפתח הוא לשחק את המשחק שאנחנו רוצים לעשות, לעמוד טקטית כמו שהמאמן רוצה, לתת את הלחימה שכל אחד יכול לתת עד טיפת הזיעה האחרונה שלו ו'למות על המגרש' כמו שאומרים. אם ניתן את הכל בשביל המדינה ונעמוד טקטית נכון אנחנו גם נעשה את זה".

הרצוג.
הרצוג. "פוגשים סקוטלנד אחרת לגמרי" (דני מרון)

האם ישחק על תיקו בדקות האחרונות: "אני יודע לבזבז זמן, אבל אם נגיע למצב כזה אנחנו לא הולכים כמובן לשחק על תיקו. אנחנו הולכים לשחק את המשחק שלנו ולשחק על תוצאה שתעלה אותנו לשלב הבא, זה הכי חשוב. אני צריך לא לספוג במשחק הזה, זה התפקיד שלי וזה מה שאני צריך לעשות. ויש לנו שחקנים מספיק טובים וחרוצים מול השער כך שהכל בסדר".

אנדי הרצוג ושחקניו צפו אתמול בדריכות ברוב דקות המשחק של סקוטלנד. המסר שהועבר לשחקנים הוא להתכונן למשחק נוסח חצי גמר העפלה ליורו עצמו. המנהל הטכני של הנבחרת, וילי רוטנשטיינר, נראה נינוח ובמצב רוח טוב במהלך האימון אתמול בבית הנבחרות בשפיים. האוסטרי התלהב ממזג האוויר הקיצי: "זה מדהים שזה מזג האוויר בחודש נובמבר. באוסטריה עכשיו גשום וקר וכך יהיה המצב כשנגיע לגלזגו ובמשחק ביום שלישי". בצוות המקצועי מתכוונים להמשיך עם אותו המערך וההרכב שניצח את נבחרת גואטמלה  בחמישי האחרון 0:7.


"כמעט ולא הכרנו אף שחקן של נבחרת סקוטלנד", אמר אחד משחקני הנבחרת. "אנחנו פוגשים סקוטלנד אחרת לגמרי מהנבחרת אותה ניצחנו 1:2 באצטדיון 'סמי עופר'. ההכנות המעשיות התחילו כבר היום באימון שלפני הטיסה לגלזגו. כולנו מלוכדים סביב המשימה ומבינים בדיוק איך צריך לחזור מסקוטלנד לישראל".

.

 


בכל מקרה, גם אם ישראל תסיים במקום הראשון, שמות היריבות וסדר המשחקים יפורסמו רק לאחר משחקי מוקדמות יורו 2020 שיתחילו בחודש מרץ 2019 וידחסו לתוך מסגרת זמן של חמישה עד שבעה חודשים ויהיו שני משחקים בכל חלון נבחרות.

כבר לפני האימון נערכה האספה המקצועית בעקבות הניצחון של סקוטלנד והדגשים יהיו ההכרה בנבחרת החדשה והנלהבת של המאמן הסקוטי אלכס מקליש. המאמן אנדי הרצוג קיים שיחות אישיות בעיקר עם ביבראס נאתכו, ערן זהבי ושרן ייני, שיחות שהרחיב אל מול ביראם כיאל, מואנס דאבור, לואי טאהא ועומרי בן הרוש.

דיא סבע. מלך שערי העונה הקודמת כבר בן 26 (דני מרון)
דיא סבע. לפני ההמראה, השחקנים ערכו לו מסיבת יום הולדת 26 (דני מרון)

הצוות המקצועי בראשות אנדי הרצוג בעזרת וילי רוטנשטיינר מקבלים דיווחים על הנעשה במחנה האימונים של אלכס מקליש. הסקוטים אמורים להציב שמירה הדוקה על שני שחקני ההתקפה הישראלית והכוונה שערן זהבי ומואנס דאבור בחוד ההתקפה והמהלך של אנדי הרצוג יהיה לתרגל זאת ולאפשר לשחקנים מהקו השני להגיע לתוך הרחבה של סקוטלנד באימון היום ובאימון המסכם בסקוטלנד בהאמפדן פארק ביום שני בערב.

בנבחרת ישראל מודעים כי הסקוטים מכירים היטב את מואנס דאבור בעקבות משחקי קבוצתו האוסטרית רד בול זלצבורג. סביב נבחרת ישראל טוענים כי הצמד דאבור את זהבי הוא אחד האיכותיים בדרג C בליגת האומות והגיע הזמן שהשניים יוכיחו זאת במשחק המכריע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי