אוחנה: "ערן זהבי הוא הישראלי הכי גדול בדור הנוכחי"

אלי אוחנה עם בן מנספורד
אלי אוחנה עם בן מנספורד | דני מרון

יו"ר בית"ר ירושלים דיבר בתוכנית הספורט של 103FM והחמיא לכוכב הנבחרת: "אם אנגליה ינצחו בלי הארי קיין, הוא לא ישחק במשחק הבא?" וגם: הבחירה באנדי הרצוג, כמות השחקנים הערבים והעתיד של הכדורגל הישראלי

(גודל טקסט)

אלי אוחנה, יושב ראש בית"ר ירושלים, שהיה חלק מוועדת האיתור, דיבר הערב (שלישי) בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לשינוי שחל בנבחרת ישראל, מעמדו של ערן זהבי, הבחירה באנדי הרצוג, העתיד וכמות השחקנים הערבים.

נבחרת ישראל בליגת האומות: "מה שיזכרו זו התוצאה הסופית. אי אפשר להתעלם מהשינוי. גם מבחינת התקשורת והקהל, השחקנים, הצוות המקצועי. נעשה משהו. לא יודע אם זה יספיק לניצחון, אבל אנחנו לא פייבוריטים. יהיה מאוד קשה להוציא אפילו תיקו".

השינוי שחל: "הרצוג הוא לא אלוהים, אבל בהחלט יש שינוי משמעותי. אני שומע את הקולות מתוך הנבחרת וההתאחדות, גם מאנשי תקשורת. אני חושב שיש שינוי. האוסטרים לא באו כדי ללמד אותנו כדורגל, הם באו עם שיטה אחרת וצורת ניהול אחרת".

ערן זהבי: "לגבי זהבי, אם אני הייתי מאמן הוא היה תמיד בהרכב. זה שניצחנו בשני משחקים בלעדיו זה לא משנה. הוא השחקן הישראלי הכי גדול בדור הזה. אם אנגליה ינצחו שני משחקים בלי הארי קיין, הוא לא ישחק במשחק הבא? האוסטרים לא באו להמציא את הכדורגל אבל אי אפשר להתעלם מהשינוי שקיים".


מחמאות מאלי אוחנה. ערן זהבי (אודי ציטיאט, גלאזגו)

הבחירה באנדי הרצוג: "הייתי יושב ראש הוועדה שבחרה את המנהל הטכני, ואמרתי גם בתחילת הדרך: צריך מנהל טכני זר עם מאמן ישראלי. בסופו של דבר וילי החליט ללכת על הרצוג ושכנע אותנו שזה כדאי. שמעתי שאמרו ש"אין לו ניסיון" ואני רוצה להגיד שממה שאני ראיתי, יש לו הרבה ניסיון. הוא עבד תחת מאמנים יוצאים מן הכלל והוא עובד עם רוטנשטיינר שהוא איש כדורגל יוצא מן הכלל בלי קשר לתוצאה היום".

העתיד תחת הצוות האוסטרי: "רוטנשטיינר עובד לקראת שינוי. הייתי נוכח בשתי פגישות בתקופה האחרונה של משרד הספורט והוא מנסה להניע תהליכים. שום דבר לא יזוז ללא תקציבי עתק. אנחנו נמצאים במצב פוליטי מורכב ואם נלך לבחירות או משהו כזה נצטרך לחכות. התוכניות של רוטנשטיינר מאוד יסודיות ורציניות, אבל אם לא יהיו את כל התקציבים הנדרשים כדי לשפר את הכדורגל בישראל – מאות מיליוני שקלים – לא יהיה שיפור. רוטנשטיינר מתעסק אך ורק באיך לשפר את הכדורגל בישראל".

כמות השחקנים הערבים בנבחרת ישראל: "אני לא חושב שאי פעם התחשבו בדת בהרכב נבחרת ישראל, מהניסיון שלי גם כשחקן וגם כמאמן. יצאתי לעשרות טורנירים וגם כמאמן נבחרת הנוער תמיד יצאנו עם 50% בני מיעוטים. אני לא מתעסק במי מוסלמי ומי דרוזי".

תנאי הקור במגרש: "ישראל צריכה להתכונן למשחק אחר לגמרי. הסקוטים רגילים לתנאים של מגרש רטוב וקור, ואלה דברים שיכולים להכריע את התוצאה. ורוטנשטיינר ידבר עם השחקנים על העניין המנטלי בזה, שחשוב במיוחד. עולם הספורט הולך הרבה לכיוון המדע והמנטליות כי שם הדברים עוזרים לשחקן לשפר את הביצועים שלו. לצערי, סקוטלנד פייבוריטית".


בלי כסף לא יהיה שינוי? אלי אוחנה עם בן מנספורד (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי