אנדי הרצוג: "ייתכן שרוב ערבי בהרכב היה עולה לכותרות"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | אודי ציטיאט

מאמן נבחרת ישראל התראיין באוסטריה לאחר הגרלת מוקדמות יורו 2020 שזימנה לו מפגשים מרתקים מול ארצו ("עדיף מאשר לשחק מול בוסניה או אוקראינה") וסיפר על החודשים הראשונים בתפקיד והמטרות להמשך

(גודל טקסט)

התקשורת האוסטרית עוקבת מקרוב אחרי צעדיו של אנדריאס הרצוג כמאמן נבחרת ישראל, אבל הגרלת מוקדמות יורו 2020 שזימנה את המפגש הכה מסקרן בין הרצוג וישראל לאוסטריה הובילה לכך שפעם נוספת הוא יתראיין ויספר על חודשיו הראשונים בתפקיד.

על קמפיין ליגת האומות אמר הרצוג: "אני מאוד נהנה. כמעט סיימנו בפסגת הבית וזה יצר אופוריה. זו לא מדינה שידעה הרבה הצלחות והייתה הרגשת מאוד מיוחדת. אני רוצה לשנות ולייצר משהו בנבחרת ישראל, וגם להכיר תרבויות חדשות זה דבר שמאוד חשוב לי".

הרצוג סיפר שמכיוון שאינו מדבר או קורא עברית הוא לא יודע כיצד הוא מצטייר בתקשורת בישראל והבהיר בנושא הפוליטיקה: "אני מאמן הנבחרת ואני לא מתעסק בפוליטיקה, אני נשאר מחוץ לתחום. מבחינה ביטחונית אין בעיה ואני לא מרגיש אותה, גם כשאימנתי בארצות הברית במשחקי חוץ ליוו אותנו 15-20 מאבטחים כך שזה רגיל. השילוב בין יהודים לערבים בנבחרת זה נושא גדול שמעסיק את הישראלים. בפעם האחרונה היו חמישה ערבים ושישה יהודים בהרכב ומערכת היחסים מעולם לא הייתה כל כך קרובה. יכול להיות שאם הייתי משנה ויוצר רוב ערבי בהרכב אז זה היה עולה לכותרות והופך לדיון. אני בתור המאמן רק רוצה שהשחקנים יכבדו זה את זה".

לסיום, כמובן, התייחס למפגש הצפוי עם אוסטריה: "זו לא הגרלה קלה, אבל אני מכיר את הנבחרת והשחקנים וזה יהיה לי טוב יותר מאשר לפגוש נבחרות כמו בוסניה או אוקראינה".


הרצוג. "גם בארצות הברית ליוו אותנו 15-20 מאבטחים במשחקי חוץ" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי