שינו זוארץ: "אם בעוד 12 שנה יהיה פה דור מוכשר של כדורגלנים, אני אדע שהצלחתי"

שינו זוארץ
שינו זוארץ. יצטרף גם הוא לוועדת האיתור | אודי ציטיאט

יו"ר ההתאחדות לכדורגל הציג את המטרות לקדנציה שלו בתפקיד: "נלך לפי התוכנית של רוטנשטיינר. מהפכות כאלה לוקחות זמן ואנחנו נתחיל לעבוד מיד. נשנה את מבנה הליגות, נמגר את האלימות ונטפל בתשתיות הלקויות"

(גודל טקסט)

חודשיים לאחר כניסתו לתפקיד, יושב ראש ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ ערך היום (שני) מסיבת עיתונאים בה הציג את מטרותיו לארבע השנים הקרובות שלו בתפקיד. אחרי קמפיין ליגת האומות שסומן כמוצלח, ועם תחילת עבודתו של וילי רוטנשטיינר כמנהל טכני, זוארץ נשמע אופטימי באשר לעתיד הענף בישראל.

"אני מכהן בתור יושב ראש ההתאחדות לכדורגל כבר חודשיים", פתח היו"ר, "תפקיד שאני מחויב אליו ומסב לי סיפוק עצום. בחודשיים האלה נפגשתי עם עשרות אנשים ונשים, ביקרתי באצטדיונים ואמשיך להיות בכל מקום שבו משחקים כדורגל".

"אנחנו צריכים לזכור שהאינטרס צריך להיות לטובת הכדורגל, ואם הקבוצות וכולם יפנימו שהאינטרס הוא הכדורגל כולם ייהנו מזה. בסופו של דבר אנחנו נמשיך לפעול לטובת הכדורגל הישראלי. השינוי לא יקרה ביום, אבל אנחנו מודעים לבעיות. אני מתכוון בשנים הקרובות לפתור את הבעיות הללו מהשורש".

זוארץ.
זוארץ. "השינוי לא יקרה ביום, אבל טובת הכדורגל היא אינטרס משותף" (אודי ציטיאט)

לאחר מכן פרש זוארץ את מטרותיו אחת אחת: "אחד הדברים החשובים בעיניי הוא הדרכה. אם אנחנו נדע לעשות את זה ולהשקיע משאבים נכונים בחינוך של השחקנים, אנחנו נדע לייצר דור של שחקני כדורגל טובים. זה לא סוד שידי ההתאחדות לכדורגל כבולות, אבל אם נדחוף לעשות שינוי אני משוכנע שנוכל להצליח. נפגשתי עם שרת הספורט והתקבלתי באהבה, התפרצתי לדלת פתוחה ושם סיפרו לי שמתכוונים להשקיע את המירב כדי לעשות את השינוי".

על המנהל הטכני: "וילי רוטנשטיינר הוא מקצוען שצריך לקבל את כל הכלים מאיתנו כדי לעשות את המהפכה שהוא רוצה. אנחנו מתכוונים למלא את הציפיות שלו ולעשות את כל מה שהוא מתכנן לארבע השנים הקרובות. עברנו את קמפיין ליגת האומות בו היינו פסע מלעלות להצלבה ואני מאמין שעוד יש לנו סיכוי להיות שם. ראיתי נבחרת מצוינת ומגובשת שאני מאוד גאה בה ואני יודע שאנחנהו נוכל להצעיד את הנבחרת להישגים".

הקמפיין הבא: "יש במוקדמות היורו נבחרות שיכולות לעשות בעיות לכל קבוצה בבית, אבל אם אנחנו רוצים לעלות לטורניר גדול זאת ההזדמנות שלנו לעשות את זה".

רוטנשטיינר.
רוטנשטיינר. "מקצוען שצריך לקבל את כל הכלים" (אודי ציטיאט)

הטיפול בליגות: "אחד הדברים החשובים בעיני הוא שינוי מבנה הליגות. אנחנו לא יודעים בדיוק מה אנחנו רוצים לעשות ואיך נעשה את זה, אבל אין ספק שזה משהו שצריך לשנות. אפשר לבנות ליגה שלישית שהיא חצי מקצוענית וחצי חובבנית, אופציה נוספת היא לבנות ליגת מילואים לקבוצות שיוכלו לקדם את הכישרונות הצעירים שלהן, אקדמיות, שיתוף פעולה עם המנהלת, סיוע כספי לקבוצות שיורדות ליגה, סיוע וביטחון כלכלי, סיוע כספי לליגות הנמוכות, להשקיע במחלקות נוער, חייבים להשקיע שם. הקמנו שתי ועדות על מנת להבין את התחלואים בליגות הנמוכות ובליגת הנשים כדי להבין איך אפשר לפתור את המצב בליגות האלה".

ספורטאים מצטיינים: "אני מתכוון לשבת עם הצבא ועם שרת הספורט כדי שתסייע לנו להשיג את המכסות, להפחית ככל הניתן את התופעה של משטמטים או כאלה שמוציאים פטור מקב"ן כדי שיוכלו לשחק".

חיזוק הבקרה התקציבית: "לא יכול להיות שקבוצות יכלו לפירוק כל כך מהר. אנחנו לא ניתן את ידינו לזה. אנחנו נשקיע כל מה שצריך כדי שזה לא יקרה, נחמיר את הענישה בצורה דרסטית עד הורדת ליגות. לא יכול להיות שמנהלים יביאו את הקבוצה לפשיטת רגל. קבוצת כדורגל היא קבוצה של הקהל והאוהדים".

רגב.
רגב. "התפרצתי לדלת פתוחה" (עדי אבישי)

"נפעל להקמת ליגת בתי ספר, שתעזור למועדונים לראות שחקנים שלא יגיעו בדרך אחרת. זו דרך נוספת להביא ילדים מכשרים לענף. נקדם כדורגל נשים, נגדיל את מספר השופטים והשופטות. אנחנו נצא בקמפיינים לראות איך מביאים שופטות ושופטים נוספים".

רפורמה בהכשרת מאמנים: "היום יש מעל 42 מוסדות שמאפשרים הדרכה למאמני ספורט. נחמיר את תנאי הסף, אנחנו רוצים לדעת מי האנשים שנוגעים בילדים שלנו, אני רוצה לדעת שאותם אנשים מקבלים את הסיוע ושהם יכולים לעמוד בתפקיד שהוטל עליהם".

"נקים אגף תשתיות בהתאחדות לכדורגל שיעבוד מול הממשלה ורשויות מקומיות כדי לראות איך אנחנו גורמים להם להשקיע יותר במתקנים, בפיתוח ובתשתיות. נביא אנשים שמתעסקים בזה וזו תהיה כל השקעתו. נבנה שתי בתי נברחות נוספים, אחד בדרום ואחד בצפון".

זוארץ.
זוארץ. "אני מגיע למשחקי הנוער ורואה תרבות רעה של התנהגות אלימה" (אודי ציטיאט)

טיפול בתשתיות: "חייבים לעשות טיפול מקיף בליקויי תאורה במגרשים ברחבי הארץ. ילדים היום מסיימים ללמוד בשלוש בצהריים, מה שמשאיר להם רק שעה-שעתיים של אימון בכל יום. זה מצב שחייב להשתנות. נעביר טיפול רחב במתקנים לא ראויים. אנחנו מחזיקים במתקנים רק כדי להחזיק אותם. נעבוד עם הרשויות רק כדי לטפל בזה".

"נעבוד על שיפור התדמית של הכדורגל הישראלי. טיפול בגזענות ואלימות, נהפוך את הכדורגל לחוויה משפחתית. אני מגיע למשחקי הנוער ורואה תרבות רעה מאוד של התנהגות, ואני מאמין שביחד עם המועדונים נצליח לשפר את זה. נהפוך את זה לפעילות קהילתית משפחתית, כדורגל מושך משפחות וצריך לעודד את זה".

קידום טכנולוגיה: "אני בא מההייטק, אני רוצה לראות פה פיתוח ברמה טכנולוגית. הטכנולוגיה הישראלית מוציאה הרבה דברים שקשורים לספורט ולכדורגל בפרט, אין סיבה שלא נשתף פעולה ונוכל לקדם את זה יחד איתם. ה-VAR ייכנס לפעולה בתחילת הפלייאוף, נעשית פה עבודה קשה של איגוד השופטים כדי שזה יגיע בזמן. כמובן שבשנה הבאה זה יעבוד בכל הליגות מההתחלה".

VAR.
VAR. "ייכנס לפעולה בתחילת הפלייאוף" (Gettyimages)

נבחרות: "נעבוד על שיפור מקצועי, ביסוס מועדון אוהדים, בניית אסטרטגיה לקביעת מועדונים, חיזוק הקשר בין האוהדים לנבחרת, חיזוק הקשר בין שחקני עבר לנבחרת. אני נמצא כאן מכוח התשוקה שלי לכדורגל הישראלי ואני מאמין שנוכל לעשות את זה".

מצב תקציבי: "ההתאחדות נמצאת במצב טוב פיננסית, כל הליקויים טופלו ואנחנו עם הפנים קדימה. אנחנו רואים שלא הושקע מספיק בתשתיות ובכדורגל ובזה אנחנו מתכוונים לטפל עכשיו. בגירעון ובליקויים בפנימיים טופלו, עכשיו אני מתכוון ליישם את התוכנית של וילי. אני מסתכל לטווח הרחוק, אותי לא מעניין אותי שבקדנציה שלי נגיע לטורניר גדול. אני אשמח, אבל זאת לא המטרה שלי. אם בעוד שמונה או 12 שנה יהיה פה דור מוכשר של כדורגלנים, אני אדע שעמדתי בתפקיד שלי. אני רואה בקידום הכדורגל תוכנית לאומית. אנחנו נשקיע מה שצריך וביחד נעשה את זה. התוכנית של וילי תוביל את הכדורגל למקום שאנחנו רוצים לראות".

מצב האצטדיון הלאומי: "אני לא חושב שזה נורא, העניין של לנדוד באצטדיונים. צריך להביא את הנבחרת לכל מקום בארץ. לא רואה סיבה שהנבחרת לא תגיע לכל מקום, אפילו לעכו לדוגמה. כרגע אצטדיון רמת גן לא ראוי, אני מאמין שייקחו כמה שנים עד שיקרה פה משהו, אז בינתיים ננדוד בכל מדינת ישראל ואני גאה שנגיע לשם".

נבחרת ישראל.
נבחרת ישראל. "לא רואה סיבה שהנבחרת לא תגיע לכל הארץ" (ערן לוף)

הטווח הקרוב: "אני כבר רואה שדברים מתחילים לעלות על הפסים. החל מה-1 בינואר נתחיל לשבת על כל המטרות, התקציבים והיעדים. תשתיות, ילדים, הדרכה. אלה דברים שנעשה אותם בלי קשר לתקציבים. התכנית של וילי תובא לאישור הנהלה ותתחיל להיות מבוצעת מהרגע הראשון. אני רוצה לראות עוד שופטים, אני רוצה שהצלחנו לייצר מתקנים, אני רוצה לראות עוד לפחות 50 מגרשים מוארים, אני רוצה לראות שהבאנו עוד ילדים לענף, אבל אנחנו צריכים לטפל קודם כל במה שאנחנו מסוגלים לטפל".

התקציב: "150 מיליון יוקצו לתוכנית לטווח ארוך – לפחות עוד 150 מגרשים, השקעה במאמנים, בתשתיות תאורה כי לא יכול להיות שבישראל לא כל המגרשים יהיו מוארים. לא טיפלו בזה וצריך לטפל".

פגישותיו עם מירי רגב: "אנחנו נפגשים על בסיס קבוע. צריך פשוט להסביר לקבוצות מה לעשות עם הכסף. ניקח בן אדם שיעבוד עם הקבוצות, יילך לרשויות ויסביר כיצד לוקחים את הכסף ומטפלים בו נכון. הכסף נמצא במשרד הממשלה ואם לא ישתמשו בו הוא פשוט ייעלם. אין דרך אחרת, אם אנחנו לא נוביל את המהלכים אז הן לא ייעשו".

הפסקת חשמל באשקלון.
הפסקת חשמל באשקלון. "אף אחד לא קם בבוקר ואומר לעצמו 'אני אתן כסף לכדורגל'" (דני מרון)

מצב האצטדיונים בישראל: "גם לנושא קרקעות לבניית מגרשים יהיה פיתרון. מישהו צריך להניע את זה, אף אחד לא קם בבוקר ואומר לעצמו אני אתן כסף לכדורגל. אם אנחנו לא נלך, נשב להם על הראש וננדנד שיש כסף וצריך להשתמש בו, לא יקרה שום דבר. שרת הספורט רתומה לזה וכבר דיברתי איתה גם נושא התאורה ונדאג לכך במיידי. מהפכות מהסוג הזה לוקחות זמן, אבל אני מסתכל על עוד שנתיים-שלוש-ארבע-חמש שנים. אם יהיו לילדים בעתיד מאמנים מעולים ומתקנים ראויים. לא אוותר ולא אשקוט עד שלא אצליח לעשות את זה".

בתי הדין של ההתאחדות: "הם עובדים על פי תקנונים. אין אחידות בענישה, כי יש פרמטרים. אני לא מתערב בזה ולא נוגע. השופט בדימוס שטרסנוב עושה את עבודתו היטב. אולי צריך לטפל בתקנון, זו גם סוגיה שאנחנו בוחנים".

אם יהיה חיבור בין הנבחרת הצעירה לבוגרת: "יש מנהל טכני שמנהל את כל נבחרות ישראל ואחראי על פיתוח הכדורגל הישראלי, קוראים לו וילי רוטנשטיינר. הכל בא ממנו ואם נשכיל לקחת את התוכנית שלו וליישם אותה מהגיל הרך ועד למעלה, הכל יהיה מסונכרן. אלה דברים שלא עשינו שנים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי