קרובים לצלחת: לא נעלה ליורו אם לא נתנהג כאירופאים

וילי רוטנשטיינר עם אנדי הרצוג
וילי רוטנשטיינר עם אנדי הרצוג | דני מרון

רוטנשטיינר הפליג במחמאות, סולומון נכח וזכה לשלל תארים, הרצוג הודה בבעיה קולינרית וגם התקשורת גויסה. ההתאחדות לכדורגל השיקה את מכירת הכרטיסים והמנויים לקמפיין הבא ורון עמיקם היה שם כדי להתרשם

(גודל טקסט)

בואו נהיה גלויים: עיתונות הספורט הישראלית נהנתנית לא פחות מראש ממשלתנו. קחו לדוגמה את אצטדיון 'ארנסט האפל', במתחם פארק הפראטר, בסמוך ל'וינר ריזנראד', גלגל הענק המפורסם בווינה, שנחשב בעיני ותיקי העיתונאים הישראלים לאחד האצטדיונים האהובים עליהם בעולם.

יש לכך סיבה מאוד טובה: מתחם התקשורת באצטדיון הענק מארח במהלך המשחקים מטבח גורמה מסוג שקשה למצוא כמותו ברחבי היבשת. מדובר בין השאר על נתחי פילה חצי נאים, המונחים בצלחות קרמיקה מעוצבות, לצד ערימת תפודים זהובים וחבורת גזרים קטנטנים. בכל מסיבת עיתונאים של ההתאחדות האוסטרית היה ניתן לזהות בנקל את ההתגודדות הישראלית, כולל החתום מעלה, סמוך לצלוחיות צחורות עליהן היו מונחות פרוסות עוגת טארט גדושות קרם פטיסרי, מפלאי הבריאה. באחד המשחקים נכנס עיתונאי ישראלי במחצית לחדר האירוח ויצא ממנו רק בדקה ה-70, מבלי שפספס אף מנה בתפריט, למעט שער השוויון של אבי נמני.

ולכן, למסיבת פתיחת קמפיין מוקדמות 2020, אתמול בבית הנבחרות בשפיים היה ריח של שניצל וינאי, על אף שלא הוגש שם בשר, מטעמי כשרות. אחרי הכל, כשהמנהל הטכני – רחב הסמכויות – וילי רוטנשטיינר והמאמן הלאומי, אנדי הרצוג, הם אוסטרים, אסור לפגר מאחור. חלק מצמצום הפערים הוא גם להביא את הכנסת האורחים האוסטרית למסדרונות ההתאחדות. לא פלא אפוא שרוטנשטיינר סיכם במילה "מרשים" את כל הפרזנטציה, שכללה גם עמעומי אורות והקרנת קליפים מושקעים. אי אפשר לעלות ליורו 2020 בלי להיות אירופאים, ומבלי שמנור סולומון – שנכח – לא יקבל מהרצוג שורה של טפיחות קצביות על חזהו השרירי, כשהוא מסכם את תאריו ב"ברזילאי, ישראלי, אוקראיני".


אסור לפגר מאחור אחרי האוסטרים (אודי ציטיאט)

ההתאחדות טרחה לחבר בין הספונסרים, התקשורת, הקמע, ונציגים משחקני הנבחרת כדי להשיק בתכל'ס את מכירת הכרטיסים והמנויים שהחלה אמש, עם דגש על מכירת מחצית מסך הכרטיסים במחיר ההגון של 55 שקלים לכל משחק. סיפור הניצחונות בליגת האומות על סקוטלנד ואלבניה, ניצחונות בהם היה לקהל הביתי משקל דומיננטי, הדליק את האוסטרים. "יהיה קשה לסלובניה ולאוסטריה לשחק נגד הקהל הישראלי", הפליג רוטנשטיינר במחמאות, והמשיך להרעיף שבחים, כשאמר כי נכונותה של מכבי חיפה לשתף פעולה בכל הנוגע להכנות הנבחרת למשחקים נגד סלובניה ואוסטריה, בעוד חודשיים בסמי עופר, "היא כזו שמעולם לא נתקלתי כמוה מצד קבוצה".

ועכשיו, כשהתקשורת מגויסת (ושבעה), אתרי האינטרנט קורסים ממכירת מנויים וכרטיסים, ורוטנשטיינר מדבר בפאתוס על כך ש"יש לנו כוכבים מהטופ, אבל בנבחרת שולטת הרוח הקבוצתית", לא נותר אלא לבדוק אם לפחות במטבח הישראלי, אנחנו רואים עין בעין עם האוסטרים. על זה אמר הרצוג ש"יש לי בעיה חיובית עם העוגות הישראליות", וגורם בכיר בהתאחדות ספק הזיע כשאמר: "הוא כל כך מת על האוכל פה, שאני לא מבין איך הוא לא הפך עד עכשיו לסופגנייה". האוסטרי צועד על קיבתו, אפשר להיות רגועים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי