ניר לוין: "לא הרגשתי סערה סביב המינוי שלי למאמן הצעירה"

ניר לוין
ניר לוין | אודי ציטיאט

מאמן נבחרת ישראל עד גיל 21 החדש דיבר בתוכנית הספורט של רדיו 103FM: "רוטנשטיינר שאל אותי ואמרתי כן, שמח על ההחלטה. הוא הביא רעיונות חדשים, אם נצליח לשלב שחקנים חדשים באמת נביא שינוי"

(גודל טקסט)

בין הדיונים סביב סגל נבחרת ישראל שפורסם אתמול, עוד מיני-סערה התחוללה בתחילת השבוע עם מינויו של ניר לוין לתפקיד מאמן הנבחרת הצעירה. המאמן הוותיק, שקודם מתפקיד מאמן נבחרות הנוער, התראיין הערב (רביעי) לתוכנית הספורט של רדיו 103FM והגיב על הדברים.

"אני לא הרגשתי סערה", אמר לוין, "מכיוון שאני מאמן את נבחרת הנוער כרגע והמינוי שלי הוא במקום זה. הייתי עסוק בהכנת הנבחרת שיוצאת בשבוע הבא לשלב העילית של אליפות אירופה, ואני מנהל גם את שאר הנבחרות, אז לא התעסקתי במינוי. מי שהתעסק בזה היה וילי רוטנשטיינר, וכשהוא החליט קיבלתי את ההודעה. הוא שאל אותי ואמרתי שכן, ובסופו של דבר אני שמח שהוחלט שאני המאמן".

הקולות נגד מינויו: "לא בקיא במה שהיה בוועדה, לא הייתי שם. זכותם של אנשים להביע את דעתם. גם אם הבחירה היתה ברוב קולות או רק על פי דעתו של רוטנשטיינר, אני מקבל אותה ומודה על המינוי".

ניר לוין.
ניר לוין. "שמח לקבל חיזוק ולגלות שעשינו דברים נוכנים" (אודי ציטיאט)

השיטה בה יאמן: "אני נמצא כבר שנתיים וחצי בתפקיד בהתאחדות, ואת הרעיונות פיתחנו בכל הנבחרות הצעירות טרם בואו של וילי. אני שמח לקבל חיזוק ולגלות שעשינו דברים נכונים, ולכן לא הרבה דברים השתנו. החוזה שלי יסתיים בסוף 2020, אבל אם כל הדברים יהיו מרוצים, ואני עד עכשיו מרוצה מהאנשים שאני עובד איתם, יכול להיות שנמשיך את דרכנו המשותפת ביחד".

הדרך של המנהל המקצועי: "ברגע שרוטנשטיינר הגיע הוא הביא דברים ורעיונות חדשים ברמת המאקרו שאנחנו משלבים בעבודה השוטפת שלנו. כשאנחנו מדברים על דרך אנחנו מדברים על פילוסופיית משחק. אפשר לראות את זה בנבחרת הנוער ובנבחרת הצעירה שאני אעבוד איתה בהקדם. שיטת אימונים, הסגנון שבו משחקים. זאת הכוונה כשאני מדבר על הנבחרות הצעירות. אנחנו מדברים גם על הכשרת מאמנים, אקדמיה שאולי תקום, יש הרבה מאוד רעיונות וכיוונים".

הצהרת כוונות: "הכוונה היא להעלות את רמת הליגות והמשחקים, לפתח שחקנים יותר פיזיים ויותר חושבים, יותר טקטיים וטכנים. אם נצליח לשלב את זה עם נבחרת הנוער ולפתוח אקדמיה, נוכל להביא שחקנים יותר ראויים שישתלבו ברמות הגבוהות. אנחנו יכולים לעשות את העבודה הזאת בגילאים צעירים יותר. נבחרת צעירה אלה שחקנים בוגרים בליגה הלאומית ואפילו בליגת העל. אנחנו מדברים על גילאים צעירים יותר, לעשות ליגה שהיא בין קבוצות הנוער לבוגרים, או לעשות ליגה שנייה שתאפשר להרבה שחקנים שהיום כבר לא משחקים. אם נצליח לעשות את זה, באמת נביא שינוי".

רוטנשטיינר.
רוטנשטיינר. "הביא איתו פילוסופיית משחק" (אודי ציטיאט)

מה הלאה: "הנבחרת הצעירה יוצאת למשחק הכנה בגיאורגיה ולאחר מכן תצא לטורניר ידידות באוקראינה, הקמפיין של מוקדמות היורו עד גיל 21 מתחיל בספטמבר. זה קמפיין ארוך שהמטרה בו היא להגיע לאחד משני המקומות הראשונים, אנחנו עם ספרד בבית וזה לא פשוט, אבל מקום שני יכול להביא אותנו לפלייאוף. המטרה השנייה היא לקדם שחקנים צעירים ולהביא אותם לרמה של הנבחרת הבוגרת".

האם הנבחרת תקדם כישרונות לא מוכרים: "בדרך כלל מגיעים לנבחרות שחקנים מוכרים מהקבוצות. אני שיחקתי בנבחרת הנוער בשנות השמונים כשהגעתי מהפועל מרמורק, אבל רוב השחקנים מגיעים מהמועדונים הגדולים וכך זו דרכו של עולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי