זהבי: "מאוכזבים". הרצוג: "לא היינו מוכנים, לא יודע למה"

ערן זהבי, בויאן יוקיץ'
ערן זהבי, בויאן יוקיץ' | מאור אלקסלסי

חלוץ הנבחרת דיבר לאחר ה-1:1 נגד סלובניה: "האוהדים הראו לי אהבה, שמח שהחזרתי להם עם שער". המאמן הודה: "היריבה הגיעה למצבים טובים כדי לנצח". הרוש: "אני בנבחרת וזה מה שמעניין אותי, לא הפועל באר שבע"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל קיוותה לפתוח את קמפיין מוקדמות יורו 2020 עם ניצחון בסמי עופר על סלובניה, אך חילצה 1:1 מאכזב והיא תהיה חייבת להפתיע את אוסטריה בעוד שלושה ימים באותו אצטדיון. בדקה ה-48 כבש שפוראר את שערו הראשון במדי נבחרת סלובניה אחרי טעות קשה ולא אופיינית של שרן ייני, שתיקן כעבור שבע דקות מן העבר השני עם בישול מצוין לערן זהבי שקבע את תוצאת המשחק.

המאמן אנדי הרצוג ניתח: "לא יודע למה, אבל לא היינו מוכנים במחצית הראשונה. אמרתי לשחקנים שאני מצפה לתגובה במחצית השנייה, כי לא עשינו את הדברים כמו שרציתי – היינו רחוקים אחד מהשני, לא עשינו תנועה עם כדור ובלי כדור. היה שיפור בחצי השני, אבל סלובניה הראתה שהיא נבחרת מצוינת והגיעה למצבים טובים כדי לנצח את המשחק. הכנסנו שחקנים צעירים לכנפיים בניסיון לעשות להם בעיות דרך האגפים ונכון שזו לא התוצאה שרצינו, אבל לאור מה שהיה על כר הדשא הנקודה היא בסדר מבחינתנו".

זהבי סיכם: "מצד אחד יכולים להיות מאוכזבים מתיקו בבית כי רצינו לנצח פה מול הקהל, אבל ראינו היום שסלובניה נבחרת מצוינת עם שחקנים איכותיים והם עשו לנו חיים קשים. יש נקודות חיוביות שאפשר לקחת. הקצב היה גבוה, חזרנו מפיגור ולא הפסקנו להילחם לשנייה. בסופו של דבר אני חושב שהתיקו משקף. לפעמים כשאתה עם הגב לקיר אין כל כך הרבה ברירה, אבל בואו נהיה אמיתיים – אנחנו לא פייבוריטים נגד נבחרות כמו סלובניה ואוסטריה. יש לנו איכויות בהתקפה, אבל היום הבקענו רק שער אחד ואני מקווה שהקהל יבוא ויתמוך בנו במשחק החשוב נגד אוסטריה ביום ראשון".


רתח על הקווים. אנדי הרצוג (מאור אלקסלסי)

החזרה לחיפה וקבלת הפנים של הקהל: "אני רוצה להגיד תודה לאוהדים שהיו מצוינים הערב. גם ברגעים הפחות טובים והם תמכו ודחפו אותנו קדימה. באופן אישי, לא היה לי ספק אפילו לרגע שלא ישרקו לי פעם נוספת בוז, אולי בתוך הראש במקום אפל הייתי לי מחשבה כזו, אבל ניקיתי אותה ואני שמח שהחזרתי להם עם שער והם הראו לי אהבה".

אריאל הרוש שהציג יכולת גבוהה אמר בסיום: "כל המחמאות לכל הצוות האוסטרי, כי בחיים לא נתנו בי אמון כזה. גם בחיים לא הייתי בסיטואציה כזו, אבל כולנו יודעים מה היו עושים פה לשוער שלא משחק. נתתי להם על האמון הזה, אני צריך להחזיר להם בגדול ואני שמח שהלך לי טוב במשחק ואמשיך להחזיר להם כל עוד אני יכול. זה לא משהו מובן מאליו וכל הכבוד להם".

על מצבו בהפועל ב"ש: "אני לא בן 18 או 19, אני לא שוער שעלה עכשיו מהנוער ואין לי מה להוכיח. כולם יודעים מה אני שווה, אני בנבחרת וזה מה שמעניין אותי, לא הפועל באר שבע".

מנגד, סלובניה הסתפקה בנקודה בחיפה והמאמן מתיאז' קק הודה: "היה קשה, אבל אהבתי את מה שראיתי מהנבחרת שלי. היו דברים שהיינו יכולים לעשות טוב יותר ולנצח, אבל ברמות האלה נענשים על החמצות ומגיעות לשחקנים שלי מחמאות על ההופעה. אכזבה? ממש לא, הראינו פוטנציאל ואהבתי את הגישה".


הרוש עם אובלק בסיום (מאור אלקסלסי)


ערן זהבי וביברס נאתכו (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי