דאבור: "הרצוג נותן גם לשחקנים הערבים תחושה שהכל אפשרי"

מואנס דאבור
מואנס דאבור | מאור אלקסלסי

החלוץ התראיין לתקשורת האוסטרית לקראת המשחק הקרוב: "הציפיות מאיתנו תמיד גבוהות, בישראל חושבים שאולי עכשיו זה הזמן לעשות משהו גדול". וגם: ההשוואה בין הליגות והמפגש הצפוי עם חבריו מזלצבורג

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תערוך הערב את מסיבת העיתונאים הרשמית והאימון המסכם לקראת המשחק מחר נגד אוסטריה (ראשון, 19:00), ומי שעוקבים מקרוב אחר ההכנות הם אנשי התקשורת האוסטרית ששוחחו עם מלך שערי הליגה ואחד הכוכבים הגדולים במדינתם, מואנס דאבור שמוביל את זלצבורג לאליפות נוספת.

בעונה הבאה, כידוע, דאבור כבר ישחק עבור סביליה הספרדית, אבל עד אז באוסטריה מחשיבים אותו לאחד הכוכבים הגדולים והמפגש מול ישראל סיפק להם הזדמנות טובה נוספת לשוחח איתו, הפעם דווקא יותר על הנבחרת ופחות על זלצבורג או על יעדו הבא. 

בהמשך לדברים שאמר לסוכנות הידיעות האוסטרית APA לקראת המשחק נגד סלובניה (1:1), דאבור אמר הבוקר ל"קורייר" האוסטרי: "אני הולך לפגוש את החברים מזלצבורג בפעם הראשונה, כי מעולם לא שיחקתי נגדם, וזה כמובן גם יהיה משחק מיוחד כי הצוות שלנו אוסטרי. כולנו חברים טובים וכמובן שדיברנו לקראת המשחק, זה הולך להיות מאוד מעניין".

על סיכויי ההעפלה של ישראל: "אנחנו יודעים שאנחנו לא פייבוריטים, יש את פולין ולאחר מכן את אוסטריה, אבל בבית אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לנצח כל אחת". 


"מאמינים שאנחנו יכולים לנצח כל נבחרת" (מאור אלקסלסי)

השוואה בין הכדורגל הישראלי לאוסטרי: "האינטנסיביות גבוהה יותר באוסטריה, במיוחד ההיבט הפיזי וגם בגובה יש הבדל משמעותי לעומת ישראל, אבל לנו יש טכניקה גבוהה שיכולה לעשות את ההבדל".

על אנדי הרצוג: "זה מאוד מיוחד לעבוד איתו. לא הכרנו קודם לכן, רק שמעתי את שמו וידעתי מי הוא, והוא פשוט בחור נהדר ומאמן מצוין. זה יתרון שהמאמן שלנו מכיר את היריבה כל כך טוב וגם עבורי זה מצוין כי הוא מגיע לעתים תכופות לאוסטריה ומגיע לצפות בי. הוא מעניק לי המון ביטחון. הנבחרת השתנתה מאוד מאז שהוא הגיע, הכל יותר חיובי והשחקנים מרגישים בנוח על הדשא ומחוצה לו".


הציפיות מהנבחרת בישראל:
"הציפיות תמיד גבוהות, בין אם זה קשור לקבוצות בישראל או לנבחרת. אם ננצח כמה משחקים ברציפות, כל המדינה תהיה באופוריה, הקהל יגיע בהמוניו ועם זה גם יגיע לחץ. יצא שאין איתנו בבית שמות גדולים ואנשים מאמינים שאפשר להפתיע, שאולי זה הזמן לעשות משהו גדול".

שיתוף הפעולה בין יהודים לערבים בנבחרת: "מאז שאנדי הרצוג הגיע, יש יותר ערבים מיהודים בהרכב וזה דבר שלא קרה קודם לכן. זה הבדל וזה נותן תחושה שהכל אפשרי, אבל כולנו כדורגלנים שעושים את הכל עבור הנבחרת. כדורגל זה משחק שמאחד את כולם ויכול להביא שלום. כששחקן יהודי מבקיע או כשערבי מבקיע, זה לא משנה – כולם שמחים אחד עם השני. אין סיבה שלא".


"כששחקן מבקיע ולא משנה מי הוא, כולם חוגגים עם כולם" (דני מרון)

המקומות האהובים עליו בישראל: "הבית שלי, נצרת. כשאני מגיע, אני נהנה מאוד למרות שרבים באים לבקר אותי ואני לא מספיק לראות כל כך הרבה. גם תל אביב וחיפה ערים מצוינות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי