רוטנשטיינר: "למעט מכבי ת"א ומכבי חיפה, יש לקבוצות מה ללמוד"

וילי רוטנשטיינר, ביברס נאתכו
וילי רוטנשטיינר, ביברס נאתכו | אודי ציטיאט

המנהל הטכני של נבחרות ישראל העניק ראיונות לתקשורת האוסטרית לקראת המשחק בסמי עופר (19:00): "מכירים את היריבה וזה יתרון, אבל גם מסוכן. אנחנו בעיה אם נחשוב שהיא לא יכולה להפתיע אותנו"

(גודל טקסט)

אפשר לומר שהגיע רגע השיא של הצוות האוסטרי. אחרי 1:1 ביתי נגד סלובניה בפתיחת קמפיין מוקדמות יורו 2020, הערב (ראשון, 19:00) יעלו על כר הדשא בסמי עופר נבחרות ישראל ואוסטריה, וההתרגשות בקרב הצוות המקומי נרגשת לקראת המפגש מול הנבחרת שמייצגת את מולדתם. 

בעוד בישראל הצוות מיעט לדבר בימים האחרונים להוציא את מסיבות העיתונאים הרשמיות, בתקשורת האוסטרית הראיונות נמשכים בקצב והבוקר היה זה המנהל הטכני ווילי רוטנשטיינר שהתראיין ל"קורייר" מביתו שבמרינה בהרצליה. "ישראל איתרה אותי על ידי עזרה של חברים מאופ"א. הייתי אחד המועמדים הסופיים ונבחרתי. זה אולי יישמע מוזר, אבל במהלך החיים אני תמיד רוצה להסתכל על תרבויות חדשות ולחוות מקומות קדושים ו-25 שנה של כדורגל מנעו זאת ממני. ליסה, בתי הבכורה, לא אהבה את ההחלטה לעבור לישראל, היא אמרה שזה מסוכן מדי ובהתחלה סירבתי להצעה, אבל בהתאחדות הציעו לי לבוא לראות את המדינה ואז נפלה ההכרעה. אני ממש לא מתחרט על ההגעה שלי לישראל".

על האתגר בישראל: "אני רוצה לדעת הכל על המדינה והכדורגל שלה, גם ברמות של יהדות ותרבות. זה שונה בישראל מאשר באוסטריה, החיים שלי השתנו מאז שעברתי לישראל וגם אני כבן אדם השתניתי. למשל בימי שבת כאן כולם עם המשפחה, זה יום חופשי שהכל בו סגור – גם שדה התעופה – אפילו אחת המעליות במלון עוצרת בכל קומה. למדתי לקבל חוקים ולהבין את המשמעות של יום חופשי ששייך למשפחה".


רוטנשטיינר. בתקשורת האוסטרית הצוות הישראלי הרבה לדבר (דני מרון)


המשחק הערב נגד אוסטריה:
"אוסטריה הפייבוריטית של הבית, אפילו לפני פולין, אבל עלינו להיות לפני סלובניה ומולדובה ולנסות לעצור את הפייבורייטיות. אנחנו יודעים הכל על האוסטרים, שזה יתרון אבל זה גם מסוכן. אם נחשוב שהם לא יכולים להפתיע אותנו אז אנחנו בבעיה".

בנוסף, רוטנשטיינר התראיין אתמול ל-"derstandard" וסיפר על הקבוצות בישראל: "לקבוצות בישראל יש עוד המון מה ללמוד, להוציא את מכבי תל אביב ומכבי חיפה. הן לא יכולות כרגע אפילו לחלום על אקדמיית נוער כמו יש לרד בול זלצבורג. אנחנו זקוקים ליותר ליגיונרים, גם הליגה האוסטרית היא אופציה עבור שחקנים שירצו ללכת בדרכו של מואנס דאבור".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי