הרצוג: "דאבור אמר לי שיש שחקנים מהמגזר שלא מבינים אותי"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | עדי אבישי

מאמן נבחרת ישראל הגיע לאוסטריה לשמש כפרשן, צפה ברביעייה של חלוץ זלצבורג מקרוב וחשף: "הרציתי לשחקנים במשך 40 דקות ושאלתי אם כולם מבינים, רק אחר כך נודע לי שלא כולם יודעים אנגלית". וגם: על חזרת זהבי

(גודל טקסט)

מואנס דאבור הבקיע ביום ראשון האחרון רביעייה ב-1:5 של רד בול זלצבורג על אוסטריה וינה וסיפר כי שמח לעשות זאת בעיקר לעיני מאמן נבחרת ישראל אנדי הרצוג שהגיע כדי לצפות בו, אלא שמתברר כי הרצוג לא נכח באצטדיון רק כצופה, אלא גם בתור פרשן רשת "סקאי ספורט אוסטריה".

לאור היותו מאמן הנבחרת ופרשן המשחק, הרצוג לא יכול היה שלא להתייחס בהרחבה לדאבור, שגם כך לאור הרביעייה היה לא רק מצטיין המשחק, אלא המחזור כולו – בדרך אולי למצטיין העונה אם קבוצתו תזכה באליפות נוספת.

הרצוג סיפר בין השאר על הימים הראשונים שלו עם שחקניו החדשים: "ההרצאה הטקטית הראשונה שנתתי שארכה 40 דקות ולוותה בהרבה קטעי וידאו. כל הזמן שאלתי אם הדברים מובנים ובדקתי שהכל ברור, אלא שאז, אחרי 40 דקות, דאבור הגיע אלי ואמר לי: 'המאמן, יש לנו בעיה. שניים או שלושה משחקני המגזר הערבי לא דוברים אנגלית'. אמרתי לו ששאלתי כל פעם האם מובן מה אני אומר ודאבור ענה לי 'כן, אבל גם את זה הם לא הבינו'".

למי שמודאג או תוהה כיצד הנבחרת צברה ארבע נקודות בסיטואציה כזו, הרצוג גם סיפר שהבעיה נפתרה בצורה קלה, בכך שעוזרו אלון חזן מתרגם למי שלא מבין את ההוראות: "השחקנים יודעים שההרצאות הטקטיות שלי חשובות מאוד", הוסיף.


חזן. פתר להרצוג את הבעיה (דני מרון)

בנוסף לדאבור, האוסטרים גם לא הסתירו את התלהבותם מערן זהבי, החלוץ שכבש שלושער בדרך ל-2:4 של ישראל על נבחרתם: "זהבי הורחק על ידי ההתאחדות מכיוון שהיה לו עימות גדול עם אוהדי הנבחרת. הם העליבו אותו כשהוחלף והוא זרק את סרט הקפטן לקרקע בתגובה. כשראיתי את המשחקים שלו בנבחרת ובקבוצות, היה לי ברור שהוא חייב לחזור. ההחלטה לא הייתה קלה עבורו ולי היה חשוב שאוכל לאסוף את השחקנים הכי טובים.

"אמרתי לזהבי 'אני לא מצפה ממך לנסים ונפלאות. אני רוצה שתיתן את האיכויות שלך'", המשיך הרצוג, "אולי היה לי את הניסיון ממה שקרה לי בעבר בנבחרת אוסטריה עם הרברט פרוהאסקה (מאמן אוסטריה בעבר, י.ז), שזרק אותי מהנבחרת שלוש פעמים עקב בעיות משמעת. ידעתי שלפעמים צריך להעלים עין ממה שקרה ולאפשר לשחקן לחזור".


"ידעתי שצריך להעלים עין". ערן זהבי (מאור אלקסלסי)

הרצוג נשאל אם הניצחון על אוסטריה שיפר את מעמדו והחזיר לו את החלום לאמן את הנבחרת בעתיד: "זה לא כמו לפני שנתיים או שלוש שממש רציתי את זה. אתה לא יכול להכריח שדברים יקרו לך ואתה חייב להישאר רגוע. אם אתה עושה עבודה טובה, הרבה דברים טובים יקרו לך. שלושה-ארבעה ימים אחרי שסירבו לתת לי את התפקיד מאמן נבחרת אוסטריה כבר שכחתי מזה. כשאני פוגש את נשיא ההתאחדות לאו וינדטנר אנחנו מדברים על הרבה דברים. המשחק נגד ישראל? היו באוסטריה ציפיות גבוהות, אבל אחרי שני הפסדים אי אפשר לחשוב שהכל ורוד".

עוד אמר לסיכום על הניצחון של ישראל על אוסטריה: "אחרי כזה משחק אתה פשוט לא יכול להירדם. נרדמתי אולי בחמש לפנות בוקר ואז כבר בשמונה וחצי בבוקר הייתי על הרגליים. קיבלתי טלפון מהמאמן אוטו ריהאגל. זה ריגש אותי. אמרתי לעצמי 'עשית את זה'. חשבתי שאולי אני אחקה אותו כי הוא לקח את יוון ליורו 2004 וזכה בו. הייתה אופוריה גדולה בישראל, אבל אנחנו צריכים להאמין שאנחנו טובים יותר ממה שהראינו. עדיין פולין ואוסטריה נבחרות יותר איכותיות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי