אם לא ייבחר לכנסת, אלי כהן צפוי להתמנות ליו"ר ההתאחדות

אלי כהן
אלי כהן | מרק ישראל סלם

במסדרונות ההתאחדות נרקמת יוזמה שמטרתה למנות את שר הכלכלה לתפקיד שיפנה בקרוב שינו זוארץ, אם מפלגת "כולנו" לא תעבור את אחוז החסימה. בין התומכים במהלך נמצא גם שטרן חלובה, שנחשב ל"איש החזק" בהתחאדות

(גודל טקסט)

הלילה (שלישי) ב-22:00, כשיינעלו הקלפיות ברחבי הארץ ותתחיל ספירות הקולות, תהיה מפלגת "כולנו" בראשות משה כחלון במתח רב. האם היא תעבור את אחוז החסימה ותגיע לארבעה מנדטים? או שמא תתאייד ותצטרף לרשימה של מפלגות שנכנסו לפוליטיקה הישראלית בסערה, ופינו את הבמה?

מאמצים של הרגע האחרון נעשו אמש, וייעשו גם הבוקר, ע"י חברי המפלגה ועשרת חברי הכנסת שלה, בתקווה גדולה להגיע לפחות לחצי מכמות המושבים שהיו ל"כולנו" בכנסת האחרונה. מלבד כחלון, שר האוצר ומייסד המפלגה, משקיע גם שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן מאמצים כבירים כדי לשמור על מקומו כחבר ממשלה.

כהן, 46, מכהן בעמדה הנחשבת לבכירה, ואמש נודע לספורט1 כי אם "כולנו" תיכשל היום בבחירות והשר כהן יישאר מחוץ לכנסת, הוא יהפוך מיידית למועמד המוביל להחליף את משה זוארץ בתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל.

אבי נמני. תומך באלי כהן (דני מרון)
אבי נמני. תומך באלי כהן (דני מרון)

מעטים מודעים למהלך שנרקם בעת האחרונה מאחורי הקלעים, ובשיאו נערך "ערב ספורטאים" בווילה בהרצליה שבה נכחו מאמני הנבחרת הלאומית לפני העידן האוסטרי, אלי גוטמן ואלישע לוי. גם יו"ר ההתאחדות לשעבר אבי לוזון היה שם, יחד עם אחיו עמוס לוזון, וגם שחקני עבר בכירים, בהם מוטל'ה שפיגלר, צביקה רוזן, משה סיני, אבי נמני ואייל ברקוביץ'. עוד נכחו: יוסי בניון, יו"ר הפועל יורם אורנשטיין, שטרן חלובה (המוגדר עי" רבים כ"איש החזק" בהתאחדות), בעלי קבוצות וחברי הנהלת ההתאחדות כמו ברק אברמוב ואריאל שיימן, ודמויות כדורגל נוספות בעלות השפעה ישירה בבחירת היושב ראש הבא.

בערב הזה קיבלו תומכיו הגדולים של כהן, בעיקר חלובה ונמני, גושפנקה שאם לא ישמש כשר בממשלה, הוא יוכל להנהיג את הכדורגל הישראלי ולהצעיד אותו קדימה. נמני, בן גילו של שר הכלכלה, לא הכחיש מעולם שגדל עם כהן בחולון ולא הסתיר את הערכתו הגדולה כלפיו וכלפי יכולותיו. גם חלובה, שבעצמו יכול להיות יו"ר ההתאחדות, תומך במהלך.

במהלך הערב שהתקיים בביתו של איש העסקים יוסי אירני נכח גם שינו זוארץ עצמו, והלחשושים סיפרו כי בעצם מדובר בערב העברת תפקיד יו"ר ההתאחדות – רק אם כמובן לא תהיה ל"כולנו" הצלחה בבחירות.

שינו זוארץ. האם זה היה טקס העברת השרביט? (אודי ציטיאט)
שינו זוארץ. האם זה היה טקס העברת השרביט? (אודי ציטיאט)

כהן הוא בוגר אוניברסיטת תל אביב, רואה חשבון במקצועו, ובין התפקידים שמילא בקריירה הפוליטית: חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, יו"ר ועדת הרפורמות, משנה למנכ"ל הכשרת היישוב וראש תחום תאגידים. הוא הרצה באוניברסיטת תל אביב בתחומי הניהול, המימון והחשבונאות. בשירותו הצבאי היה רב סרן בחיל האוויר. בתפקיד שר הכלכלה והתעשייה שימש שנתיים ושלושה חודשים, ובכנסת כיהן ארבע שנים.

הוא נולד וגדל בחולון, בעל תואר ראשון בחשבונאות ותואר ראשון נוסף בניהול וכלכלה מהאוניברסיטה הפתוחה. משם המשיך ללימודי תואר שני במנהל עסקים, במגמת מימון וחשבונאות באוניברסיטת תל אביב. מאוחר יותר שימש כמרצה באוניברסיטת תל אביב בתחומי הניהול, המימון והחשבונאות.

כשהיה בן 27 החל לעבוד כרואה חשבון בחברת BDO זיו האפט, בתפקיד ראש התחום הכלכלי במחלקה המקצועית. בגיל 30 הצטרף לחברת דירוג האשראי "S&P מעלות" והתקדם עד תפקיד ראש תחום תאגידים. בהמשך מונה לעמדת המשנה למנכ"ל חברת הכשרת היישוב ובמסגרת התפקיד היה אחראי על ההתנהלות השוטפת של החברות בקבוצה וכיהן כדירקטור בכל החברות בקבוצה.

אלי כהן.
אלי כהן. "כולנו" על סף אחוז החסימה (יונתן זינדל פלאש 90)

בבחירות הקודמות היה כהן שמיני ברשימת "כולנו", אבל פרישת יואב גלנט (לליכוד), אלי אלאלוף, מייקל אורן ורחל עזריה קידמו אותו בתוך המפלגה. פעמיים ברציפות, 2015 ו-2016, נבחר אלי כהן לאחד מ-100 האנשים המשפיעים על הכלכלה הישראלית בדירוג השנתי של מגזין "דה מרקר", ובשנת 2016 נבחר לאחד מ-100 המשפיעים בדירוג השנתי של "מעריב". בשנת 2016 נבחר ל"איש השנה" בנדל"ן על רקע קידום תחום ההתחדשות העירונית בכלל והחוק להקמת הרשות הלאומית להתחדשות עירונית בפרט.

האם זהו יושב הראש הבא של ההתאחדות לכדורגל? את זה כנראה נדע רק אחרי ספירת קולות החיילים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי