לכו תגידו לייקה להחליף תוכנית: כשהרצוג "התחרפן" על דאבור

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | עדי אבישי

מאמן הנבחרת ירה על החלוץ אש צולבת במסיבת העיתונאים, אבל יש לנו רק שחקן אחד בליגה הבכירה בספרד והוא ישוב לסגל מוקדם מהצפוי. וגם: היקף הכרס והתופעה שנקראת "מכת הפציעות". עמיקם מתרשם

(גודל טקסט)
1. ריצ'ארד נילסן המנוח אמר באחד הראיונות הנדירים שנערכו איתו – הוא תמיד העדיף מסיבות עיתונאים – שאם לא היו חושבים בהתאחדות לשנות את המנטליות של השחקן הישראלי, הם היו ממנים את דרור קשטן ולא אותו.


לכן צריך להבין את אנדי הרצוג, כשבין דאחקה לדאחקה, הוא לובש ארשת של פנים רציניות ובלי להתעכב על אף מילה יורה על מואנס דאבור אש צולבת ובסדר הזה: "הופתעתי, כעסתי, התאכזבתי".


הרצוג סיפר שהידיעה על חתונות דאבור נחתה עליו באמצע ארוחת צהריים עם וילי רוטנשטיינר, משום מקום. לא, זה לא היה דאבור שהודיע להם, זה היה רב סרן שמועתי. הרצוג לא ויתר על אף ביס, והיה בטוח שדאבור מתחתן אחרי המשחקים נגד לטביה ופולין, ומקסימום זה יעכב את החזרה שלו לחופשת קיץ באוסטריה, בעוד כמה ימים. ואז התברר לו שדאבור מתחתן ביום של המשחק בפולין, ובלי שיגיד, נראה לי שזה היה השלב שאיבד את התיאבון והתחיל להקיא את עצביו.


"תראו, חתונה זה חשוב", אומר הרצוג, "ואני לא יודע מה הייתי עושה במקומו, אבל אני למשל יודע שמונה שנים קדימה מה אני עושה ביוני, וכל אחד יודע שמונה שנים קדימה מה הנבחרת שלו עושה ביוני".


לכו תגיד לייקה להחליף תוכנית, הוא מתחרפן. צריך לומר שבסד הזמנים הצר של דאבור חודש הרמדאן – בו מוסלמים לא מתחתנים – שיבש הכל. "אם הייתי יודע חצי שנה מראש, היה לי זמן אולי לעשות דברים אחרים", אמר הרצוג. "לא למצוא תחליף לדאבור, אלא למצוא תחליף לתאריכי החתונה". אז כמו שהוא אמר: "הופתעתי, כעסתי, התאכזבתי", אפשר להוסיף את מה שהוא לא אמר: דאבור יחזור מהר מכפי שאתם מצפים. דאבור ישחק בעונה הבאה בסביליה, ואי הדיווח של החתונה שלו הם לא משברי האמון עם זהוביץ' בסלובניה, רוי קין באירלנד או קארים בנזמה בצרפת. רק ישראלי אחד ישחק בעונה הבאה בספרד, אין יותר.



לכו תגיד לייקה להחליף תוכנית, הוא מתחרפן (עדי אבישי)


הרצוג כבר בדיא סבע, ואחריו במנור סולומון, בן שהר, ושון וייסמן, בסדר הזה. מתקדמים.


2. את הרצוג מודדים מאז שהוא הגיע לפי היקף הכרס. החמיאו לו על מחיקתה בחודשים האחרונים, אז הוא מיהר לתקן: "אני כבר שבועיים בארץ, הכרס גדלה בחזרה. עכשיו יצטרף אלינו גם השף, ואצלו אתה לא יכול שלא לאכול שלוש צלחות מאותה מנה. הלך עלי".


זה מה שיפה במאמן הלאומי, שהוא לא מסנן, ישיר כמו סרגל. מה שאתה רואה, זה גם מה שאתה מקבל. הנבחרת תצא היום למחנה האימונים בגרמניה, מנור סולומון יצטרף בסוף השבוע, ערן זהבי ודיא סבע אחרי מחזור הליגה הבא בסין. ביום שישי הבא יש כבר משחק נגד לטביה. והרצוג אומר בלי לפלטר: "הם יכולים להזיק לנו, הם לא נבחרת דרג 6, הם לפחות 5. אם לא ננצל את היתרונות הטכניים שלנו ונכפה אותם עליהם, הם יגררו אותנו למאבק, הם ימשכו אותנו לרמה שלהם".


אף מאמן ישראלי לא היה מקטין ככה את היריבה, מטעמים של עין הרע, אבל להרצוג לא מבצבצת חמסה מהכיס. הוא אומר מיד שישראל בין חמש המועמדות לעליה ליורו מהבית. "כמובן ישראל", הוא מדגיש בביטחון מלא.


ועדיין, בניגוד לשני משחקי הבית שהיו פחות או יותר נגד אותה רמה, כאן המעבר בין שני המשחקים יהיה חד. השיטה והסגנון נגד לטביה הם לא השיטה והסגנון שצריך לשחק נגד פולין. וגם זה לא מבהיל את הרצוג שאומר: "אולי נעשה כמה שינויים קטנים". הוא יראה בגרמניה אם אריאל הרוש באמת חלוד או שהוא חד כמו שהיה לפני סלובניה ואוסטריה, יבדוק איך ניר ביטון כבלם, יתרגל את בן הרוש על המשבצת של טוואטחה, אולי את יונתן כהן. יתרגל חלופות. אולי קצת יותר מהרגיל. אמרנו סולומון?


3. הרצוג נדרש בהופעתו הפומבית הראשונה לקראת לטביה ופולין להתייחס לתופעה הקבועה שמתרחשת בכדורגל הישראלי מדי חלון משחקים ביוני: "מכת הפציעות". ההנחה היא ששחקנים קצה ספסל שצריכים לוותר על הפגרה הקצרה שלהם לטובת מסע עם הנבחרת, שבו ספק אם ישחקו, קצת יותר פצועים בתקופה הזו מאשר במהלך העונה. הרצוג הודה שזה לא אופייני רק לישראלים – הפציעות, לא החתונות – ו"יש קצת יותר פציעות בסוף העונה". בהתחלה הוא התכוון ברצינות, אבל אז הבין על מה נשאל, ופרץ בצחוק. "החוכמה היא להזמין את הצעירים הרעבים", הסביר את פשר זימונו של שון וייסמן, אחרי נשירתם של אלון תורג'מן ואיתי שכטר. אפשר להעריך בזהירות, שעד ספטמבר, כולם יחלימו.


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אוהדים יקרים, ראשי ההתאחדות והנבחרת הנכבדים, ראשית כל, אני חייב להדגיש שכל מחלוקת (באם קיימת) תיפתר בפורומים המתאימים לכך ולא ברשתות החברתיות. כך היה וכך יהיה ואני תמיד מכבד את המסגרת אליה אני שייך. שנית, כדורגל זה אהבת חיי ובזכות הכדורגל הפכתי להיות מי שאני, בנוסף לזה שזה מקור פרנסה, לכן תמיד עשיתי את כל מה שביכולתי על מנת להחזיר לקהל על כל האהבה שהוא מרעיף עלי, לקבוצות ולנבחרת על האמון שהם נותנים בי, ואת כל כולי אני מקדיש לכדורגל לקהל לקבוצות ולנבחרת! בימים האחרונים, ובעל כורחי, מתחוללת מעין סערה סביב נושא החתונה שלי ומשחקי הנבחרת, ומכיוון שנזרקו לחלל האוויר כל כך הרבה דברים לא מדויקים וחצאי אמיתות (בלשון המעטה) ראיתי לנכון להעלות פוסט הבהרה זה על מנת להעמיד דברים על דיוקם ולשים אותם בפרופורציה הנכונה. את תאריך החתונה קבענו אני וארוסתי לפני שנה וחצי בערך, הרבה לפני שנקבעו תאריכי משחקי הנבחרת. יוני 2019 זו היתה התקופה הכי אידיאלית לקיום החתונה, פגרת קיץ ומאוד התאים עם האילוצים של ארוסתי ובכל מה שנוגע ללימודים שלה (יש לציין שוב שצמד המשחקים של הנבחרת לא היו כלל באופק באותם ימים). כשנודע לי על הסמיכות בין תאריכי משחקי הנבחרת לבין החתונה ניסיתי בכל כוחי להזיז ולשנות דברים על מנת כן לשחק בנבחרת וכן לקיים את שמחתי, אפילו נשקלה האופציה לדחות את תאריך החתונה, ניסיון שנכשל כל הבחינות, גם לוגיסטית זה היה פשוט בלתי אפשרי. זו האמת שלי, ועל כוונות כאלה או אחרות שמנסים לייחס לי אינן נכונות וגורמות לי ולנבחרת עוול גדול! אני וראשי הנבחרת וההתאחדות בקשר רציף ופתוח גם בעניין זה כמו בעניינים אחרים, וכל אשר על ליבי אני אגיד להם ישירות ובערוצים המקובלים ולא דרך הרשתות החברתיות או התקשורת. כמו כל ילד וכמו כל כדורגלן, תמיד חלמתי לשחק עבור הנבחרת, במקרים מסויימים מאוד התאכזבתי כשלא הייתי בתוכניות וכשלא קיבלתי את ההזדמנות, אף פעם גם לא הסתרתי זאת, אז איך יש אומץ לחלק מהאנשים להגיד שאני לא רוצה לשחק בנבחרת?! כמו תמיד אני מאחל הצלחה לנבחרת בין אם אני משחק על כר הדשא או צופה מהספסל או יושב ביציע ומקווה שביוני השמחה תהיה כפליים, גם אחגוג את הניצחונות של הנבחרת וגם אחגוג את החתונה שלי במקביל. בהצלחה!!

A post shared by Moanes Dabbur (@moanesdabbur) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי