ברזל: "פולין נראית גדולה על ישראל, את לטביה צריך לעבור"

נבחרת ישראל, מחנה אימונים בגרמניה
נבחרת ישראל, מחנה אימונים בגרמניה | ההתאחדות לכדורגל

ראש מערך ההסברה של ההתאחדות התראיין ב-103FM לקראת משחקי מוקדמות יורו 2020: "יודעים מי אנחנו ומכירים את המצב שלנו, הרצוג רוצה לנצח בריגה". וגם: האווירה במחנה האימונים וההצעה לכאורה שקיבל המאמן מווינה

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל מעבירה הילוך בהכנותיה לקראת המפגש ביום שישי במוקדמות יורו 2020 בלטביה. היום (רביעי) הגיעה הנבחרת לריגה לאחר שישה ימים של מחנה אימונים אינטנסיבי בגרמניה ומחר ייערך האימון המסכם של הנבחרת באצטדיון המארח ועוד קודם לכן המאמן אנדי הרצוג והקפטן ביברס נאתכו יתייצבו למסיבת עיתונאים. יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ והחלוץ אילון אלמוג, שהצטרף מהנבחרת הצעירה, כבר המתינו לנבחרת בריגה.


בינתיים, ראש מערך ההסברה של ההתאחדות לכדורגל, שלומי ברזל, דיבר הערב בתכנית הספורט ב-103FM וסיפר לקראת המפגש הקרוב נגד לטביה ועל המשחק שייערך שלושה ימים לאחר מכן בפולין: "לא חושב שייגמר הסרט, אבל אם חלילה נפסיד בלטביה, נצטרך לחפש ניצחונות במקומות שנראים בלתי אפשריים. לטביה זו נבחרת שאני לא מכיר, לא הספקתי להסתכל ולבדוק, אבל אותה לטביה שיחקה בפולין (הפסידה 2:0 משני שערים מאוחרים) ואני לא יודע אם זה היה משחק חלש של הפולנים או טוב של הלטבים. אנחנו יודעים היטב מי אנחנו ומה אנחנו ובאיזה מצב אנחנו מגיעים. עם המון צניעות וביטחון עצמי לא רע אחרי הניצחון על אוסטריה, אבל אנו נבחרת שלא יכולה לזלזל באף אחת". 


הראיונות של הרצוג באוסטריה על מצב הבית: "הוא רוצה בעיקר להתמקד במשחק נגד לטביה ולעבור אותו בשלום. הוא לא מחפש נקודה, אלא רוצה לנצח, אבל הכל תלוי איך המשחק יתפתח. פולין כרגע נראית גדולה על ישראל, מועמדת בכירה למקום הראשון. גם אוסטריה תחזור לעצמה".




הרצוג. "רוצה לנצח, אבל תלוי איך יתפתח המשחק" (עדי אבישי)


השקעת ההתאחדות מאז הגעת רוטנשטיינר והרצוג: "ההתאחדות לכדורגל מתנהלת בצורה מושכלת מבחינה כלכלית, גם כשהארכנו את החוזה של רוטנשטיינר בארבע שנים ידענו לאן אנו הולכים. זה לא רק המשכורת שהוא מקבל, אלא גם יש השקעה גדולה מצד ההתאחדות בתוכנית ארוכת הטווח שלו. ההתאחדות מקבלת את הכספים שמגיעים לה, הלוואי שהמדינה הייתה מצטרפת ומסייעת להתאחדות. היא עושה זאת לאט מדי ומעט מדי. ההשקעות שלנו מדודות, אין כאן הרפתקה כלכלית. אלישע לוי הצטרף לנבחרת בסכום נמוך משמעותית מקודמו בתפקיד, כי ההתאחדות הייתה בגירעון כלכלי".


האווירה במחנה האימונים: "יש קורלציה בין מה שקורה בנבחרת לתוצאות. אני מקווה שגם לטביה זה יסתדר, זה תענוג מאוד גדול שדברים מסתדרים על כר הדשא ומחוצה לו. העניין של יהודים וערבים, אני לא מסכים לספור את כמות הערבים בנבחרת, כי הזימונים מקצועיים לחלוטין. אם יהיו רק שלושה, זה אומר שיש שלושה ערבים טובים לנבחרת. הרצוג מודע דיבורים על זה ולא נותן לדבר הזה לחדור לחדר ההלבשה שלו. גם כשהיה עניין, זה טופל בתוך הנבחרת באותו לילה. גם שחקנים הגיעו לארץ אחרי שלא שיחקו כחודש, דוגמת טאלב טוואטחה, עומרי בן הרוש ואחרים שסיימו את העונה בשלב מוקדם, התאמנו עם הצוות של הנבחרת כי ידענו שנצטרך אותם. יש שחקנים שעובדים כאן שבועיים-שלושה כדי שיהיו כשירים עבור המאמן".


ההצעה של הרצוג מראפיד וינה: "זה משהו שעלה לפני כחודש היה פרסום על הצעה מקבוצה אוסטרית מאוד בכירה והוא אמר לי שזה לא רלוונטי ושלא פנו אליי. הוא לא יעזוב".


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי