היינו כחולמים: השיאים המטורפים שערן זהבי קרוב לשבור

ערן זהבי, ביברס נאתכו
ערן זהבי, ביברס נאתכו | אודי ציטיאט, וינה

ישראל ככל הנראה לא תסיים באחד משני המקומות הראשונים, אך לכוכב, שמוליך את טבלת הכובשים ושואף להיכנס לספרי ההיסטוריה, נותרו שתי מטרות עיקריות

(גודל טקסט)
נבחרת ישראל ככל הנראה לא תתפוס את אחד משני המקומות הראשונים בבית ז' במסגרת מוקדמות יורו 2020, אך מי שעשוי לרשום הישג היסטורי הוא ערן זהבי. כוכב גוואנגז'ו ר.פ הבקיע לא פחות מעשרה שערים בשבעה משחקים והוא מוליך את טבלת הכובשים של הקמפיין הנוכחי, כאשר אחריו ברשימה אפשר למצוא שמות נוצצים כמו ארטיום דזיובה (שמונה שערים), הארי קיין, ממפיס דפאי, ראחים סטרלינג, רומולו לוקאקו, מרקו ארנאוטוביץ' (שישה שערים כ"א), כריסטיאנו רונאלדו, סרג' גנבארי ורוברט לבנדובסקי (חמישה שערים כ"א).


מעבר לאפשרות הנדירה לסיים כמלך שערי הקמפיין (זהבי מוביל על דזיובה בשני שערים כשנותרו עוד שלושה מחזורים), כוכב נבחרת ישראל יכול לשבור את שיא השערים לקמפיין בודד במוקדמות שנקבע על ידי דייויד הילי (2008) ורוברט לבנדובסקי (2016) ועומד על 13 שערים. מלך שערי הליגה הסינית זקוק כאמור לארבעה שערים על מנת לעשות היסטוריה ולתפוס את הפסגה לבדו, וביום השלישי הקרוב תהיה לו הזדמנות פז להתקרב לכך כשהחבורה של אנדי הרצוג תארח את נבחרת לטביה החלשה שספגה לא פחות מ-24 שערים בשבעה מחזורים.


שני המשחקים הנוספים של ישראל, מול פולין בבית ומקדוניה הצפונית בחוץ, צפויים להיות הרבה יותר קשים – אולם זהבי הוכיח בקמפיין הנוכחי כי אין מגרש בו הוא אינו מסוגל להבקיע. הישראלי, שהבקיע לא פחות מ-38 שערים ב-31 משחקיו האחרונים בכל המסגרות, העלה את מאזנו ל-18 שערים במדי הנבחרת ובכך השתווה לגיורא שפיגל ולשייע גלזר במקום השביעי בטבלת הכובשים – כשבמקום השישי עם שלושה גולים יותר ניצב גידי דמתי.

 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי