מנור סולומון האריך חוזה במכבי פ"ת עד 2022. רפואה: מלמד החלוץ הטוב בישראל

מנור סלומון
מנור סולומון | עדי אבישי

הכישרון הצעיר והמבטיח נשאר בקבוצה של קובי רפואה, המאמן: "יש לו עוד הרבה מה לשפר". על גיא מלמד אמר: "מבלבל את עצמו ואותי". בנוסף המלאבסים מחפשים חלוץ זר נוסף, קבסלה עזב את ישראל אך יחזור תוך 24 שעות

(גודל טקסט)

כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, מנור סולומון האריך ביום חמישי את חוזהו במכבי פתח תקווה לחמש עונות, עד סוף עונת 2022. כבר ביום שלישי רשמנו כי סולומון, שבשבוע שעבר מלאו לו 18 יחתום רשמית על חוזה משודרג לחמש עונות. באמצע העונה, חתמו הוריו על חוזה זכרון דברים כדי שהקשר המוכשר יוכל לקבל משכורת בליגת העל למרות שטרם מלאו לו 18, וכעת, הושלם ההליך פורמלית לאחר פגישה בין יו"ר המועדון אבי לוזון וסוכניו של החלוץ שלומי בן עזרא וגלעד קצב.


בן עזרא מסר: "מנור נמצא במקום הכי טוב עבורו". סולומון, היה אחד מתגליות העונה שעברה בליגת העל, כאשר בגיל 17 וחצי זכה לצ'אנס מקובי רפואה ולא איכזב, כולל משחק ענק בסיום העונה מול מכבי ת"א. הוא זכה להתעניינות של לא מעט מועדונים, אך החליט להאריך חוזהו.





בנושא אחר, מכבי פתח תקווה מודל 2017/2018 פתחה אמש (שבת) באופן רשמי את העונה עם ניצחון 0:1 על הפועל רעננה במחזור הראשון בגביע הטוטו. זה לא היה משחק גדול של המלאבסים, אך ניתן לתלות זאת אולי בקבוצה החדשה של קובי רפואה ובעובדה כי לקבוצה עדיין חסר חלוץ, אבל למאמן עדיין עבודה רבה.


בפ"ת בטוחים שהחיבור עוד ייקח זמן: "צריך סבלנות. יכולנו לבוא ולהגיד שרק לפני ארבעה ימים חזרנו ממחנה אימונים של שני אימונים ביום וכו', אבל אנחנו לא מתרצים. הקבוצה הזאת תשתפר לאט לאט ותהיה הקבוצה שמכירים", אמרו במועדון.


אבי לוזון. יש לו דרישות גבוהות (אודי ציטיאט)
אבי לוזון. יש לו דרישות גבוהות (אודי ציטיאט)


נקודות האור היו צחי גיגי, שחזר לשער לאחר עונה לא פשוטה והפגין המון ביטחון בשער, כאשר גם צמד הבלמים ז'והאן מרסיאל ותומאש סיבוק הראו שלאליסון דוס סנטוס ולקרלוס קוויאר מחליפים לא רעים.


לירוי צעירי הוחלף במחצית על-מנת לתת לו מנוחה, כאשר אורי מגבו סובב את הקרסול בימים האחרונים ובפ"ת מקווים שהוא יחזור להתאמן תוך מספר ימים, כאשר את המשחק ביום רביעי מול נתניה הוא צפוי להחמיץ.


ומה בנוגע לרכש? החלוץ בן ה-23 נתן קבסלה, עבר ביום שישי את הבדיקות הרפואיות בהצלחה והוא צפוי לחתום בהשאלה לעונה אחת עם אופציית רכישה, כאשר שכרו צפוי לנוע כבין 160-170 אלף יורו. החלוץ חזר בינתיים לביתו עקב בקשתה של זוגתו שלא חשה בטוב והוא אמור לחזור ארצה מחר ולחתום רשמית על החוזה. "מדובר בחלוץ אדיר, אנדרלכט זו לא סתם קבוצה. היתרון שלו הוא בעיקר כשהוא יבוא מתחת לחלוץ וככה הוא יהיה קטלני, אבל הוא מסוגל לשחק מצוין גם כחלוץ שפיץ", סיפרו בקבוצה.


הבאתו של קבסלה מבהירה כי בפ"ת רוצים לצרף זר שישי, שככל הנראה יהיה חלוץ מטרה. במועדון אמנם החליטו בתחילת הקיץ על מעבר לחמישה זרים, אך עקב השוק הישראלי הדל, החליטו בסופו של דבר לנצל את כל מכסת הזרים ובימים הקרובים ינסו לזרז את מציאתו של השחקן הנוסף. בנוסף הוצע לקבוצה קשר מכבי חיפה, יניב בריק.


נתן קבסלה. חלוץ אדיר (טוויטר)
נתן קבסלה. חלוץ אדיר (טוויטר)


יובל שבתאי, לו זו הייתה בכורה בקבוצה ועוד מול האקסית, סיכם: "בכורה מוצלחת, השגנו ניצחון שזה מה שמסתכלים עליו בסוף. זו לא היכולת שקובי מצפה מאיתנו, אבל כל עוד אנחנו משתפרים ממשחק למשחק ומביאים את זה עם ניצחונות אז זה מה שחשוב. יש לנו קבוצה טובה וסגל טוב עם המון שחקנים מוכשרים. הדרישות מאיתנו מההנהלה ומקובי הן גבוהות. אם נעבוד כמו שצריך ונמשיך להתקדם נוכל להגיע רחוק. אנחנו צריכים להרגיש את השיפור ממשחק למשחק ולא כקלישאה ואז נוכל לדבר יותר. באתי כדי להיות בורג משמעותי ואני שמח שסומכים עליי, חובת ההוכחה עליי. הרגשתי בבית לשחק מול רעננה ומבחינתי יצאתי עם ניצחון ממשחק הבכורה שלי בבית העונה. אני מאחל לרעננה את כל ההצלחה שאפשר ולהיות מקום אחד מתחתינו – מבחינתם זו תהיה הצלחה".


קובי רפואה התראיין היום ל-103FM והתייחס לנושא מנור סולומון: "מנור שחקן של מכבי פתח תקווה והוא לא יימכר בוודאות ולא משנה מה תגיע. יש לו המון מה לשפר והוא חתום לחמש שנים. גם טל בן חיים וכל השחקנים שנמכרו נמכרו בגיל 23-24. הוא רק בן 18. הוא עדיין שחקן צעיר שיש לו המון מה לשפר והוא לא מתאים לא לאנגליה ולא לשום קבוצה אחרת. הוא פוטנציאל גדול, אין ספק".


על גיא מלמד: "גיא מלמד מבלבל את עצמו, בילבל גם אותי. היום הוא החלוץ הכי טוב בישראל. אני לא יכול להטיל וטו כי יש לו סעיף שחרור, לא הייתי מעורב בזה. הוא מתאמן איתנו, אבל יש לו פציעה במפשעה והוא מתאמן עם זריקות וכל המסביב. כל השחקנים שעזבו עשו בסך הכל עונה טובה, במשך ארבע חמש שנים. קבוצות שמו עין ולקחו אותם. אנחנו נגדל שחקנים אחרים שגם להם יהיה ביקוש בסוף העונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי