רק 2:2 למכבי חיפה מול הפועל עכו, שער בכורה לקאיו

עומר דמארי
עומר דמארי | ערן לוף

הירוקים איבדו יתרון כפול במשחק חסר משמעות בגביע הטוטו. הברזילאי הבקיע לאחר מהלך מרשים, ורמוט הכפיל. עטר נותר מחוץ לסגל וספג קללות. לוזון: "גרשון הטוב בישראל". 0:1 להפועל חיפה על קריית שמונה

(גודל טקסט)

כ-7,000 צופים הגיעו לאצטדיון סמי עופר למשחק חסר משמעות בגביע הטוטו, שנגמר ב-2:2 בין מכבי חיפה להפועל עכו. אלירן עטר, שנותר מחוץ לסגל, ספג קללות מצד הקהלה הירוק. רמי גרשון הוצג רשמית לפני תחילת המשחק, קאיו חגג שער בכורה ועומר דמארי קיבל דקות ראשונות לאחר שהחלים מהפציעה. עמראן אלקרנאווי בבעיטה חופשית אדירה צימק ופייסל מוליץ' קבע את תוצאת המשחק. אופיר מזרחי עבר לשחק עם הספרה 8, פינה את הספרה 11 למאור בוזגלו?

המחצית הראשונה הייתה בשליטה מלאה של חניכיו של גיא לוזון, כשהירוקים איימו על שערו של רם שטראוס בדקות הפתיחה. בדקה ה-21, קאיו מצא את עוואד כ-20 מטרים מהשער, החלוץ החזיר עם העקב והברזילאי קבע בבעיטה מדוייקת לפינה השמאלית 0:1 למכבי חיפה. לאחר כיבוש שער היתרון שתי הקבוצות סבלו מהלחות הכבדה ששררה באצטדיון, והמחצית נגמרה ללא מצבים נוספים.

מכבי חיפה המשיכה לשלוט עם פתיחת המחצית השנייה. בדקה ה-51 ורמוט ניצל באלגן ברחבת עכו, בעט בחולשה כדור שהכניע את שטראוס, שלא ראה את הכדור. לאחר כיבוש השער השני הירוקים הורידו הילוך, ולוזון ערך מספר חילופים שהחלישו את הקבוצה. בדקה ה-68 עכו קיבלה כדור חופשי מ-25 מטרים, ואלקרנאווי כבש בבעיטה מדהימה לחיבורים וקבע 1:2. בדקה ה-84 מתפרצת קטלנית של הקבוצה מהגליל המערבי הסתיימה אצל המחליף מוליץ', שנשאר לבד מול לויטה, והקפיץ מעל השוער לקבוע 2:2 בסיום המשחק.

"היו הרבה דברים טובים במשחק שלנו", סיכם גיא לוזון. "שלטנו בצורה מוחלטת ב-70 הדקות הראשונות. היינו יכולים לכבוש עוד. בסוף לא היינו מרוכזים והיה קצת חוסר ניסיון. שילמנו על טעויות. זה משחק אימון טוב בשבילנו ונמשיך להתקדם. כולם תופסים את העין שלי ואף שחקן לא מפתיע אותי, אני רואה אותם באימונים. כולם טובים והדעה שלי עליהם מצוינת".

גיא לוזון. מרוצה מהגעתו של גרשון (ערן לוף)
גיא לוזון. מרוצה מהגעתו של גרשון (ערן לוף)

על רמי גרשון אמר המאמן: "מבחינתי הוא הבלם הטוב בישראל. עוצמה פיזית, זריזות, משחק ראש, אישיות – החתמה מעולה שלנו. יגיע רק באוקטובר? מי אמר? הוא יגיע לפני".

שלומי דורה ציין: "אנחנו קבוצה בבנייה ואם נדע לשמר את זה נעשה תוצאות. עובדים קשה וננסה להוציא את המקסימום מהסגל הקיים".

ז'יל פראיבה, שנבחן במשחקי גביע הטוטו האחרונים במדי הפועל עכו, רב עם הסוכן שלו ולכן לא התייצב למשחק. ככל הנראה השחקן לא יחתום בעכו בעקבות אי ההגעה.

הרכבים
מכבי חיפה: אוהד לויטה, רז מאיר, דקל קינן (עומרי בן הרוש, 46), שי בן דוד, סאן מנחם, גאורגי קוסטדינוב (איתן וולבלום, 64), נטע לביא, רועי קהת (מוחמד אבו פאני, 69), גילי ורמוט, קאיו (אופיר מזרחי, 77), מוחמד עוואד (עומר דמארי, 60).

הפועל עכו: רם שטראוס (רום אילוז, 53), עבדי פרחאת, ברונו איביה, מוחמדו סיסוקו, בוז'ידאר ואסב (פייסל מוריץ', 81), גל שיש, עמראן אלקרנאווי, גבריאל קניקובסקי, עמית ביטון, סם אלישע (ינון אליהו, 60), פטר אוניקאצ'י.

רמי גרשון עם יעקב שחר בסמי יופר (ערן לוף)
רמי גרשון עם יעקב שחר בסמי עופר (ערן לוף)

מהלך משחק
דקה 3: קאיו גונב כדור להגנת עכו ברחבה, בעט נהדר לשער אך שטראוס עצר.

דקה 21, 0:1 למכבי חיפה: קאיו מצא את עוואד כ-20 מטרים מהשער, החלוץ החזיר לקשר עם העקב והברזילאי בנגיעה סיבב את הכדור לרשת.

דקה 30: שתי הקבוצות ירדו להפסקת שתייה בעקבות מזג האוויר הלח.

דקה 37: בן דוד בחן את שטראוס מ-30 מטרים, אך השוער קלט בקלות.

דקה 44: מאיר סופג כרטיס צהוב לאחר עבירה על שיש.

קאיו חוגג עם לביא וקוסטדינוב את שער הבכורה (ערן לוף)
קאיו חוגג עם לביא וקוסטדינוב את שער הבכורה (ערן לוף)

דקה 46: עם עליית השחקנים לכר הדשא, אוהדי מכבי חיפה שוב הקניטו את עטר עם קריאות: "אלירן שודד זקנות".

דקה 51, הירוקים עולים ל-0:2: ורמוט ניצל ערבוביה ברחבת עכו, וגלגל את הכדור אל הרשת של שטראוס.

דקה 52: מהלך קבוצתי כ-20 שער עכו הסתיים בבעיטה של מאיר, שחלפה בסמוך לקורה.

גילי ורמוט. חוגג את השער עם קאיו (ערן לוף)
גילי ורמוט. חוגג את השער עם קאיו (ערן לוף)

דקה 55: ורמוט השאיר את עוואד לבדו מול אילוז המחליף, שעצר את הבעיטה החלשה של חלוץ חיפה.

דקה 65: אלקרנאווי בעט מ-25 מטרים, אך לויטה היה עירני והדף.

דקה 68, עכו מצמקת ל-1:2: אלקרנאווי כבש בבעיטה חופשית מושלמת מ-25 מטרים.

דקה 84, עכו משווה ל-2:2: מתפרצת קטלנית של עכו הסתיימה אצל מוליץ' המחליף, שנשאר מול לויטה והקפיץ מעליו באלגנטיות.

מוחמד אלקרנאווי. מחזיר את עכו למשחק (ערן לוף)
עמראן אלקרנאווי. החזיר את עכו למשחק (ערן לוף)

עירוני קריית שמונה – הפועל חיפה 1:0 (מיכאל וייסרמן)
במשחק שלא קבע שום דבר מבחינת העולות לשלב הבא בגביע הטוטו, הפועל חיפה ניצחה את קריית שמונה 0:1 משער של עדן בן בסט בדקה ה-19. החלוץ הבקיע לאחר בישול של חנן ממן, ובכך האדומים השיגו את ניצחונם הראשון העונה.

בן בסט אמר לאחר המשחק: "סוף סוף ניצחנו אחרי שלושה משחקים. הגיע הזמן שננצח למרות שלא היה חשוב לנו, הראש קדימה לליגה. אחרי היום אפשר לומר שעשינו התקדמות, אבל זה לא מספיק וצריך להרים את עצמנו. אותי מודדים לפי שערים וסטטיסטיקה וככה אמשיך לבחון את עצמי. הגיעו זרים טובים לקבוצה והם צריכים עוד להשתלב. חובת ההוכחה עליהם ואני מקווה שפגענו איתם בול".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי