רודריגס חוזר לסגל מכבי תל אביב, אגדה מצטרף לנוער

חוסה רודריגס
חוסה רודריגס | אריאל שלום

לפני חצי הגמר מול קריית שמונה, במועדון מסבירים שתגי המחיר של קיארטנסון וראיקוביץ' מונעים את מכירתם: "כל פנייה עוברת דרך גולדהאר". הספרדי עשוי להשתלב, בלקמן עשוי לפתוח. קרויף: "מי שרענן ישחק"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב תשחק מחר (רביעי, 20:30) נגד הפועל קריית שמונה בחצי גמר גביע הטוטו באצטדיון בעכו. כבר בשבת יערך משחק הליגה נגד מ.ס. אשדוד (16:00, ישיר בספורט4) כך שההפרדה בין שני המשחקים תאפשר למאמן ג'ורדי קרויף לתת לשחקנים נוספים מהסגל דקות כדי להוכיח את יכולתם.

מספר שחקנים בקבוצה יודעים שהם תחת מעקב ומבחן של הצוות המקצועי לגבי המשך דרכם במועדון לפני חלון ההעברות בינואר. מספר המשחקים של הקבוצה יקטן משמעותית כשבליגה האירופית נשאר רק משחק חסר חשיבות בשבוע הבא בספרד נגד ויאריאל, כשגם בגביע הטוטו נותרו שני משחקים לכל היותר.

נכון לעכשיו טרם התקיימו שיחות עם המתנדנדים ואיש מהשחקנים לא נכנס לחדרו של ג'ורדי קרויף כדי לבקש לעזוב, כשגם המאמן ההולנדי בעצמו לא זימן אליו לשיחה מקצועית שום שחקן. "במכבי תל אביב לא פועלים מול שחקנים כשהמועד עדיין רחוק", הסביר גורם בסביבת המועדון. "הדברים קורים ממש בתחילת חלון העברות ולא בלחץ זמן. רק כשיש הצעות ממועדונים אחרים או שהשחקנים מבקשים לעזוב על פי החלטה שלהם, ג'ורדי שוקל את המהלך".


קרויף. לא זימן אף שחקן לשיחה (דני מרון)

על פי גורמים במועדון, קרויף רוצה לצרף בינואר שחקן זר והמהלך נמצא אצל המנכ"ל בן מנספורד. מי שאמור לפנות לו מקום בסגל הוא טינו סושיץ' שלא מצליח להפוך לשחקן הרכב משמעותי. גם ניק בלקמן, שנחשב לישראלי, לא הצליח להטביע את חותמו בקבוצה ועשוי לעזוב גם הוא, כשנכון לעכשיו עדיין אין הצעות על השניים.

שני שחקנים שכן זוכים להתעניינות באירופה הם השוער פרדראג ראיקוביץ' והחלוץ וידאר קיארטנסון. "ראיקוביץ' מבוקש בעיקר באנגליה", הבהירו בסביבת המועדון. "אבל מיעוט המשחקים בנבחרת סרביה והיותו שוער מחליף אינה עוזרת לו. מחירו שעומד על יותר מחמישה מיליון יורו תוקע אותו בשלב זה בישראל. גם קיארטנסון שהיה מחוזר בקיץ במועדונים שונים מתקשה להימכר בשל תג המחיר של שמונה מיליון יורו".

"נכון לעכשיו, מלבד כותרות של סוכני שחקנים או שיחות כלליות עם ג'ורדי קרויף, לא מונחת נכון לעכשיו הצעה רשמית של מועדונים גדולים על שולחנו של מנספורד. בסופו של יום, כל הצעה עוברת דרך הבעלים מיץ' גולדהאר כמו בפרשות ערן זהבי וטל בן חיים וכך יהיה גם עם קיארטנסון וראיקוביץ'".


ראיקוביץ'. לא רשם מספיק הופעות בנבחרת (Gettyimages)

ואם כבר קיארטנסון, מחר אמורים מספר שחקנים כמו החלוץ האיסלנדי, אייל גולסה ודור מיכה לזכות במנוחה ולא לפתוח בהרכב כדי לשמור עליהם לקראת המשחק בשבת. לעומת זאת, הקשר הספרדי חוסה רודריגס התאמן הערב ועשוי להיות מחר בסגל. אלי דסה ועומר אצילי הפצועים ימשיכו להיעדר. 

ג'ורדי קרויף אמר לקראת המשחק: "שיחקנו ברצינות מהמשחק הראשון העונה, תמיד רצינו לנצח, וזה חשוב שאם הגענו לחצי הגמר אז שנראה את הרצון לנצח. זה גביע שאם מפסידים בו אומרים שזה רק גביע הטוטו, אבל בעונה בה זכינו, כולנו הצטלמנו וחגגנו. אנחנו רוצים לזכות. יש לנו מספר שחקנים לשמור עליהם כדי שלא יפצעו שוב, אבל נשחק עם השחקנים הטובים והרעננים שלנו".

הקשר אבי ריקן הוסיף לדברי מאמנו: "אנחנו רוצים לעלות שלב. אנחנו מגיעים מוכנים ובשבילנו כל מפעל הוא חשוב וכל משחק שננצח ייתן לנו ביטחון. יש פה גם הרבה שחקנים שרוצים וצריכים דקות, אז זה משחק חשוב בשבילנו. נוח לי לשחק בקישור, בעמדות התקפיות יותר, ואני שמח שכבשתי שישה שערים ומקווה שאוכל לסייע. בתקופה האחרונה נשארתי אחרי האימונים כדי לעבוד על בעיטות מחוץ ל-16, אבל גם בעבר היו לי בעיטות ממרחקים – אני מרגיש נוח ואם אני צריך לבעוט, אני בועט".


מרגיש נוח לבעוט מרחוק. אבי ריקן (ערן לוף)

על התוצאות האחרונות הוסיף הקשר: "לא ניצחנו את שני המשחקים האחרונים, בליגה ובאירופה, אז אנחנו רוצים לנצח כדי שזה ייתן לנו ביטחון. נגיע מוכנים למשחק, זה מפעל חשוב ואם הגענו עד פה אנחנו רוצים להמשיך. ק"ש קבוצה חזקה ולא סתם היא הגיעה עד לחצי הגמר. זו קבוצה שתמיד היה לנו קשה נגדה, לא משנה באיזה מפעל".

בתוך כך, קבוצת הנוער של מכבי תל אביב צירפה הערב את החלוץ הניגרי וויליאם אגדה בן ה-18, ששיחק העונה בהפועל קטמון. אגדה יגיע מחר לאימון הבכורה. בקבוצת הנוער של קטמון הוא כבש שמונה שערים בשבעה משחקים, במשחק השיא כבש רביעייה ב-1:5 על נס ציונה.

הרכב משוער: פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, טל בן חיים ,סילבן באבין, אופיר דוידזאדה, אבי ריקן, שרן ייני, כריסטיאן באטוקיו, ניק בלקמן (אור דסה), ארון שוינפלד, אלירן עטר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי