אווירת נכאים במכבי ת"א: "לא מגיע אפילו לדבר על אליפות"

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | עדי אבישי

שעות לפני גמר גביע הטוטו נגד הפועל באר שבע, בסגנית האלופה מתקשים להבין מה לא עובד העונה: "קריית שלום נראה כמו בית קברות, אין בקבוצה מנהיג אמיתי". חלק מהשחקנים ערכו לחבריהם שיחות אישיות

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב במשבר מקצועי עמוק והקבוצה שבנה המאמן ג'ורדי קרויף למשימת החזרת תואר האליפות לקריית שלום פשוט לא עומדת בציפיות של הבעלים מיץ' גולדהאר. שחקנים ואנשי מועדון טוענים כי "על פי היכולת במשחקים האחרונים לא מגיע למכבי תל אביב לזכות או לדבר על תואר האליפות".

במכבי תל אביב שוררת שתיקה בשבועות האחרונים בכל שדרת הניהול, החל מקרויף והמנכ"ל בן מנספורד, ועד ראש הפירמידה גולדהאר. ללא הוראות ברורות וחד משמעותיות מכיוון הקנדי, כל התוכניות המקצועיות והשינויים בהמתנה.

גורם במועדון סיפר: "מיץ' ויד ימינו ג'ק אנגלידיס הם לא 'שולפים' וכל הרצון הוא להחזיר את הקבוצה למסלול, זה לא אבוד. לג'ורדי יש עוד מספר הזדמנויות לחזור ולהיות מכבי תל אביב שהאוהדים מבקשים וכבר הערב (חמישי) השחקנים מכוונים לנצח את באר שבע ולהניף את גביע הטוטו לפני המשחק בטדי נגד בית"ר ירושלים והמשך העונה".

קרויף
קרויף. יש עוד הזדמנויות (עדי אבישי)

במכבי תל אביב מקיימים עם מספר שחקנים שיחות אישיות ומנסים להבין את הסיבות לנפילה ביכולת של השחקנים החשובים בהם שרן ייני, וידאר קיארטנסון, אלירן עטר, כריסטיאן באטוקיו ואחרים, אשר מקרינים בהתנהגות שלהם על המגרש ועל הספסל איבוד כיוון, וסוחפים אחרים לתוך מערבולת ההשלמה עם איבוד תואר האליפות: "אין בשבועות האחרונים שום רוח מכביסטית וקיימת אווירה של בית קברות בקריית שלום. אפילו אמירות נוקבות של ג'ורדי לשחקנים ושינויים גדולים בהרכב כבר אינם גורמים לשחקני הכסף הגדול להתעורר".

השחקנים המובילים מנסים לקיים שיחות אישיות ולהחזיר את הקבוצה מקצועית למסלול. היכולת הבינונית אינה מוסברת בשיחות שהשחקנים מקיימים עם מקורביהם. עוד טענו בקבוצה: "להגיד שלא מוסרים כדורים לרגל של קיארטנסון כפי שהוא רגיל זה הסבר של ליגה ג', מי שמשתמש באמירה כתירוץ חייב היה להביא שחקנים שיודעים לעשות זאת, ולא להפוך את קיארטנסון לשחקן זעוף ועצוב שלא מוצא את הרשת".

גורם במועדון המשיך: "אין כאן זמן להמתין כי חובה לשנות כיוון ולהביא אווירה אחרת לקריית שלום דרך ניצחונות על הפועל באר שבע ובית"ר ירושלים. זאת מכבי תל אביב ולא קבוצה מהתחתית. אין היום בתוך חדר ההלבשה מנהיג אמיתי כמו צבי רוזן, גיורא שפיגל, אבי כהן, אבי נמני וערן זהבי, כי היום החשש הוא שדברים ייצאו החוצה וקריית שלום צריך להיות סטרילי". קרויף מבין כי הכל מעכשיו הוא בראש של שחקניו ובאמירות שלו אתמול במסיבת העיתונאים הבהיר עד כמה חשוב לנצח את באר שבע ולהניף את הגביע, ערב ההחלטה שתגיע בקרוב מקנדה – לאן פני הקבוצה בחודש ינואר?

קיארטנסון
קיארטנסון. זועף ועצוב (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי