יונתן כהן: אין כיף כמו לנצח דרבי, נלחם על כל דקה

שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים | אריאל שלום

החלוץ הצעיר שכבש צמד ב-1:4 על הפועל תל אביב היה נרגש: "התחרות במכבי לא על ההרכב אלא על מקום בסגל". איביץ': האווירה הייתה מצוינת". רפואה: "אחרי הגול השני נשברנו מנטלית וזה הכי גרוע"

(גודל טקסט)

אחרי קצת יותר משנה וחצי, הדרבי התל אביבי חזר לכדורגל הישראלי וכמו באלה שהיו לפניו, הוא שוב נגמר לטובת מכבי שהביסה 1:4 את הפועל, למרות שהאדומים היו אלה שעלו ראשונים ליתרון.

המאמן המנצח ולאדן איביץ' אמר בסיום: "אני מרוצה מהמחצית השנייה, אלה היו 45 דקות טובות יותר שלנו. זה היה משחק קשה והיו ליריבה הזדמנויות טובות, אבל אני מאמין שהיינו ראויים לניצחון. הדרבי? האווירה הייתה מצוינת והיה נחמד לשחק מול אצטדיון מלא. יונתן כהן נראה טוב מהיום הראשון אצלנו, הוא מקצוען, ראוי לשחק ולקח את ההזדמנות כמו שצריך".

על ההחלטה מי יבעט את הפנדל אמר: "שכטר בועט את הפנדלים, אבל הוא היה מחוץ למגרש, והחלטתי לתת ליהונתן כהן כי היה לו ביטחון. נהיה חייבים לבוא מוכנים למשחק ביום חמישי, אנחנו מקצוענים ואני מקווה שנחזור עם תוצאה טובה מנורבגיה".

יונתן כהן, שהצטיין עם צמד, היה מרוצה בסיום: "זה כיף גדול. אני שמח לכבוש ולנצח. עלינו שלב והפנים עכשיו למשחק ביום חמישי. משחק קצת יותר חשוב. האווירה הייתה מטורפת, תודה לכל הקהל שהגיע, דחף אותנו ועודד גם כשהיינו בפיגור. זה דרבי ראשון שלי בבוגרים ואין כיף כמו לנצח דרבי".

על המקום שלו בקבוצה: "התחרות במכבי היא לא על מי יהיה בהרכב אלא על מי יהיה בסגל. יום-יום עובדים, המאמן דורש הרבה והתחרות גדולה. אני מנסה להוכיח כמה שאפשר בכל אימון. אני שמח שקיבלתי את ההזדמנות ושלקחתי אותה בשתי ידיים. החלום שלי תמיד היה לשחק פה, אני נלחם על כל דקה שלי פה ואני מקווה שאקבל עוד דקות".


יונתן כהן. ימשיך לקבל דקות מאיביץ'? (אריאל שלום)

בצד השני, המאמן המפסיד קובי רפואה היה מאוכזב בסיום: "אני חושב שהיינו במשחק במחצית הראשונה. בשנייה אחרי הגול השני נשברנו מנטלית, שזה הכי גרוע. לא יכול להיות שמקבלים 2:1 ונשברים מנטלית. זה הכי מדאיג אותי. צריך לשפר את זה. במחצית הראשונה היינו שווים וצריכים לתקן את זה. הפסדנו כי הגיע לנו להפסיד. לא מעניין אותי ההרכב המשני, מכבי תל אביב טובה גם עם הרכב שלישי. זאת לא בעיה שלי, מסתכל על הקבוצה שלי. לא היינו צריכים להשיבר מנטלית במחצית השנייה. היריב פחות מעניין".

ההמשך: "יש שבוע קשה, צריך להרים את השחקנים. לא כיף להפסיד, אבל זה רק גביע הטוטו והליגה לפנינו. ננקה את הליקויים. הקטע המנטלי זה הדבר הכי חשוב וזה מה שנעשה. לא חושב שמכבי הגיעה ל-10 או 15 מצבים. בכל הגולים שקיבלנו, לא עשינו את הדברים כמו שצריך מבחינה מנטלית. היינו רכים מדי. הדברים הקטנים הםה דברים הכי גדולים וזה מה שאני מלמד את השחקנים שלי. הדרבי הבא? הפועל חדרה זה הדבר הכי חשוב כרגע".

הקפטן האדום עומר דמארי המשיך באותה רוח: "זה כואב ולא מה שציפינו. רצינו לשמח את האהודים. צריך לשים הכל בצד. יש ליגה ורוצים להתחיל כמו שצריך. הגול השני הגיע משום מקום, פגע במישהו ונכנס ומשם התפרקנו. היה פנדל והייתה התפרקות. חבל שזה קרה, במיוחד בדרבי. צריכים להרים את הראש ולהמשיך קדימה. יכול להיות שהייתה בעיה מנטלית. זה לא מה שרצינו וחשבנו, אבל שמים את הכל בצד.


רפואה. מודאג מהפן המנטלי (דני מרון)

"ברור שזה קשה, רצינו לנצח את הדרבי ולשמח את האוהדים. יש פה קבוצה טובה. מאמין שנפתח טוב ונהיה פקטור משמעותי השנה. דווקא במחצית הראשונה נראינו בסדר, לא נפלנו ממכבי והיה משחק שקול. אחרי השער השני התפרקנו, הייתה בעיה מנטלית, נפילה שאני לא ידוע למה הייתה. צריכים ללמוד להמשך. לא מתייחס להרכב. רצינו לנצח, זה לא קרה ונגמר. בטוח שניראה אחרת מול חדרה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי