קלאסיקו בגמר: מכבי חיפה ניצחה בפנדלים ותפגוש את מכבי ת"א

גיא חיימוב
גיא חיימוב | ערן לוף

דו קרב פנדלים בדרבי הסתיים ב-2:3 ירוק, בזכות שתי עצירות נפלאות של גיא חיימוב בבכורה ובעיטה חמישית מכרעת של דור מלול למשקוף. רוקאביצה (74) כבש ראשון, זמיר השווה (84) אחרי שפאפאזוגלו הורחק

(גודל טקסט)

יש לנו קלאסיקו בגמר גביע הטוטו אחרי דרמה אדירה הערב (שני) באצטדיון סמי עופר: מכבי חיפה ניצחה את יריבתה העירונית בדו קרב פנדלים והעפילה למשחק על התואר הראשון של העונה, שם ממתינה לה מכבי תל אביב שתארח אותה ביום ראשון הקרוב בפתיחת ליגת העל.


הפועל חיפה הגיעה לדרבי בחצי גמר גביע הטוטו בתור המארחת לאור זכייתה בגביע המדינה בעונה שעברה, אבל הירוקים זכו לתמיכה של למעלה מ-10,000 צופים ונהנו בעיקר מהופעת בכורה מוצלחת במיוחד של גיא חיימוב – השוער הדף פעמיים בדו קרב הפנדלים, ראה את דור מלול שולח את הפנדל החמישי והמכריע למשקוף ופרט רוטן ושחקניו פרצו בשאגת שמחה.


בין הקורות של ניר קלינגר ניצב רן קדוש, שוער המשנה בדרך כלל שסיפק גם הוא יכולת נפלאה בדו קרב מ-11 מטר וגם הדף פעמיים, לקח נפלא כדורים של חבשי ומנדג'ק, אך לצערו גם השוער היריב סיפק את הסחורה ואחרי שני גמרים, בגביע המדינה ובאלוף האלופים, הפועל חיפה יורדת מנוצחת. 

 

בכורה מוצלחת מאוד בירוק. גיא חיימוב (ערן לוף)


המחצית הראשונה הייתה חלשה להחריד מצד שתי החיפאיות ומצבים כמעט שלא זכינו לראות, אבל הסכר נפרץ בדקה ה-74 כשמתפרצת קטלנית של הירוקים הסתיימה במסירה פנטסטית של עוואד לרוקאביצה והאחרון מצא את הפינה הקרובה של קדוש וחגג יתרון. שלוש דקות לאחר מכן הסתבכה הפועל חיפה כשאתנסיס פאפאזוגלו ספק נגח באליסון דוס סנטוס והורחק באדום ישיר, אבל נס זמיר (84) זכה לבישול אדיר מפלקושצ'נקו ושני המחליפים סידרו שוויון ופנדלים, שכאמור הסתיימו בחגיגה ירוקה בסמי עופר בדרך לגמר מול מכבי תל אביב.


הרכבים

הפועל חיפה: רן קדוש, דור מלול, ניסו קפילוטו, ריסטו מיטרבסקי (רסמוס סיוסטדט, 70), גבריאל תמאש, שון גולדברג, גל אראל (מאמון קשוע, 78), ראדו גינסארי (נס זמיר, 62), גיא חדידה (מקסים פלקושצ'נקו, 62), גילי ורמוט, אתנסיס פאפאזוגלו.


מכבי חיפה
: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, אליסון דוס סנטוס, רמי גרשון, ג'ורג' מנדג'ק, שלומי אזולאי (נטע לביא, 75), אופיר מזרחי (סינטיהו סלליך, 67), מוחמד עוואד (גל אלברמן, 82), ניקיטה רוקאביצה, מיכיל קראמר.


מהלך המשחק
דקה 1: הדרבי החיפאי בסמי עופר יצא לדרך, מי תפגוש את מכבי תל אביב בגמר גביע הטוטו?


דקה 5: הניסיון הראשון של מכבי חיפה נבלם על ידי גבריאל תמאש שקרא את המסירה של מוחמד עוואד ומנע מצב מסוכן.



גישושים בסמי עופר. חבשי מול אראל (ערן לוף)


דקה 8: גישושים בסמי עופר. שתי הקבוצות עדיין לא איימו על השער והן מתקשות להגיע לרחבה.


דקה 12: גל אראל פרץ לרחבת מכבי חיפה והעביר כדור רוחב היישר לראשו של גיא חדידה שנגח לא מספיק מדויק.


דקה 21: מצבים עדיין אין, אך האווירה התחממה לאחר ששחקנים משתי הקבוצות ביצעו עבירות מסוכנות.



פתיחה חלשה לדרבי החיפאי. מנדג'ק נאנק מכאבים על כר הדשא (ערן לוף)


דקה 29, איום ראשון של מכבי חיפה: שלומי אזולאי מצא את ארנסט מאבוקה שהעביר רוחב מדויק למוחמד עוואד, אך החלוץ נגח את הכדור גבוה מעל השער של קדוש.


דקה 37: ג'ורג' מנדג'ק פרץ קדימה ושלח בעיטה לא טובה מ-25 מטרים.



ניר קלינגר. גם הוא מאוכזב ממה שהוא רואה עד כה בדרבי החיפאי (ערן לוף)


דקה 40: גיא חדידה התקדם באין מפריע ובעט ובעט כדור שעלה גבוה מעל המשקוף של גיא חיימוב.


דקה 41: אופיר מזרחי זיהה את רן קדוש מחוץ לשער וניסה להקפיץ מעליו מ-30 מטרים אבל הכדור שלו חמק החוצה.


דקה 42: הזדמנות נוספת למוחמד עוואד. ג'ורג' מנדג'ק מצא את החלוץ שהסתובב ובעט בנגיעה כדור שעבר חצי מטר מהקורה של רן קדוש.



הכי מסוכן בשורות הירוקים במחצית הראשונה. מוחמד עוואד (ערן לוף)


דקה 46, ניר קלינגר הודה בראיון שערך במחצית: "המחצית הראשונה הייתה חסרת מעוף". פרד רוטן אמר מנגד: "המשחק שקול ומאוזן וזו הסיבה ששתי הקבוצות נראות כך. ברגע שיהיה גול, המשחק ישתחרר".



לא מרוצים. קלינגר ורוטן (ערן לוף)


דקה 54: אופיר מזרחי התקדם באין מפריע ושחרר בעיטה מעולה מכ-30 מטר, אבל לא מצא את המסגרת.


דקה 57: עוד הזדמנות טובה למכבי חיפה. אזולאי חטף לאראל, מסר לרוקאביצה והאחרון בעט לפינה הרחוקה, פעם נוספת הכדור חלף ליד המסגרת.


דקה 60: החמצת ענק של מכבי חיפה. מאבוקה הגביה מימין, קראמר הוריד עם הראש למזרחי שנותר מול שער חשוף ונבלם על ידי תמאש בשנייה האחרונה.



תמאש. התערבות שלו ברגע האחרון מנעה שער (ערן לוף)


דקה 70: הלחץ של הירוקים נמשך והפעם היה זה רן קדוש שיצא נהדר מהשער ומנע מרואקביצה שער ראשון במשחק.


דקה 71: פלקושצ'נקו קיבל מסירה מאראל וברגל ימין בעט כדור מסובב שעבר ליד הקורה ויצא.


דקה 74, 0:1 למכבי חיפה!! קרן של הפועל חיפה מצד ימין הפכה למתפרצת ירוקה, מוחמד עוואד בכדור עומק מושלם מצא את ניקיטה רוקאביצה שראה את רן קדוש יוצא מהשער וגלגל כדור מדויק לפינה הקרובה. שערו הרביעי העונה במפעל.



רוקאביצה עם סיום מושלם למתפרצת קטלנית (ערן לוי)


דקה 77, הפועל חיפה נשארת ב-10 שחקנים:
פלקושצ'נקו הקפיץ לפאפאזוגלו, היווני נגח ממטרים ספורים וסחט הדיפה אדירה מגיא חיימוב. מיד לאחר מכן הוא התעמת עם דוס סנטוס, שצלל לכר הדשא וסחט אדום גבולי במיוחד מהחלוץ.



פאפאזוגלו רואה את האדום נשלף ולא מאמין (ערן לוף)


דקה 84, הפועל חיפה משווה ל-1:1!
בעשרה שחקנים, פלקושצ'נקו הקפיץ מעל כל הגנת מכבי חיפה, נס זמיר נותר מול חיימוב והכניע אותו בקלות.



נס זמיר חוגג. שני המחליפים סידרו שוויון ב-10 שחקנים (ערן לוף)


פנדלים
בעיטה ראשונה: גל אלברמן בעט כדור גבוה, חזק ומדויק למרכז השער והעלה את מכבי חיפה ל-0:1; גבריאל תמאש לקח תנופה ארוכה, בעט שמאלה ואיזן את התוצאה.


בעיטה שנייה: רוקאביצה בעט שמאלה, רן קדוש ירד נהדר וסיפק הצלה גדולה; קפילוטו בעט כדור מושלם והעלה את הפועל חיפה ל-1:2.


בעיטה שלישית: חבשי בעט שמאלה, קדוש זינק ימינה והירוקים השוו ל-2:2; גיא חיימוב יכול לרשום לעצמו הדיפת פנדל בבכורה, אחרי שקרא את הבעיטה של פלקושצ'נקו. שוב שוויון.



גיא חיימוב מזנק והודף (ערן לוף)


בעיטה רביעית: מנדג'ק ניסה להטעות את קדוש, אבל ידו של השוער הייתה על העליונה וזינוק נפלא שמאלה מנע מהקמרוני שער; זמיר בעט כדור שטוח, חיימוב ירד טוב וקלט, אבל יצא מקו השער ובבעיטה החוזרת נעצר פעם נוספת אצל חיימוב, שקלט את הכדור גם בבעיטה לפינה הנגדית. הדרמה בעיצומה


בעיטה חמישית: מיכיל קראמר בעט כדור עוצמתי שפגש את הרשת, 2:3 למכבי חיפה; דור מלול עם סרט הקפטן על ידו חייב היה להבקיע, אבל בעט למשקוף והמשחק הסתיים בניצחון ירוק.



גרשון, רוקאביצה ולביא רצים לברך את חיימוב ולחגוג עלייה לגמר (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי