איביץ': "אנחנו לא יוצרים מספיק מצבים", שכטר: "המועדון חזק"

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | דני מרון

מאמן מכבי ת"א התאכזב מעוד משחק התקפי רע: "נצטרך לשכוח מהמשחק הזה בהקדם". החלוץ כאב את ההפסד בגמר: "ברגעים האלה אנו נמדדים. העונה שעברה הייתה חד פעמית". סקאוט של מילאן צפה באלמוג, ייני ייעדר חודש נוסף

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

במכבי תל אביב קיוו להמשיך במומנטום החיובי לאחר ניצחון הליגה 0:1 על מכבי חיפה ביום שבת, אלא שאתמול (שלישי) האלופה נכנעה 2:0 בגמר גביע הטוטו לבית"ר ירושלים במשחק שנערך בנתניה. זה היה עוד משחק לא טוב העונה של החבורה של ולדימיר איביץ', לו יש הרבה חומר למחשבה ולא מעט נקודות טעונות שיפור לקראת משחק הליגה נגד הצהובים-שחורים ביום שבת באצטדיון טדי, והפעם במסגרת הליגה.

איביץ'אמר בסיום: "הקבוצה הטובה ביותר ניצחה ואני מברך את בית"ר ירושלים", ולאחר מכן התייחס לטעויות שביצעה הקבוצה בדקות הסיום: "עשינו שתי טעויות בדקות האחרונות, איבדנו את הריכוז והם הענישו אותנו באופן מיידי. נצטרך לשכוח את המשחק הזה מהר ככל האפשר מצד אחד אך לנתח את הבעיות שהיו במשחק הזה מצד שני ומעכשיו עלינו להתכונן למשחק בשבת, כי אנחנו רוצים לנצח את המשחק הזה".

גם במשחק אתמול התקשו הצהובים להגיע למצבי הבקעה. המאמן אמר על הבעיות בהתקפה: "איבדנו הרבה כדורים, אבל גם היריבה איבדה לא מעט כדורים, בעיקר במרכז המגרש ומשום שמשטח הדשא היה במצב נוראי, אבל בית"ר התאימה את עצמה יותר טוב מאיתנו והם ניצחו בצדק. אני בהחלט מסכים שהבעיה המרכזית שלנו היא שאנחנו לא יוצרים מספיק מצבי הבקעה ולא מבקיעים ורק בעזרת עבודה קשה נוכל לשפר את זה".


ולדימיר איביץ' מאוכזב (דני מרון)

יונתן כהן ואלירן עטר, שהודחו מהסגל לפני משחק הליגה נגד חיפה, שבו אמש לסגל ומי שהפעם מצאו עצמם בחוץ הם ניק בלקמן ומתן חוזז. הקשר פתח בהרכב ולא בלט, בעוד שהחלוץ שנכנס כמחליף בדקה ה-77, קיבל מחמאות על מספר פעולות בהתקפה וייתכן שישוב להרכב כבר בשבת בטדי.

בשורות האלופה יכלו לציין אמש שתי נקודות אור: שחר פיבן ששיחק בעמדת המגן הימני והציג משחק טוב מאוד והחלוץ הצעיר איילון אלמוג, שפתח בהתקפה ובלט בעיקר במחצית הראשונה. הוא היה בין הבודדים במכבי שניסו לאיים על השער של בית"ר. אלמוג, זוכה בחודשים האחרונים למעקב מצד אנשי כדורגל ברחבי היבשת, כאשר אמש נכח באצטדיון, לצד ויקי וקנין הסוכנת של החלוץ, ג'ופרי מונקאדה, סקאוט מטעם מועדון הפאר האיטלקי מילאן, שצפה באלמוג והתרשם מאוד מביצועיו.

מונקאדה כבר צפה במספר משחקים של אלמוג, בעיקר במדי הנבחרת הצעירה של ישראל, בה הוא מככב לאחרונה. יש לציין שלאלמוג יש חוזה לשנתיים נוספות במכבי תל אביב, עם אופציה לשנה שלישית מצד המועדון. לאחרונה ניסו מספר קבוצות לקבל את החלוץ המוכשר בהשאלה, אולם בקריית שלום הטילו וטו מוחלט על עזיבתו והדביקו גם לו תג מחיר של מינימום 5 מיליון יורו, בדומה לסכום שביקשו על דור פרץ בקיץ האחרון.


אלמוג מול קונטה. החלוץ זכה למעקב (דני מרון)

בגזרת הפצועים, נראה שיש מספר שחקנים שימשיכו להיעדר בתקופה הקרובה, כאשר שרן ייני שסובל מקרע בשריר התאומים, ייעדר למעלה מחודש נוסף, כמו גם מאור קנדיל שסובל מקרע באחת הרצועות הצידיות בברכו וייעדר לפרק זמן דומה. גם השוער אנדראס יאניוטיס, שסובל מקרע חלקי באחת מרצועת הקרסול, צפוי להיעדר כשבועיים-שלושה נוספים ולגבי החלוץ ארון שויינפלד, נראה שמדובר בתקופת היעדרות לא קצרה נוספת, בשל הפציעה ממנה הוא סובל בכף רגלו.

אייל גולסה ואורוש ניקוליץ' חזרו לאימונים מלאים עם הקבוצה ושילובם בסגל הוא רק עניין של זמן, אך נראה כי ההערכה היא שאף אחד משניהם, לא ייכלל בסגל לטדי בשבת. מסתמן שהופעת הבכורה שלהם תהיה במחזור שלאחר מכן, כשהאלופה תארח את הפועל חדרה בבלומפילד.

"אין ספק שזה מאכזב מאוד להפסיד תואר, גם אם זה התואר הפחות חשוב בין התארים, בשבילנו כמכבי תל אביב, כל תואר הוא סופר חשוב", אמר החלוץ איתי שכטר, בסיום המשחק. "ידענו שיהיה משחק קשה  ונפלנו בסוף עם טעויות של חוסר ריכוז. בית"ר ירושלים נראו יותר טוב, אי אפשר להסתיר את זה. לא היינו מספיק מסוכנים ולא מספיק חדים והם נראו יותר רעבים ובאנרגיות.  נסיק את המסקנות מהמשחק אתמול, היו הרבה דברים לא טובים. יש לנו כמה ימים להכין את עצמנו, למשחק שהוא לא פחות חשוב מהמשחק הזה, משחק קשה מאוד. נרים את הראש. זה בהחלט מאכזב, אבל אני מאחל לעצמי עד סוף הקריירה שלי, להיות במעמדים כאלה של גמר. צריך לדעת גם להפסיד והפעם הפסדנו". 


עטר. עשוי לשוב להרכב בטדי (דני מרון)

על איבודי הכדור הרבים: "איבדנו הרבה כדורים שאסור לאבד וברגע שאתה מאבד כל כך הרבה הרבה, אתה מכניס את היריבה שלך למשחק. התחלנו את המשחק עם תשוקה אך ככל שהתקדם המשחק הזה, היו לנו איבודים פשוטים, איבודים שטותיים שקרו בלי לחץ, אפשר לקרוא לזה אפילו "מתנות" וכשאתה מאבד כל כך הרבה כדורים, באזורים שאסור לך לאבד, אז אתה מכניס את הקבוצה היריבה למשחק ובית"ר זו קבוצה שחיה על אנרגיות ומצד שני אתה משחק עם חוסר ביטחון".

פחות טובים מהעונה שעברה: "אין ספק שאנחנו פחות טובים משנה שעברה וצריך לשים את הדברים על השולחן. ידענו שיהיה יותר קשה וידענו שקבוצות יתכוננו אלינו אחרת. זה המצב ופה אנחנו נמדדים, ואנחנו קבוצה חזקה ומועדון חזק. אנחנו לא נמדדים כשאנחנו פותחים פער של 15 נקודות ולא נמדדים כשאנחנו מנצחים 5-6 משחקים ברצף. עכשיו מגיעים הדברים הפחות נעימים, אבל עדין בליגה אנחנו בקצב צבירת נקודות מצוין. נכון שאנחנו לא נראים כמו בשנה שעברה, אבל אנחנו מאמינים שככל שנאסוף נקודות, גם הביטחון יגיע ונראה את מכבי ת"א משחקת יותר טוב. השנה שעברה הייתה שנה חד פעמית, שנפתח פער של 31 נקודות והיינו מעל הליגה בכל פרמטר במגרש המועדון הזה הוא מאוד חזק. בתקופות כאלה, אחרי שאתה מפסיד תואר, נצטרך להיות ביחד, להיות חזקים ואני מאמין שנעלה על הדרך הנכונה".

על בעיית הכיבושים של האלופה: "אין ספק, שהשנה הזאת, בטח ליגה, נראים פחות איכותיים בקבלת ההחלטות, זה נראה פחות טוב ואי אפשר להסתיר את זה. אנחנו עובדים קשה כדי שדברים יתחברו ואני מאמין שבסופו של דבר, הגולים יבואו והניצחונות ידבקו ונראה גם את החלק הקדמי יותר טוב".

שחקני מכבי ת"א. "עכשיו אנחנו נמדדים" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי