כלפון: "בכל אירופה משחקים כדורגל ושם המצב הרבה יותר קשה"

ארז כלפון
ארז כלפון | דני מרון

יו"ר מנהלת הליגה התראיין ל-103FM על רקע הפסקת הפעילות המסתמנת בעקבות הסגר: "עד שלא יחליטו סופית, נעשה הכל כדי לשנות. השחקנים בבידוד ביתי מתחילת העונה. אם העונה תיסגר, נהיה בקריסה כלכלית"

(גודל טקסט)

העלייה הדרמטית בתחלואה בנגיף הקורונה הביאה את הממשלה להחלטה על סגר אדוק שייכנס לתוקף החל מיום שישי הקרוב וזה אומר שגם הליגות המקצועניות בכדורגל ובכדורסל ייאלצו לעצור את פעילותן, כך מסתמן. הבוקר (רביעי) יו"ר מנהלת הליגות בכדורגל, ארז כלפון, התראיין בתכנית של בן כספית וינון מגל ב-103FM והבהיר כי הוא עדיין ממשיך במאבק להחרגת הליגות ומצפה ממשרד הבריאות לאפשר את המשך הפעילות כסדרה.

"מהרגע שהודיעו לנו שיהיה סגר במדינה, התחלנו במאמצים גדולים מול אנשי משרד הבריאות על מנת להחריג את הכדורגל", סיפר כלפון. "לא כי אני חושב שהממשלה מקבלת החלטות לא נכונות בנושא הקורונה, אלא כי בכל אירופה משחקים כדורגל והמצב באירופה הרבה יותר קשה מפה. מעבר לכך כל השחקנים בליגות המקצועניות בבידוד ביתי מתחילת העונה, הזרים שמשחקים פה ידעו שהם מגיעים לסגר ובסופו של דבר אתמול התקבלה ההחלטה לא להחריג ולהכניס את כל הקבוצות לסגר. עד שהממשלה תאשר סופית, אנחנו מנסים עדיין לעשות שינויים. זה מאוד קשה כי עמדת משרד הבריאות מאוד נוקשה, אבל עד שלא יחליטו באופן סופי, נעשה כל מה שאפשר כדי לשנות".

"השחקנים בבידוד ביתי מלא מתחילת העונה", הסביר היו"ר את מתווה הפעילות בקבוצות הכדורגל, "חוץ להגיע לאימונים ולמשחקים הם לא עושים שום דבר, בשונה מאזרחי ישראל. כל קבוצה יש לה רופא, מגיעים לאימונים ועוברים בדיקות. אנחנו יודעים לשמור על השחקנים, משרד הבריאות טענותיו שיש כרגע החמרה במחלה, המוטציה הבריטית היא מאוד מסוכנת ומתפשטת ולכן חייבים לסגור את כל המשק. אנחנו עדיין מנסים להיאבק בהחלטה הזו, להראות שאנחנו יודעים לשמור על הליגות המקצועניות תחת מעטה רפואי ובדיקות משרד הבריאות. כרגע נראה שהליגות יופסקו החל מיום חמישי בחצות".

כלפון סיכם: "אם העונה תצטרך להיסגר, אנחנו נהיה בקריסה כלכלית של הרבה מאוד קבוצות. אנחנו משלימים עכשיו משחקים של סגר ראשון וסגר שני שפחות או יותר הצלחנו להמשיך למרות עצירת העונה. האימונים נמשכים נכון לרגע זה, כלומר לא נצטרך לכבות מנועים ולהניע מחדש, כי אז צריך חודש ושבוע רק כדי להניע את המערכת מבחינת הגעה לכושר גופני. אנחנו עוד עושים מאמצים להחריג כמו שקורה בכל אירופה".

זמן קצר לפני השיחה עם כלפון, מגיש התכנית בן כספית תקף: "אני חושב שלסגור את הליגות המקצועניות בכדורגל ובכדורסל זו שטות מוחלטת ואטימות מוחלטת. אין שם שום סכנה, זו חבורה שנמצאת בתוך קפסולות, אין שם שום תחלואה, מספר מאוד מוגבל של אנשים והכי חשוב – זה הדבר היחיד שיחזיק אותנו על הכורסאות בבית. זה הבידור היחיד שנשאר לאנשים! באנגליה, עם כל מה שקורה שם ובאמת הם נמצאים בתוך אסון, אתמול ראיתי משחק. זו מערכת סגורה ומוגנת לגמרי, אז טיפה לחשוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי