ניצחון לכדורגל הנשים: העירייה תעביר 570,000 ש"ח לבנות נתניה

בנות נתניה | בנות נתניה

בית המשפט קבע כי עיריית נתניה התעלמה במשך שנים מהנחיית משרד הפנים והפלתה את קבוצת הנשים תוך קביעת קריטריון בלתי שוויוני. עו"ד אורי כהנא: "מדובר בפסק דין חשוב"

(גודל טקסט)

על פי העתירה, אשר הוגשה על ידי עו"ד אורי כהנא ועו"ד חן שופן, ממשרד כבירי נבו קידר בלום, המתמחה במשפט ספורט מגדרי, עיריית נתניה חרגה מחובתה על פי דין, לחלק כספי תמיכות על פי קריטריונים שוויוניים, ובפועל העבירה מעל 3 מיליון שקלים, המהווים 95% מתקציב העירייה לקבוצת הגברים ורק 133,000 ₪, מהתקציב לקבוצת הנשים המהווים כ-5% בלבד, למרות ששתי הקבוצות משחקות בליגת העל.

על פי הנטען בעתירה, העירייה התעלמה במשך שנים מהנחיית משרד הפנים והפלתה את קבוצת הנשים תוך קביעת קריטריון בלתי שוויוני, שאינו מאפשר לקבוצת הנשים להתמודד על התקציב, בטענה שעד להקמתה של הליגה השלישית לנשים בכדורגל, יופחת 80% מתקציב קבוצת הנשים העירונית ויועבר לקבוצת הגברים.

לטענת הקבוצה, לאחר הקמת הליגה השלישית בכדורגל לנשים, החליטה העירייה לפתע להעלות את הדרישה, וקבעה כי כעת נדרשות ארבע ליגות לתקצוב מלא והמשיכה להפחית את תקציבי קבוצת הנשים. בפסק הדין שהתקבל היום, קבע בית המשפט (השופט אמיר) כי יש לבטל את החלטת העירייה ולזכות את קבוצת בנות נתניה במלוא התמיכה, וזאת לאור קיומן של 3 ליגות מקצועיות לנשים בכדורגל.

כתוצאה מפסק הדין, חייב בית המשפט את עיריית נתניה להעביר לבנות נתניה את התקציב המלא בסך 568,000 שקלים, במקום להעבירו לקבוצת הגברים העירונית. לטענת עו"ד אורי כהנא אשר ייצג את העותרת קבוצת בנות נתניה: "בית המשפט הבהיר היום פעם נוספת, כי נשים זכאויות לשוויון מלא בספורט, גם בתקצוב. מדובר בפסק דין חשוב, בהמשך לפסיקת בג"צ מהעת האחרונה בעתירה שהגשנו בשם כל קבוצות כדורגל הנשים ובצעד נוסף לשוויון אמיתי בספורט".

"מנהלת הקבוצה, רחל שלינה ישראל אשר זכתה לאחרונה באות "מאמן הכבוד של המדינה" מנשיא המדינה ראובן ריבלין הוסיפה: " אני שמחה שהצדק נעשה, בית המשפט הבהיר כי היתה אפליה בנושא התקצוב ואני מקווה שמפה נצא לדרך חדשה ומשותפת לקידום ענף הכדורגל נשים בנתניה עם עיריית נתניה. חשוב להדגיש שמדובר עדיין בכסף קטן, ביחס לסכומים שמועברים מדי שנה לקבוצת הגברים מהעיירה, כ-3.5 מיליון ₪ וביחס לסכומים שהמדינה מעבירה בימים אלה לקבוצות הגברים בסך כ- 100 מיליון ₪ אשר מגדלים את הפערים הקיימים. 

יו"ר מנהלת העל בענפי הכדור לנשים הילה קניסטר בר דוד התייחסה אף היא לפסק הדין ואמרה: שמחה מאד לשמוע על התוצאה ואני מברכת על פסק הדין החשוב. אנחנו בעיצומה של פריצת דרך חדשה בגישה לספורט הנשים בישראל ואני בטוחה שהשינוי כלפי נשים יורגש דרך הספורט גם בשאר תחומי החברה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי