רפאלוב: חשוב לי להרגיש כמו שחקן מפתח, לא אחזור על עונה כזו

ליאור רפאלוב
ליאור רפאלוב | אתר רשמי

קשר קלאב ברוז' התראיין בבלגיה וסיפר על ההצעה ממכבי ת"א ("זו הפעם הראשונה שחשבתי לעזוב"), הקושי בעקבות מיעוט הדקות, מערכת היחסים עם מאמנו והיכן הוא רואה את עצמו בעונה הבאה

קבוצות: קלאב ברוז'
(גודל טקסט)
ליאור רפאלוב יחזור להיות שחקן מפתח בקלאב ברוז' כבר בפלייאוף הנוכחי, כך טוענים כלי התקשורת בבלגיה שמדווחים על התחממות משמעותית ביחסים בין הקשר הישראלי למאמנו הקרואטי. השניים אף ערכו שיחה בארבע עיניים, זאת אחרי שהקשר בקושי נספר מתחילת העונה, מיעט לשחק והיה על סף מעבר לסטנדרד ליאז' לפני סגירת חלון ההעברות. לקו לא מצא העונה מקום לרפאלוב במערך שלושה בלמים והישראלי אף ביקר אותו על כך.


"הגיוני שרק שחקני מפתח היו בתמונת ההרכב", נשמע רפאלוב מפויס יותר בראיון שהעניק לעיתון HLN. "היו רגעים שלא הרגשתי כמו שחקן מפתח, אבל עכשיו אני מרגיש שזה חוזר. מערכת היחסים עם המאמן הרבה יותר טובה משהייתה לפני הפגרה. הוא עכשיו מאמין יותר באיכויות שלי ובתרומה שאני יכול להביא. דיברנו בפרטיות והכנו תכניות לפלייאוף. אני באמת מקווה שאוכל לעזור יותר לקבוצה כי בכנות, אני מתגעגע".


מה לא עבד: "פתחתי את העונה טוב וגם המאמן הסכים איתי על זה. תראה, אני לא רוצה להיכנס לפרטים. מה שהיה, נשאר בעבר ועכשיו אנחנו מרוכזים בפלייאוף. רק אם נתנהג כקבוצה ואף לא יחשוב על עצמו, ניקח שוב את האליפות. הכי חשוב שעכשיו הכל חזר למסלול הנכון. אני מרגיש את האמון, לצערי זה לקח הרבה זמן, אבל אני מרוצה מהמצב הנוכחי".



מרוצה מהמצב הנוכחי. ליאור רפאלוב (אתר רשמי)


רפאלוב נשאל האם משחק באתונה במסגרת האירופית בו כעס על כך שלא פתח גרם לפיצוץ: "זה לא קרה בגלל משחק אחד, הכל היה עניין של תוצאות. אתם יכולים לתאר אותי כקורבן של השיטה, אבל אני לא מאמין בזה. למאמן תמיד יש דרך לתת לכל השחקנים הטובים לשחק יחד, אבל הוא לקח החלטה אחרת. הקבוצה עשתה עבודה נהדרת וכולם יכולים להיות גאים ששברנו את שיא הנקודות לעונה סדירה. נאלצתי לצפות בזה מהצד, אבל תמיד האמנתי בעצמי ורציתי להישאר חיובי".


הקושי:
"מאז שהגעתי לברוז' ב-2011 שיחקתי כל הזמן ותחת כל מאמן שהיה כאן, הרגשתי שרוצים אותי וצריכים אותי. קשה לקחת צעד אחורה, כן. ביליתי יותר זמן עם המשפחה שלי בסופי שבוע בזמן המשחקים כדי להישאר חיובי, אבל תמיד נשארתי מקצוען. המשכתי לתרום את חלקי לחדר ההלבשה כי ידעתי שיגיע הזמן שהקבוצה תרצה להשתמש בי. הפלייאוף שונה מהעונה הסדירה יש לנו איכויות, אבל אני לא יודע אם המאמן החליט איך יפתח את הפלייאוף או אם אילו שחקנים. אני מוכן".


חזרה להרכב בשיטת 3-5-2:
"הטקטיקה היא עניין של המאמן. הכי חשוב שאני מרגיש ביטחון והוא יכול להיות בטוח שאני מסוגל לעזור להפוך את השחקנים שלידי ליותר טובים, כמו שקרה בעבר. הוא לא הבטיח לי מקום בהרכב , אבל עשינו צעד קדימה. גם כמחליף אני יכול להיות שימושי".


ההצעות ממכבי ת"א בקיץ וליאז' בינואר:
"מעולם לא התכוונתי לעזוב, אבל זו הייתה הפעם הראשונה מאז הגעתי לקלאב ברוז' שחשבתי על זה ממש. מוקדם מדי עבורי לשבת יותר על הספסל מאשר לשחק. פיזית ומנטאלית, אני מרגיש מצוין. סטנדרד? היה מוזר לשחק שם אחרי 6.5 שנים בברוז' והמעבר היה קשה למשפחה, אבל הרצון שלי לשחק היה גדול מדי, גדול יותר מכסף או כל דבר אחר".



"מעולם לא התכוונתי לעזוב, אבל חשבתי על זה ממש" (דני מרון)


העובדה שהפסיד הופעה בגמר הגביע
: "חשבתי על זה. אני שמח בשביל סטנדרד שזכו בתואר, אבל האמת שהיה קשה לצפות בהם והמשחק לא היה אטרקטיבי. מה שהיה בינואר נשאר בעבר. אחרי תום החלון, המאמן וההנהלה אמרו לי שאחזור להיות שחקן חשוב. פתחנו דף חדש. סוף העונה חשוב לי. נכון שלא שיחקתי הרבה בעונה הסדירה, אבל כולם זוכרים רק את הפלייאוף. זה יכול להיות רגע מפתח".


העונה הבאה:
"כנראה אהיה חכם יותר אחרי הפלייאוף, אבל כרגע הכי חשוב לי שאוכל להרגיש שוב כמו שחקן מפתח, בברוז' או במקום אחר. אני לא אחזור על עוד עונה כזאת".


רפאלוב, שיחגוג 32 בסוף אפריל, שיחק העונה 307 דקות ליגה בלבד ופתח רק שלוש פעמים בהרכב – האחרונה ב-20 באוגוסט. אחרי שיובש על הספסל וביציע שבועות ארוכים, רשם השחקן שתי הופעות כמחליף במחזורי הנעילה של העונה הסדירה, כולל 27 דקות בניצחון 0:1 על סנט טרוידן. קבוצתו תפתח את הפלייאוף העליון אחרי פגרת הנבחרות במשחק ביתי מול גנק. אחרי הקיזוז, היא מוליכה את הטבלה בפער שש נקודות מאנדרלכט. לרפאלוב חוזה לעונה נוספת בקבוצה איתה זכתה באליפות בעונת 2015/16. 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי