בבלגיה השתפכו על רפאלוב: "אנטוורפן צריכה להודות לו"

ליאור רפאלוב | Peter De Voecht / Photo News via Getty Images

הישראלי כבש שער שלישי בליגה האירופית והצטיין ב-0:2 על לאסק, בתקשורת המקומית הרעיפו שבחים: "היה בכל מקום. בזכותו, לקבוצה יש סיכוי להישאר באירופה בהמשך החורף". הקשר: "שומרים עליי צמוד וזה אומר משהו"

(גודל טקסט)

לעונה הנפלאה של ליאור רפאלוב נוספה אתמול (חמישי) הופעה גדולה נוספת. הקשר הישראלי של אנטוורפן, שמועמד לתואר שחקן השנה בבלגיה לשנת 2020, שוב היה האדריכל הבכיר לניצחון של קבוצתו בליגה האירופית, הפעם 0:2 בחוץ על לאסק האוסטרית, שהנחילה לאנטוורפן את הפסדה היחיד במפעל עד כה, לפני שלושה שבועות. רפאלוב כבש בכל אחד מהניצחונות של הבלגים בשלב הבתים ואחרי שאתמול עשה זאת בבעיטה חופשית, הקבוצה של איבן לקו בפסגת בית 10.

בתקשורת הבלגית, כמצופה, הרעיפו שבחים על אקס מכבי חיפה וקלאב ברוז': "שוב בניהולו של רפאלוב", נכתב בכותרת של 'דה סטנדרד', שם השתפכו על מצטיין המשחק. "ליאור רפאלוב הוא שוב האיש שאנטוורפן צריכה להודות לו. הישראלי היה בכל מקום. כל מהלך שסיכן את השער הגיע דרכו. עוד במחצית הראשונה הוא ייצר לחברים שלו שלושה מצבים ומעט אחרי ההפסקה (כבש בדקה ה-52), הוא גרם לדה לאט לסחוט בעיטה חופשית במקום מסוכן. בשער השני, הוא סיפק את הבישול למבשל".

השחקן שאינספור אוהדים ופרשנים בכדורגל הישראלי תוהים מדוע הוא לא מוזמן לנבחרת הלאומית, כבש בכדור חופשי בפעם החמישית בשנתיים וחצי באנטוורפן והעלה את מאזנו לשמונה שערים העונה, שלושה מתוכם באירופה, זאת בנוסף לשני בישולים וחודש דצמבר עוד לא נפתח.

"רפאלוב בכושר שיא בשבועות האחרונים", הוסיפו בעיתון הבלגי, "זה המשחק השלישי ברציפות בו הוא מבקיע, לא אמבוקאני מלך השערים – אלא הוא. לא סתם לקו חיבק אותו חזק אחרי החילוף המאוחר שלו, שבו למרבה הצער, הוא לא זכה לסטנדינג אוביישן. בזכות רפאלוב, יש סיכוי שאנטוורפן תישאר באירופה גם להמשך החורף. לקו ספסל אותו נגד קורטרייק בספטמבר, אך הוא לא ירבה לעשות זאת שוב".

"היה בכל מקום". רפאלוב חוגג | Peter De Voecht / Photo News via Getty Images

בסיום המשחק, הכוכב עצמו סיכם את הערב המוצלח: "אני לא אוהב לדבר על עצמי. אני מרגיש טוב מאז גמר הגביע (בו כבש את שער הניצחון)", אמר רפאלוב, "אני מוצא את עצמי סופג יותר תיקולים לאחרונה, שומרים עליי יותר צמוד מבעבר וזה אומר משהו. אני מנסה להתמודד עם זה בכניסה בין הקווים ויצירת מרווחים לאחרים. זה עובד, כי לדעתי, אנחנו פשוט משחקים כדורגל טוב. התוצאות לא תמיד בהתאם, אבל אנחנו מאוד מתקדמים". הקשר גם שלח מסר לחברו, דיומרסי אמבוקאני הקונגולזי שסופסל אתמול: "הוא עדיין שחקן נפלא והישיבה על הספסל תחזיר לו את הרעב להוכיח את עצמו שוב. אני בטוח שהוא יחזור בקרוב".

לקו החמיא גם הוא לקשר שלו, כשנשאל האם זו הגרסה הכי טובה של רפאלוב בכל הקריירה שלו: "קשה לומר. כשהיה לי אותו בברוז' הוא גם התחיל טוב והיה המצטיין על המגרש במשחקים הראשונים. רק אחר כך הוא שיחק פחות, כי נתתי יותר אחריות לאחרים, אבל רפא היה בטופ ורפא גם היום בטופ. חבל רק שלא היה לי אותו כשהוא היה בן 25". בבלגיה סיכמו: "הוא יהיה בן 35 בהמשך העונה, אבל הוא עדיין מופיע כשצריך אותו".

"אנטוורפן צריכה להודות לו" | Peter De Voecht / Photo News via Getty Images
בכושר שיא. ליאור רפאלוב | Peter De Voecht / Photo News via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי