מנהלת הליגה אישרה שלושה זרים בלאומית בעונה הבאה

אדוארדו גררו
אדוארדו גררו | אודי ציטיאט

נציגי המנהלת והלאומית ערכו שיחת זום, בסיומה הוחלט שמספר הזרים יעלה בעונה הבאה. ההתאחדות לכדורגל אישרה רישום שישה זרים בקבוצות ליגת העל

(גודל טקסט)

נציגי מנהלת הליגה והליגה הלאומית ערכו היום (ראשון) שיחת זום, בה אושר כי החל מהעונה הקרובה יוכלו קבוצות הלאומית לכלול שלושה זרים, ללא תנאים מוקדמים, בסגל שלהן.

בעונה שעברה קבוצות הלאומית יכלו לרשום זר אחד בסגל שלהן ועוד זר אחד נוסף בגילאי הנוער. קבוצה שרצתה לרשום זר שלישי, הייתה צריכה לשלם "קנס" בדמות הקצבה פחותה. המהלך הזה עורר התנגדות מצד חלק מהקבוצות, בטענה שהזרים באים על חשבון שחקנים צעירים, אבל היו כאלה שהביעו תמיכה במהלך, בשל חסכון במס וכן בשל העובדה שהרמה, כך לטענתם, תוכל לעלות.

גורם באחת הקבוצות, שהשתתף בישיבה, מסר: "החלטנו לאשר שלושה זרים בלאומית. אני חושב שמדובר במהלך שיהיה טוב לקבוצות. כל אחת תוכל להחליט מה טוב לה – חיזוק צעירים או הבאת זרים. אם יש קבוצות שחושבות שהצעירים שלהם טובים יותר, שיתנו להם לשחק. בעונה שעברה היה אפשר לשלם קנס על זר שלישי. אם אתה שואל אותי, רוב הקבוצות יאשרו לפחות שניים".

אורן חסון
אורן חסון | באדיבות ההתאחדות לכדורגל

לאחר ההחלטה לספורט1 נודע כי בקרב מאמני הליגה הדעות חלוקות. חלקם טוענים ששחקנים ישראלים רבים מעדיפים לעבות את הסגל לליגת העל או בורחים לסכומים גבוהים בליגות נמוכות, אולם מצד שני העובדה שכרגע אין אפשרות להביא זרים ולא ידוע מתי יגיע אישור כזה, גורם לכאוס בבניית הקבוצות לעונה הבאה.

גם בליגת העל התקבלה החלטה בנושא הזרים. היום הנהלת ההתאחדות לכדורגל אישרה רישום שישה זרים בקבוצות בליגה הבכירה ושיתוף חמישה מהם במשחק גם בשתי העונות הקרובות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי