נוף הגליל מעדה נגד עכו, עפולה הדהימה את איכסל

ירון הוכנבוים
ירון הוכנבוים | דני מרון

המוליכה סיימה ב-0:0 ושמטה נקודות לראשונה אחרי שלושה מחזורים, העולה מליגה א' הובסה 4:0 בבירת העמק. הפועל י-ם ניצחה את אחי נצרת ועלתה למקום השני, כפר קאסם נותרה ללא ניצחון והפועל פ"ת עצרה את הסחף

(גודל טקסט)

חמישה משחקים שנערכו היום (שישי) במקביל הוציאו לדרך את המחזור ה-13 בליגה הלאומית ובמוקד, המוליכה מנוף הגליל מעדה בבית נגד עכו והפכה את המצב בצמרת לצמוד אף יותר. הפועל ירושלים ובית"ר ת"א/בת ים המשיכו בתקופה המצוינת שלהן, הפועל פ"ת עצרה את הסחף אחרי פיטוריו של מסאי דגו וההפתעה הגדולה הגיעה מבירת העמק, שם עפולה מהתחתית הדהימה את איכסל עם ניצחון מוחץ.

הפועל נוף הגליל – הפועל עכו 0:0

מוליכת הטבלה נעצרה לאחר שלושה ניצחונות רצופים ולפחות זמנית היא נותרה בפסגה, אך הפועל רמת גן עשויה להשתוות אליה אם תגבור על רמה"ש בשני הקרוב, ואף לעקוף אותה אם תעשה זאת בתוצאה גבוהה. הקבוצה הצפונית, שחטפה חמישייה מהפועל ירושלים במחזור שעבר, יכולה להתנחם בכך ששמרה על רשת נקייה, אולם סופרת רצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון.

הפועל ירושלים – אחי נצרת 0:1

האדומים מהבירה השלימו ניצחון שני רצוף ומשחק שישי ברציפות ללא הפסד, בדרך למקום השני בטבלה, לפחות עד המשחק של רמת גן. מנגד, האורחת רשמה הפסד שלישי בארבעת המחזורים האחרונים, כשלפני כן נוצחה רק פעם אחת העונה, והיא במקום התשיעי. עידן שמש, שנמצא בתקופה נהדרת לאחרונה, השיג את שער הניצחון בדקה ה-19 דווקא כשחיפש למסור כדור רוחב, שפגע בטארק בושאנק ועשה את דרכו לרשת.

זיו אריה
זיו אריה. י-ם עלתה למקום השני | אודי ציטיאט

הפועל עפולה – הפועל איכסל 0:4

הקבוצה מבירת העמק ממשיכה לצאת מהבור אליו נקלעה בפתיחת העונה עם ניצחון שלישי בארבעת המחזורים האחרונים, במשחק נהדר מבחינתה. מנגד, שחקניו של אלירן חודדה איבדו את הראש היום ובעקבות כך ירדו למקום החמישי, כשנס ציונה עשויה לעקוף את איכסל אם תנצח בשני הקרוב. נתנאל גולדמן כבש את הראשון בדקה ה-10 ואסף אריאלי הכפיל בדקה ה-35, הודות לטעות של מתן עמבר שהשמיט את הכדור פנימה אחרי הנגיחה של אריאלי.

בדקה ה-50 החל איבוד העשתונות של איכסל. טימור אביטן ספג עבירה והתפרץ על השופט טל זטלמן, מה שזיכה אותו בכרטיס צהוב, אלא שהחלוץ המשיך להשתולל ולא הותיר לאיש עם המשרוקית ברירה אלא להרחיק אותו. תוך שתי דקות, גם ניב אברג'יל התפרע בטענה לעבירה עליו ואף דחף בחוזקה את חבריו לקבוצה שניסו להרגיעו, זטלמן פסק נכון והראה גם לאברג'יל את האדום. עפולה ניצלה את היתרון המספרי כדי להשלים את החגיגה בדקות 80 ו-84, עם שערים של עמית מיר המחליף ונתנאל גולדמן, שהשלים צמד.

בית"ר ת"א/בת ים – מ.ס כפר קאסם 1:2

החבורה של עמיר נוסבאום המשיכה במומנטום המצוין וניצלה את הפסדה של איכסל כדי לעלות למקום הרביעי, עם ניצחון שני בשלושת המשחקים האחרונים. האורחת שקועה עמוק במקום הלפני אחרון ונותרה הקבוצה היחידה שטרם רשמה ניצחון העונה. יניב מזרחי בישל למושאל ממכבי ת"א, רונן חנצי'ס, את השער הראשון בדקה ה-23 ובדקה ה-82 הכריע במו רגליו את ההתמודדות. מור פדידה איזן זמנית, בדקה ה-34.

בית"ר תל אביב בת ים
בית"ר ת"א/בת ים ממשיכה במומנטום | אודי ציטיאט

הפועל רעננה – הפועל פתח תקווה 1:0

כנראה שהזעזוע בדמות פיטוריו של המאמן מסאי דגו עשה את שלו בחבורה מהמלאבס, שניצחה לראשונה אחרי ארבעה מחזורים והתרחקה מעט מהמקום האחרון. היורדת מליגת העל נחלה הפסד ראשון מאז המחזור השני, אם כי מאז צברה רק 13 נקודות והיא מדורגת עשירית בלבד. רם לוי הכריע לטובת האורחת עם פנדל מוצלח בדקה ה-11.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי