טננבאום בראיון בברזיל: "אסור לנו ללבוש אדום בגלל האוהדים"

שוער מכבי ת"א התראיין במולדתו והפך לשגריר של המדינה ("טוב לחיות בישראל"), סיפר על הבחירה להגיע לצהובים, התרשמותו מהליגה, החוויה לשחק לצד בניון, וגם: האם ייצג את הנבחרת בעתיד?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

איזו עונה חלומית עוברת על דניאל טננבאום. שוערה של מכבי תל אביב החל את העונה כשוער שני לאנדראס יאניוטיס, אך מהר מאוד תפס את מקומו כשוער הבכיר של הצהובים. מחר (שבת) הוא צפוי לחגוג אליפות שנייה ברציפות בדרבי מול הפועל תל אביב, ובתווך הוא ניפץ שיא בן 31 שנים של מספר הדקות הגבוה ביותר ללא ספיגה בליגה הישראלית – 1,272 דקות, הרצף השביעי אי פעם בעולם!

כעת השוער הברזילאי יהודי בן ה-25 העניק ראיון במולדתו לקראת האליפות המתקרבת. "מכבי ת"א מחפשת שחקנים ממוצא יהודי ברחבי העולם, כי יש חוק שכל יהודי שמגיע לישראל מקבל מיד אזרחות וכך הוא לא נחשב כשחקן זר", סיפר טננבאום. "כשקיבלתי את ההצעה ב-2016 בדקתי על המועדון, ראיתי שהוא משחק במפעלים אירופיים והחלטתי ללכת על ההרפתקה הזו".

"האוהדים כאן מאוד קנאים לקבוצה", המשיך השוער. "כמעט בכל המשחקים שלנו האצטדיון מלא ואסור לנו השחקנים ללבוש שום דבר הכי קטן בצבע אדום, שהוא הצבע של הפועל תל אביב – היריבה הכי גדולה שלנו".

דניאל טננבאום
דניאל טננבאום | דני מרון

טננבאום נשאל על ידי התקשורת הברזילאית כיצד משתלבים היהודים והערבים בליגה וסיפר: "יש כאן הרבה שחקנים ערבים שמשחקים בקבוצות יהודיות וקבוצות ערביות שמשחקים בהן יהודים. אין פה שום בעיה עם נושא הדתות".

כשנשאל איך הסתדר עם השפה והיותו בודד במדינה חדשה סיפר השוער: "אני דובר אנגלית ותל אביב היא מקום מאוד צעיר, מודרני וטוב לחיות בו. כמעט כולם פה מדברים אנגלית ויש כאן אנשים מכל העולם. ישראל היא מדינה מאוד יפה שטוב לחיות בה".

התרשמותו מהכדורגל הישראלי: "הכדורגל כאן פחות טוב מבחינה טכנית מאשר בברזיל, אבל מאוד אינטנסיבי מבחינה פיזית. הליגה דומה יותר לליגות אירופיות מאשר לליגה הברזילאית", אמר טננבאום והשוויץ: "לפני מספר שנים יצא לי לשחק לצד יוסי בניון ששיחק בעבר בצ'לסי וליברפול, הוא השחקן המפורסם ביותר בתולדות המדינה".

האם ישחק בעתיד בנבחרת ישראל: "כרגע אני עדיין לא יכול לשרת את נבחרת ישראל. עדיין לא חשבתי על זה. כשתהיה לי את ההזדמנות, אחשוב".

יוסי בניון
יוסי בניון במדי מכבי תל אביב | ערן לוף

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי