החלומות של גולדהאר: להשאיר את איביץ' ולהחזיר את זהבי

מיץ' גולדהאר , ולדימיר איביץ' וערן זהבי | ספורט1

על אף הערפל הכלכלי ומגבלות הפייר-פליי, הבעלים ואנגלידיס החלו בתכנון העונה הבאה. נגיף הקורונה טרף את הקלפים למאמן, לחץ על הכוכב לחזור מסין יחד עם טל בן חיים, ומה עם ג'ראלדש וסבוריט?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)
בסרטון: מכבי תל אביב זוכה באליפות אחרי 0:3 על הפועל חיפה

מכבי תל אביב זכתה אתמול (שבת) רשמית באליפות מספר 24 אחרי שמחצה 0:3 את הפועל תל אביב בדרבי התל אביב. הבעלים מיטש גולדהאר, שלראשונה מאז שהגיע למועדון לא נכח במשחק אליפות של קבוצתו, צפה במשחק מביתו שבקנדה ואף העלה מספר תמונות וסרטוני וידאו בחשבון האינסטגרם שלו, כאשר יושב ראש המועדון, ג'ק אנגלידיס נמצא לצידו. למרות הערפל הכלכלי ששורר על המועדון לקראת העונה הבאה ותחת מגבלות הפייר-פליי, כבר החלו השניים בתכנון העונה הבאה של הצהובים.

המטרה הראשונה והמרכזית של ראשי מכבי היא השארתו של המאמן הסרבי ולדימיר איביץ' לעונה נוספת בקבוצה. במהלך העונה נראה היה שסיכוייו של איביץ' להישאר עונה שלישית ברציפות נמוכים ואפילו אפסיים, אך לאחרונה נראה שדברים השתנו. משבר הקורונה טרף את הקלפים ולפחות בשלב זה, לא קיבל המאמן הסרבי הצעות מפתות מרחבי אירופה, גם בשל המשבר הכלכלי שעובר על מועדונים ברחבי היבשת וגם בשל העובדה שלא ברור כיצד יושפע הכדורגל מנגיף הקורונה בעונה הבאה, בעיקר בכל הנוגע להכנסות וחזרת הקהל ליציעים.

מבחינת גולדהאר ואנגלידיס, איביץ' היה ונשאר המועמד המוביל וכבר עתה ברור שאם ישאר, חוזהו ישודרג בצורה משמעותית. המסרים הללו כבר הועברו למאמן, שישקול בשבועות הקרובים האם להיענות להצעה או להודיע על סיום תפקידו ולהמתין להצעות מקבוצות אחרות. בסביבת המועדון היו כאלה שהעריכו את הסיכויים כעת כ-50:50 ואין ספק שהשארתו של המאמן הסרבי, שזכה למחמאות רבות על שתי אליפויות רצופות והחזרת השלטון בכדורגל הישראלי לקריית שלום, תשפיע לא מעט גם על שחקנים שעתידם במועדון אינו ברור.

איביץ'. יחליט בקרוב על עתידו | אריאל שלום

נקודה נוספת שאיביץ' לוקח כעת בחשבון במערך השיקולים שלו – המסלול המקוצר שפירסמה אופ"א, בנוגע למוקדמות ליגת האלופות. בעונה הקרובה, בשלושת סיבובי המוקדמות הראשונים, ישוחק משחק אחד בלבד, מה שעשוי לעזור מאוד לקבוצות הקטנות יותר במפעל, דוגמת האלופה הישראלית, שתוכל להגיע עם שלושה נצחונות בלבד, לשלב הפלייאוף של הצ'מפיונס, ממנו נושרים במקרה של הפסד, ישירות לשלב הבתים של הליגה האירופית. איביץ' שזכה בשתי אליפויות די קלות בליגת העל והפסיד רק משחק בודד, כשל פעמיים עם הצהובים במשחקים באירופה וייתכן שהמסלול המקוצר במוקדמות, יהיה שיקול נוסף מבחינתו בהחלטה להישאר בקרית שלום.

מבחינת בניית סגל השחקנים לעונה הבאה, השם החם המרכזי שמוזכר לאחרונה, הוא של ערן זהבי, שחוזהו בסין מסתיים בתחילת חודש דצמבר ואם הליגה שם לא תתחדש, כפי שזה נראה כרגע – הוא הופך לשחקן חופשי, שיכול לעבור לאן שירצה. חזרתו של זהבי לישראל, שנראתה כמו פנטזיה דמיונית במהלך העונה החולפת, נמצאת כעת חזק על הפרק, בעיקר בשל הלחץ ממשפחתו הקרובה שרוצה מאוד לחזור לחיים כאן במולדת. לשחקן יש הצעות מליגת ה-MLS, אך במכבי תל אביב ישמחו כמובן לקלוט אותו בחזרה ולאחרונה אף הועברו מסרים לא רשמיים בין הצדדים.

חזרה של זהבי למדים הצהובים תצריך את הבעלים גולדהאר לעשות היערכות מחודשת בכל הנוגע לתקציב המועדון, אם כי מובן מאליו ששכרו של הפנומן לא יתקרב לסכומי העתק אותם הרוויח בסין.

ערן זהבי
ערן זהבי | דני מרון

שחקן נוסף שנמצא חזק על הפרק הוא החלוץ טל בן חיים ובסביבת המועדון מעריכים שההודעה הרשמית על חזרתו לקבוצה היא רק עניין של זמן. לא מזמן סיים בן חיים את דרכו בקבוצה הצ'כית ספרטה פראג והפך לשחקן חופשי. החלוץ בן ה-31 כבר נמצא בישראל ואוהדי הקבוצה מפנטזים לראותו לצד זהבי, בקאמבק מרגש למדים הצהובים.

בכל הנוגע לסגל הקיים, יש מספר סימני שאלה גדולים. עוד לפני ההחלטות על צירוף שחקנים ושחרורם של אחרים, יצטרך הבעלים גולדהאר לקבל החלטה בנוגע לעתידם של שני השחקנים שמעורבים בפרשת הקטינות. שני השחקנים נחקרו היום (ראשון) פעם נוספת ובמועדון צפויים להמתין לסיום הליך החקירה ואז להחלטת הפרקליטות האם להעמידם לדין פלילי או לא. נכון לעכשיו קשה להעריך מה יחליט הבעלים הקנדי בנוגע לשני השחקנים הללו, גם אם הם ימצאו נקיים מאשמה פלילית.

בנוגע לשאר הסגל, הבלם הפורטוגלי ז'איר אמאדור שמחזיק בחוזה לעונה הבאה, עשוי לעזוב בעיקר בשל לחץ גדול מאוד של אשתו, שרוצה לחזור למשפחתה בספרד. אמאדור הציג העונה יכולת מרשימה ביותר בקו ההגנה של הצהובים ובכל מקרה הוא לא ישוחרר בחינם, למרות שסראגוסה הספרדית ממתינה להגעתו. במידה שאמאדור יעזוב בסופו של דבר, יחפשו במועדון בלם זר בעל שיעור קומה במקומו. המגן הספרדי אנריק סבוריט, שחתום גם הוא לעונה הבאה, העלה ציוץ בחשבון הטוויטר שלו, לרגל הזכייה באליפות וסיים אותו עם משפט מסתורי: "חושב על מטרות/יעדים חדשים", אולם ההערכה היא שימשיך גם לעונה הבאה.

ז'איר אמאדור, עומר דמארי
ז'איר אמאדור. בדרך לספרד | דני מרון

גם עתידו של המגן השני, הפורטוגלי אנדרה ג'ראלדש לא ברור. לאחרונה הוארך חוזהו של ג'ראלדש עד סיום הליגה ואז תתקבל החלטה האם לממש את סעיף הרכישה על כרטיסו של השחקן, ששייך לספורטינג ליסבון הפורטוגלית. במכבי יש הערכה גדולה לג'ראלדש ומקצועית קיימת תמימות דעים להשאירו והכל יהיה תלוי במשא ומתן הכספי, מול הפורטוגלים. סעיף הרכישה סביב ה-450 אלף יורו, בתוספת לשכרו של המגן, הופכים אותו ליקר מאוד עבור גולדהאר שיצטרך לקבל החלטות גם כאן.

החלוץ הניגרי צ'יקו אופאדו שמתאושש מפציעה ארוכה, סיים את חוזהו וככל הנראה סיים את דרכו בקבוצה. במכבי עוקבים מזה זמן, אחר מספר חלוצים זרים חדשים וצפויים לצרף לפחות שחקן התקפי זר אחד, לקראת העונה הבאה.

בגזרת הישראלים, שני סימני השאלה הגדולים הם שני המועמדים לתואר שחקן העונה, דן גלזר ויונתן כהן. השניים מחזיקים בחוזים לשנתיים הקרובות ללא סעיף יציאה, ובמועדון נקבו בתג מחיר של לפחות ארבעה מיליון יורו עבור כל אחד מהם. תקופת הקורונה שצפויה להוריד את מחירי השחקנים בחלון ההעברות באירופה בשלב הזה, מקטינה את הסיכויים לעזיבתם.

כהן וגלזר חוגגים. סיכוי טוב שימשיכו | אריאל שלום

הקשר אבי ריקן כבר הודיע הבוקר שסיכם לעונה נוספת ובמועדון מעריכים שגם אייל גולסה, איתי שכטר והקפטן הותיק שרן ייני, שסיימו חוזים, יחתמו בקרוב על הסכמים חדשים ויהיו חלק מהקבוצה בעונות הקרובות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי