בלקמן חשף כי הוא ימשיך במכבי ת"א וסיפר על הגזענות בכדורגל

החלוץ התראיין ב'סקיי ספורטס': חוויתי גזענות באנגליה, בספרד ובישראל". על עתידו: "ב-18 באוגוסט יש לנו משחק בליגת האלופות". וגם: הבידוד

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

שלושה ימים לאחר שכבש את השער הראשון של מכבי תל אביב במשחק האליפות בו הצהובים הביסו את הפועל תל אביב 0:3, החלוץ ניק בלקמן העניק ראיון מיוחד ל'סקיי ספורטס' האנגלי, חשף כי הוא ימשיך לשחק באלופת ישראל גם בעונה הבאה וסיפר על הגזענות בכדורגל בכלל ובישראל בפרט.

כשנשאל לגבי עתידו, בלקמן הבהיר כי הוא ישחק גם בעונה הבאה במכבי תל אביב: "הלו"ז שלנו כל כך צפוף בגלל הקורונה, כך שהסיכוי שלי לחזור לחופשה באנגליה הוא אפסי. אנחנו מתחילים את העונה הבאה ב-8 באוגוסט, עשרה ימים לאחר מכן כבר יש לנו משחק במוקדמות ליגת האלופות ואז ליגת העל הישראלית תצא לדרך. אם אחזור לאנגליה בין העונות, אצטרך להיכנס פעמיים לבידוד בן שבועיים, אז ככל הנראה זה לא משהו שיקרה".

בלקמן פתח את דבריו בנוגע לגזענות בכדורגל והסביר: "חוויתי גזענות לא מעט לאורך הקריירה שלי באנגליה, בספרד ובישראל. כאשר החלטתי להתלונן ולקחת את זה למשטרה, שום דבר לא יצא מזה. אז כשזה קרה שוב, הלך הרוח שלי היה שאני יכול באותה מידה לשתוק, כי בכל מקרה החקירה תיסגר מחוסר ראיות. אם אנחנו באמת רוצים למגר את התופעה, צריך לנקוט בפעולות הרבה יותר משמעותיות והתמיכה צריכה להיות הרבה יותר רחבה".

ניק בלקמן כובש בפנדל | אריאל שלום

בלקמן סיפר על האירועים בהם חווה גזענות במגרשים באנגליה: "היו לא מעט מקרים בהם הייתי עם הגב לקהל, הוצאתי כדור חוץ, ואז שמעתי רעשים של קוף. כשזה קורה, אתה כמעט לא מאמין למה שאתה שומע. זה תמיד גרם לי לשאול מדוע, הרי מעולם לא עשיתי לאותם אנשים שום דבר. שיחקתי לאורך הקריירה במגרשי חוץ בהם הקהל הביתי התעלל בצורה גזענית בשחקנים של הקבוצה שלו. איך אפשר לקבל או להבין את הדבר הזה?"

על נגיף הקורונה אמר החלוץ בן ה-30: "ישראל הקדימה את בריטניה בכל הנוגע לסגר והתחילה אותו מוקדם יותר. כרגע, כל הספורטאים במדינה נמצאים בסוג של בידוד ומותר להם לצאת רק לאימונים ולמשחקים, בזמן ששאר האנשים יכולים ליהנות מהחופש וממזג האוויר החם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי