הסתיימה החקירה בפרשת הקטינות: התיק נגד אצילי ומיכה צפוי להיגנז

דור מיכה חוגג עם עומר אצילי
דור מיכה ועומר אצילי | אריאל שלום

התיק הועבר לפרקליטות ומסתמן כי ייסגר בשל חוסר ראיות. גם לאחר השלמת החקירה עולה כי המשטרה לא הצליחה לקבוע חד משמעית האם יכלו לדעת את גילן

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי שאתמול ערערו פרקליטיהם של שני כדורגלני מכבי תל אביב לבית המשפט העליון בעניין חשיפת שמם: צו איסור הפרסום הוסר. שני כדורגלני כבי תל אביב, דור מיכה ועומר אצילי הם המעורבים בפרשת הכדורגלנים והקטינות. כזכור, אתמול (ראשון) דן השופט עידו דרויאן בבקשה להסיר את הצו. השניים חשודים בבעילת קטינה בהסכמה והגשת משקאות אלכוהוליים. יחד עם זאת, על פי הערכות שונות, התיק אמור להיסגר.

אתמול הגישו השניים באמצעות פרקליטיהם עורכי הדין עדי כרמלי וינון היימן, בקשה לבית המשפט המחוזי מרכז לבטל את עיכוב ביצוע צו הסרת צו איסור הפרסום וזאת אחרי שהחליטו לחשוף עצמם לנוכח הנזק שכבר נגרם להם עם פרסום שמותיהם ברשתות החברתיות.

בפנייה לבית המשפט מציינים עורכי הדין כרמלי והיימן כי חרף העובדה שהם סבורים כי "גם מחוץ לגדרי המקרה הפרטי של המבקשים כאן, יש לשנות את ההלכות הנהוגות בנוגע לפרסום שמות חשודים במהלך חקירה וליתן משקל בכורה לחזקת החפות מבלי שידבק בחשודים אות קלון כבר במהלך בירור החשדות מצב שמדי יום אנו עדים לתיקים אשר נסגרים בסיומה של חקירה בלא כלום". עוד הם מציינים כי הדברים מקבלים משמעות כפולה כשבעניינם של הכדורגלנים הביעו שני שופטים את דעתם בנוגע לתשתית הראייתית בתיק החקירה.

דור מיכה
דור מיכה. מקווה לחזור למכבי אחרי התרעננות בחו"ל | דני מרון

כאמור, בשבועות האחרונים העסיקה את עולם הכדורגל הישראלי פרשת מיכה ואצילי, שבילו עם קטינות ונחקרו באזהרה בחשד שקיימו איתן יחסי מין. היום הסתיימה החקירה בפרשה, התיק הועבר לפרקליטות לעיון ועל פניו נראה כי ייגנז שכן אינו מחזיק בתשתית ראייתית מספקת.

נזכיר כי גם שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, זהר דיבון סגל לפני כעשרה ימים, וגם שופט בית המשפט המחוזי מרכז עידו דרויאן, שדן בערעור שהוגש בעניין צו האוסר פרסום שמם של הכדורגלנים – התייחסו לתשתית הראייתית שבתיק החקירה ושניהם קבעו חד משמעית כי מדובר בתשתית ראייתית דלה עם עוצמה ברמה נמוכה ביותר.

ההחלטה של שני השופטים התייחסה לרקע הפלילי של הפרשה הנחקרת על ידי המשטרה ואין בכך גם לטעמם של השופטים כדי להצביע על מידת המוסריות והעניין הציבורי הנרחב העולה מהפרשה. כידוע, בחקירת המשטרה לא נבחנים לא הפן הציבורי וגם לא הפן המוסרי אלא הסוגיה האחת ויחידה האם קיימת עילה לעבירה פלילית.

עומר אצילי
עומר אצילי | אריאל שלום

עוד נציין כי החקירה האמורה בשל חומרת החשדות שעלו ממנה לכאורה, לוותה מראשיתה כמעט בפרקליט ממחוז המרכז והוא גם שהנחה לבצע השלמות חקירה, הנחיות שיושמו במלואן בשבוע שעבר עת זומנו הקטינות לעדות שנייה ולאחריהן זומנו מיכה ואצילי להשלמות חקירה תוך שעימתו אותם מול מסמכי העדויות של שתי המתלוננות הקטינות.

גם לאחר השלמת החקירה עולה כי המשטרה לא הצליחה לקבוע חד משמעית האם מיכה ואצילי יכלו לדעת את גילן של הקטינות וכן האם השקו אותן באלכוהול, סוגיה שנותרה חלוקה בין המעורבים. בכל מקרה, במשטרה סיכמו את חומרי החקירה והעבירו לעיון הפרקליטות תמצית מעדות המתלוננות ותמצית מגרסת הכדורגלנים תוך שימת דגש על המחלוקת שעולה מהחקירה.

מיותר לציין כי בדין הפלילי קיימת חובה להוכיח את אשמתם של מיכה ואצילי מעבר לכל ספק ומשכך על פי חומר החקירה הקיים, נראה כי עתידו של התיק נקבע והוא ייסגר על ידי הפרקליטות. נבהיר כי ככל שהדברים נבחנים עתה והתיק ייסגר אין ספק בכלל כי יותיר אחריו אקורדים צורמים הן מהבחינה המוסרית שמתייחסת בעיקר לנורמת ההתנהגות בקרב הכדורגלנים והן מהבחינה הציבורית שכן מדובר בדמויות המהוות מודל לחיקוי והערצה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי