פירסמן: "אהבתי ששחקן ערבי כבש מול בית"ר בטדי"

מרווין פירסמן | אודי ציטיאט

המגן שעזב את הפועל ת"א העניק ראיון ללא מעצורים בהולנד: "הדרבי זה בית משוגעים. אם לא הולך כאן רוצים להרוג אותך. חשבתי שבישראל יש רק מדבר ופצצות"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

מרווין פירסמן סיים את דרכו בהפועל תל אביב בתום שתי עונות וחצי, לאחר שחוזהו פג ובקבוצה החליטו לשחררו. המגן השמאלי הבלגי העניק ראיון בהולנד ודיבר על הכדורגל הישראלי, הניהול של המועדון האדום, הדרבי התל אביבי והיריבות מול בית"ר ירושלים.

"החיים בישראל טובים, יש כאן חוף ים נהדר ומזג אוויר יפה", אמר פירסמן. "לפעמים קצת חם מדי בשביל לשחק כדורגל, אבל אני לא יכול להתלונן. הדבר היחיד שפחות טוב כאן זה שהמחייה מאוד יקרה ביחס לבלגיה והולנד. לפני שהגעתי לישראל חשבתי שיש כאן מדבר ופצצות כמו שאומרים בחדשות, אבל כששאלתי אנשים קיבלתי רק תגובות חיוביות".

"הפועל תל אביב ומכבי תל אביב שני מועדונים שבאמת מאוד גדולים בעיר. בכל מקום שאתה הולך רוצים להצטלם איתך. זה נחמד, לא אכפת לי. הדרבי עם האוהדים זה פשוט דבר מטורף. בית משוגעים לחלוטין. האוהדים גם אומרים לנו שאפשר להפסיד בכל משחק, אבל את ההתמודדות הזו צריך לנצח. תמיד יש לחימה על המגרש. לא חווים משחקים כאלה הרבה, אלה המשחקים המטורפים באמת. בפעם האחרונה שהיה קהל שרפו את הכיסאות", המשיך המגן השמאלי.

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | דני מרון

האם חווה בישראל דברים שלא חווה כששיחק בבלגיה והולנד: "עברתי הרבה דברים מוזרים. היה לנו מאמן בתחילת העונה שהעביר אימון בוקר. אחרי האימון באו מההנהלה להגיד שהוא הולך הביתה כי הוא מתווכח איתם. למחרת אני מגיע, המאמן שם. ההנהלה מספרת שהכל נפתר. ממשיכים לשחק, אחרי ארבעה חודשים הוא בכל זאת פוטר. אחר כך הגיע מאמן חדש, וכעבור חודש החזירו שוב את המאמן שפתח איתנו את העונה".

אם מפסידים כמה משחקים, מגיעים אוהדים לאימון ומפוצצים אותו", המשיך פירסמן. "הם אומרים שאין אימון ומקללים את כולם. זו התרבות שלהם. הם בעלי אמוציות וחמים. כשאתה מנצח – אתה מלך כאן, אבל אם הדברים משתבשים – רוצים להרוג אותך".

איזה משחק חוץ לעולם לא ישכח: "מול בית"ר ירושלים. יש להם אוהדים מטורפים, אבל תמיד ניצחנו שם. זה נכון שהם נגד מוסלמים. זה באמת משהו עמוק שם. הם לא רוצים מוסלמים או ערבים בקבוצה. הדבר הגרוע ביותר מבחינתם היה שערבי כבש שם עבור הקבוצה שלנו וניצחנו 0:1 בדקה ה-90. אהבתי את זה".

אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי