כלפון: "האוצר לא יממן ספונסרים. אם הקהל יחזור לא תהיה רשת ביטחון"

ארז כלפון
ארז כלפון | דני מרון

יו"ר מנהלת הליגות דיבר על חלוקת הכספים של הממשלה בתוכנית הספורט של רדיו 103FM: "ברגע שהתבחינים יפורסמו, כל קבוצה תגיש את החישוב שלה עבור אובדן מנויים וכרטיסים. עדיין לא נקבע מענק מינימלי"

(גודל טקסט)

עונת 2020/21 מתקרבת אלינו בצעדי ענק, כשביום שבת הקרוב ייצא לדרך מפעל גביע הטוטו, אך הקבוצות טרם קיבלו את הכסף מרשת הביטחון שסיפקה הממשלה, ועדיין לא ברור כיצד תתבצע אותה חלוקה. יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון עשה סדר בבלאגן בתוכנית הספורט של רדיו 103FM.

הגעתם להסכמות לחלוקת הכספים: "אנחנו מתקדים, מקווים שמשרד הספורט יפרסם את התבחינים הסופיים במהלך חודש אוגוסט, חלק מהקבוצות החלו לקיים אותו מול השחקנים. ברגע שזה יפורסם לציבור, זה אחרי משרד המשפטים והפגישה איתם צפויה להיות בקרוב, אבל בכל מקרה גם משרד האוצר וגם אנשי משרד הספורט על זה ואני מקווה שמשרד המשפטים יאשר זאת בימים הקרובים".

איך מתבצעת החלוקה: "ברגע שהתבחינים יפורסמו, כל קבוצה תגיש את החישוב שלה עבור אובדן מנויים וכרטיסים והדבר ברור כי יש את הנתונים בבקרה, החלוקה תתבצע על פי הכמות בפועל של מנויים וכרטיסים בשנה האחרונה, כמובן אלה שהיו להם יותר מנויים וכרטיסים יקבלו סכום גבוה יותר".

הקבוצות הקטנות לא יזכו לתמיכה: "המדינה לא באה לתת תמיכה למגזר או מקום מסוים או מפרסמת תבחינים. הבדיקות כעת צריכות להיות מדויקות, כל הקבוצות איבדו כסף, יש פה פיצוי נקודתי, כי אחרת הקבוצות לא יוכלו לבנות תקציב. עדיין לא נקבע סכום מינימום הוא אמור להיקבע בימים הקרובים. אף קבוצה עדיין לא הגישה מאזנים, וכרגע הן יצטרכו להגיש מחדש על פי הקריטריונים".

ארז כלפון
ארז כלפון | דני מרון

איבוד הספונסרים: "לצערי איבוד ספונסרים קרה גם בליגת העל, הלאומית וגם במקומות אחרים במשק, והאוצר לא מוכן לפצות על איבוד ספונסרים ואני חושב שזה מוצדק, לכן הרשת הביטחון בנויה רק על אובדן כרטיסים מנויים".

יש איזו תוכנית למקרה של חזרה לשגרה: "אם יחזור קהל יחזור חלקית, רשת הביטחון תהפוך לחלקית ומרגע שמשרד הבריאות יאשר כניסה של קהל, הקבוצות יקבלו חודש להתארגן ואז לא נזדקק לרשת הביטחון. אני לא יכול לתת תמיכה לקבוצות אם הקהל יחזור, כמובן שיש הבדל בין רצוי למצוי ואני חושב שרשת הביטחון הזאת היא חשובה מאוד כלכלית ואם לא היינו מקבלים אותה היינו בסכנה ממשית לפתיחת העונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי