מתקרבת לתואר: 0:2 למכבי ת"א על ב"ש, צמד לבלקמן

האלופה השיגה מקדמה גדולה במשחק הראשון של "אלוף האלופים". החלוץ שקיבל הזדמנות על חשבון שכטר כבש צמד במחצית הראשונה. בישול לגררו, שבירו בזבז את ההזדמנות שקיבל מאבוקסיס והורחק

(גודל טקסט)

עונת 2020/21 בכדורגל הישראלי נפתחה רשמית עם המשחק הראשון של "אלוף האלופים", כשהפועל באר שבע מחזיקת הגביע אירחה את מכבי תל אביב האלופה באצטדיון טדי במשחק מעט מוזר. ללא קהל ביציעים, מכורח הנסיבות, כששתי הקבוצות בהרכבים חסרים במיוחד. אולם, נראה שאין חדש תחת השמש. גם ללא מאמן חדש על הקווים, האלופה נראתה לא רע בכלל וניצחה 0:2 בצדק בצדק כשהייתה טובה משמעותית מיריבתה שחסרה את השחקנים הזרים – מיגל ויטור, ז'וסואה ואלטון אקולטסה. הצהובים השיגו מקדמה רצינית לקראת הגומלין בעוד ארבעה ימים, כשהם מקווים לפתוח את העונה עם תואר.

דווקא ניק בלקמן היה כוכב המשחק. החלוץ שהיה לא יותר ממחליף בעונה שעברה, פתח בהרכב לאור היעדרותו של איתי שכטר (נמצא בבידוד כזכור) בזמן שיונתן כהן נותר על הספסל, והיה חד מהרגע הראשון. הוא כבש בדקה השביעית מול השער החשוף, מהלך שהחל באיבוד כדור של נאור סבג, ובדקה ה-33 השלים צמד בנגיחה אחרי בישול נהדר של אדוארדו גררו.

ובצד השני, הגיבור הטראגי היה איתמר שבירו שקיבל הזדמנות נדירה בחוד של יוסי אבוקסיס אך ביצע שתי פעולות מטופשות. הוא לא התפתה וכבש שער בידו, ובדקה ה-56 הורחק באדום ישיר אחרי דריכה מטופשת על איתן טיבי.

ניק בלקמן ואבי ריקן חוגגים. החלוץ הבריק | דני מרון
פטריק ואן לוון. משחק מוצלח | דני מרון
לואי טאהא ודן גלזר | דני מרון

הצהובים היו יכולים אפילו לדרוס אם היו רוצים, ולגרום לכך שמשחק הגומלין יהיה ממש לפרוטוקול, אך העדיפו לשמור אנרגיות על אף כניסתו של יונתן כהן. גם עידו שחר הצעיר עלה מהספסל. הסדר והארגון בקבוצה נשמר היטב כאילו ולדימיר איביץ' על הקווים, על אף הרכב חסר בהגנה.

קצת קשה לשפוט את הקבוצה של יוסי אבוקסיס ללא השחקנים הבכירים שלה, אך מערך שלושת הבלמים לא מנע מהאלופה להגיע למצבים בקלילות. מרכז השדה היה חשוף מדי וכל חטיפת כדור של השחקנים בצהוב הייתה מסוכנת. הניסיון לחזק את הקישור במחצית לא ממש עבד. דן גלזר היה שוב בעל הבית במרכז השדה והוכיח שהוא מוכן היטב לפתיחת העונה.

שיר צדק ושון גולדברג | דני מרון
לואי טאהא וניק בלקמן. ההרחקה לא הותירה לבאר שבע סיכוי | דני מרון

הרכבים

הפועל באר שבע: אוהד לויטה, אור דדיה, עמית ביטון (דויד קלטינס, 46), לואי טאהא, שיר צדק, שון גולדברג, מרואן קבהא (אילאיי מדמון, 46), נאור סבג (תומר יוספי, 46), רמזי ספורי (נתי אסקיאס, 62), איתמר שבירו, קייס גאנם (גל לוי, 78)

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, מאור קנדיל (עמית שחר, 71), מתן בלטקסה, איתן טיבי, אופיר דוידזאדה, דן גלזר, דור פרץ (עדן קארצב, 81), אבי ריקן (עידו שחר, 58), אדוארדו גררו (יונתן כהן, 58), ניק בלקמן (בר כהן, 81), אילון אלמוג

טל בן חיים ביציע | דני מרון

מהלך המשחק:

יוסי אבוקסיס | דני מרון
פטריק ואן לוון | דני מרון

הדקות הראשונות היו לא מדויקות מצד שתי הקבוצות עד שבדקה השביעית איבוד של נאור סבג הפך למתפרצת גדולה של מכבי תל אביב. ניק בלקמן מסר לאילון אלמוג בצד שמאל, החלוץ ביצע הטעייה, בעט, בלקמן דחק והשער נפסל תחילה בטענה לנבדל גבולי על חוט השערה, אך מערכת ה-VAR התערבה והשער אושר, 0:1 למכבי תל אביב.

דן גלזר פורץ | דני מרון
אופיר דוידזאדה, מרואן קבהא | דני מרון
ניק בלקמן חוגג עם שחקני מכבי תל אביב | דני מרון
ניק בלקמן, דור פרץ ודן גלזר. ישובו לאימונים | דני מרון

מכבי ניצלה את הרכות של הפועל באר שבע במרכז השדה וכמעט עלתה ליתרון כפול בדקה ה-19. דן גלזר חילץ כדור, אילון אלמוג הגיע לאחד על אחד מול אוהד לויטה ובעט חזק אבל השוער הצליח להדוף לקרן. האלופה המשיכה להיות טובה משמעותית. בדקה ה-22 הגיע מצב נפלא והפעם בכדורגל מסודר. דור פרץ עלה קדימה ושלח הקפצה נהדרת לאבי ריקן שמהאוויר בעט ליד הקורה!

באר שבע של אבוקסיס לא הצליחה להיכנס למשחק ולא סיכנה בחצי השעה הראשונה ואפילו לא התקרבה לאיזור המסוכן. ניכר שאין שחקן שלוקח את ניהול המשחק על גבו בהיעדרו של ז'וסואה.

רמזי ספורי מול אופיר דוידזאדה | דני מרון

השער השני של מכבי היה עניין של זמן ובדקה ה-33. גררו קיבל את הכדור על קו ימין ועבר בלי שום בעיות את עמית ביטון. הוא הצליח להרים בצורה מדויקת לפני שהכדור יוצא החוצה ובלקמן נגח פנימה מכל הלב והשלים צמד ענק, 0:2 למכבי תל אביב.

ניק בלקמן ואבי ריקן חוגגים. החלוץ הבריק | דני מרון
ניק בלקמן. ערב מצוין | דני מרון
אדוארדו גררו וניק בלקמן | דני מרון

בדקה ה-35 באר שבע סיפקה איום ראשון לעבר השער. כדור ארוך הגיע לעברו של איתמר שבירו, הכדור פגע בגבו, קייס גאנם הצטרף מאחור ובעט חזק אבל הכדור חלף ליד הקורה. על סף ההפסקה גם מאור קנדיל קיבל תיאבון ובעט מזווית לא ממש נוחה על אף שחבריו חיכו למסירה בתוך הרחבה.

איתמר שבירו. התקפת באר שבע מתקשה | דני מרון

אבוקסיס ביצע שלושה שינויים בהפסקה כדי לחזור למשחק ונטש ובצדק את מערכת שלושת הבלמים. דויד קלטינס, תומר יוספי ואיליי מדמון החליפו את עמית ביטון, מרואן קבהא ונאור סבג. בדקה ה-49 הגיע מצב אמיתי ראשון לקבוצה של אבוקסיס כששון גולדברג עלה מעולה לכדור גובה של רמזי ספורי אבל החמיץ את הקורה בסנטימטרים. בדקה ה-50 איתמר שבירו כבש שער בעזרת ידו וספג צהוב בצדק. כעבור דקות ספורות החלוץ עשה שגיאה גדולה ואחרי דריכה מכוערת על טיבי וספג אדום.

בשבע הדקות הראשונות ב"ש החזיקה בכדור 84% מהזמן אך לא יצרה מצבים נוספים והמומנטום השתנה. יונתן כהן ועידו שחר עלו בדקה ה-57 בשורות האלופה.

איתמר שבירו מורחק | דני מרון
יונתן כהן | דני מרון

בדקה ה-75 מכבי כמעט סגרה עניין עם השער השלישי. שוב חטיפת כדור בחצי של הפועל ב"ש, הקבוצה יצאה מהר קדימה, כהן ביצע דאבל פס עם פרץ אבל היה לא חד כשהחמיץ מעמדה קורצת. האפשרויות היחידות של באר שבע היו דרך מצבים נייחים. קלטינס הבלתי מכוסה נגח לא רע בדקה ה-79 אך רק התקרב. בדקה ה-83 אור דדיה מנע מצב מסוכן של הצהובים כשהתערב נפלא ומנע מיונתן כהן לבעוט. לאחר מכן אילון אלמוג עבר נהדר על הקו אך כדור הרוחב שלו נבלם על ידי ההגנה.

סמוך לסיום תומר יוספי הנפלא גנב את הכדור למתן בלטקסה, שיגע את שחקני ההגנה אבל ברח הצידה מדי ותוך כדי גלישה שיחרר כדור לא מספיק טוב אותו דניאל טננבאום הדף לקרן. מנגד, עידו שחר קיבל כדור על מגש מיונתן כהן אבל התמהמה ואיבד את הכדור וכך הסתיים לו המשחק.

אילון אלמוג. רצה להבקיע | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי