אבי נמני יורה: "המדינה כאן רקובה, היא מזלזלת בהכל"

אבי נמני
אבי נמני | דני מרון

סוכן השחקנים מאשים בתוכנית הספורט של 103FM את מקבלי ההחלטות בחוסר ההצלחה של הכדורגל הישראלי: "כבר שנים שאנחנו נכשלים ואף אחד לא משלם את המחיר, השיטה כאן עקומה"

(גודל טקסט)

לסוכן השחקנים אבי נמני נמאס לראות את המשבר הכלכלי שפוקד על הקבוצות בישראל ומפנה אצבע מאשימה כלפי הממשלה וראשי ההתאחדות לכדורגל. בראיון מרתק לתוכנית הספורט של רדיו 103FM סיפר נמני למה הכדורגל הישראלי תקוע ומדוע זה לא ישתנה בקרוב.

נמני התייחס בתחילה לפסימיות הישראלית לקראת הקמפיינים האירופיים: "הנקודה היא נקודה כואבת אבל היא הרבה יותר רחבה משלב בתים אירופי כזה או אחר. הבעיה היא שהכדורגל הישראלי נמצא בתהליך של הקפאה. מזאת אומרת? שום דבר לא ידוע, אף אחד לא יודע מה הולך לקרות. אני לא יודע איך רוצים לשפר ולשדרג את רמת השחקנים אם רמת המאמנים לא מספיק טובה – זה דבר שגורר דבר".

"לא במקרה הכדורגל כאן לא מתפתח לכיוונים טובים לאור ההתנהלות בשנים האחרונות. אני חושב שהאנשים שמתעסקים בכדורגל כל כך הרבה שנים הם לא מספיק טובים, יכול להיות שיש להם כוונות טובות אבל בשורה התחתונה הם לא מספיק טובים. בסופו של דבר אלו שרוצים להביא אותנו למקום רחוקים כל כך הרבה שנים, לא מצליחים".

הבעיה היא המתנדבים: "אני מסכים, השיטה כאן עקומה. אין סיבה שיהיה פה יו"ר בלי שכר, באיזה מקום יש דבר כזה? יו"ר להתאחדות צריך להרוויח כ-200 אלף שקל בחודש כדי לעשות את העבודה הכי טובה שיש, כנ"ל גם לגבי המנכ"ל. למה צריך להיות שונה ולמה לעשות דברים ובערך? יו"ר התאחדות צריך לעסוק בעבודה שלו 24/7".

אורן חסון | ההתאחדות לכדורגל

אמרו על שינו זוארץ שהוא מקצועי: "הוא לא יכול להרשות לעצמו, איך אפשר? אני מסכים שהוא איש מצוין, אבל הוא לא יכול להתרכז רק בזה. לא נתנו לו לעבוד זה נכון. השיטה כאן רקובה, אי אפשר לקבל החלטות נכונות וכואבות שזו הבעיה הכי גדולה. צריך לעשות הקרבה כדי שהכדורגל יעשה כאן קפיצת מדרגה אבל אין עם מי לדבר, כולם שם נחמדים. אותם אנשים שלא מובילים אותנו לשום מקום נשארים ואנחנו הולכים אחורה".

למרות כל הדברים הנכונים, הכדורגל מתפתח במועדונים: "יש אנשי מקצוע טובים גם פה וצריך לתת להם את ההכשרות הכי טובות ולשלוח אותם למקומות עם היסטוריה והצלחה מאוד גדולה, אבל אני חוזר על עצמי הבעיה היא בשיטה, הראייה כאן לא נכונה, היא הפוכה. לכן אלו שאמורים להחליט הם מחליטים לאורך שנים והם האחראיים למקום שאנחנו נמצאים בו".

"המדינה כאן מזלזלת בהכל. המדינה כאן רקובה לא רק בגלל הנושא של הקורונה, היא לא רקובה רק בגלל איך שמטפלים בסיפור הזה, היא לא רקובה רק בגלל שאנשים שהיו בשואה רעבים ללחם. הבעיה שאין את האנשים הנכונים שלא מקבלים את ההחלטות הנכונות והאנשים רואים את הספורט בתחתית הסולם. אין את האנשים הנכונים להיאבק על זה, כולם מסתפקים במועט וברגע שנותנים להם קצת פירורים כולם מרוצים".

נבחרת ישראל
נבחרת ישראל | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי