מהפכה: חיפה חולמת על אליפות עם טוואטחה, פרטים חדשים על עסקת שועה

טאלב טוואטחה , ירדן שועה | עידן סלם/מאור אלקסלסי

יום עמוס עבר על הירוקים שהחזירו הביתה את מגן נבחרת ישראל ומכרו את החלוץ הבעייתי לבית"ר ירושלים: "קיבל כל כך הרבה הזדמנויות שלא נוצלו". סאן מנחם יעזוב?

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

"זהו יום של מהפכה במכבי חיפה", כך הגדירו אתמול (שישי) במועדון הירוק אחרי שהקבוצה החזירה לשורותיה את המגן טאלב טאווטחה ומכרה את ירדן שועה לבית"ר ירושלים בסכום של 1.4 מיליון יורו. "לאחר שנים שלא הבאנו אליפות והתעסקנו בנושאים שונים בתוך המועדון, זו הפעם הראשונה יש הרגשה שזה יכול לקרות", אמרו בחיפה.

כזכור כבר בהגעתו של ברק בכר, פורסם כאן לראשונה כי המאמן הצהיר על כוונתו לצרף את מגן נבחרת ישראל, ששיחק בעונה החולפת בלודוגורץ. השיחות בין הצדדים ידעו עלויות ומורדות כאשר בעיקר טוואטחה עצמו לא היה בטוח בתחילת הדרך כי זה הזמן לחזור לישראל. בכר נשאר בשלו וערך מספר שיחות עם המגן וגם מול סוכנו דודו דהאן.

האות מצדו של טוואטחה הגיעה כאשר הבין שהאלופה הבולגרית לא בונה אליו ואישר לדהאן להשלים את השיחות מול מכבי חיפה. בחודש האחרון נכנסו לתמונה גם ראשי המועדון וביניהם הנשיא יעקב שחר, סגנו עוזי מור והמנכ"ל אסף בן דב שהביאו לסיום הסאגה. בסביבתו של טוואטחה גם ידעו לספר כי הוא ויתר על כ-100 אלף דולרים מחוזהו בבולגריה כדי לחזור לקבוצת נעוריו.

טאלב טוואטחה | האתר הרשמי של מכבי חיפה

מבחינת חיפה, העונה החלה בהצלחה גדולה בליגה וגם במוקדמות הליגה האירופית (למרות התבוסה לטוטנהאם בפלייאוף). למרות זאת המאמן לא ויתר על הרצון לצרף את המגן וכאשר מסכמים את החלון בכר קיבל את מה שדרש בקיץ – החל מבוגדאן פלאניץ', חוסה רודריגס, גודסוואי דוניו והושלם עם הצטרפותו של טוואטחה.

במועדון אף ציינו כי מאז עזיבתו של המגן לאיינטרכט פרנקפורט, התקשו למצוא לו תחליף ראוי, על אף הגעתם של מריו מוסא, עומרי בן הרוש, רמי גרשון, רז מאיר והחזרתו של סאן מנחם מהשאלה: "מכבי חיפה חושבת קדימה והחתימה את טוואטחה לשלוש שנים וזאת בכדי להמשיך בבניית שלד איכותי לשנים הקרובות". אגב מנחם יזכה בקרוב לשיחה מהצוות המקצועי, בה יובהר לו כי הולכת להיות כעת תחרות על עמדת המגן השמאלי, שייבחר על פי השיקולים הטקטיים של ברק בכר.

עומרי בן הרוש
עומרי בן הרוש | דני מרון

לגבי השחקן שעזב, ירדן שועה, ישנה שביעות רצון לא פחות גדולה, בעיקר לאור העובדה שנמכר לבית"ר ירושלים באותו סכום שנרכש לפני קרוב לשנתיים. כאשר החלוץ הצטרף מבני יהודה, קיוו במועדון שהוא יסמן את תחילת המהפכה, אך הניסיון כשל. לאורך העונה שעברה עוד זכה שועה לגיבוי מצד ראשי המועדון, אבל ההתנהלות של החלוץ פעם אחר פעם הביאה לכך שגם קברניטי המועדון איבדו אמון בשחקן.

עוד בתחילת הקיץ שוחח בכר עם החלוץ שהבהיר לו: "תוכיח לי שמגיע לך ותקבל הזדמנות כמו כל שחקן אחר".  שועה לא ניצל את הקרדיט שקיבל מבכר וכבר אחרי חודש אחד ביקש לעזוב ועבור מכבי חיפה, זה היה הקש האחרון. "שועה קיבל כאן כל כך הרבה הזדמנויות שלא נוצלו והפנים קדימה" אמרו בחיפה. לגבי פרטי העסקה – במועדון מהכרמל דרשו מבית"ר לקבל חלק גדול מסכום העברה בתשלום הראשון ושאר התשלום יתפרס לתקופה של שנתיים.

ירדן שועה עם משה חוגג
ירדן שועה עם משה חוגג | בית"ר ירושלים, רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי