כיאל: "מכבי ת"א ומכבי חיפה גיששו, אבל לא שמו הצעה על השולחן"

בירם כיאל | מאור אלקסלסי

בראיון ל-103FM, הקשר הסביר מה הוביל לחתימה המפתיעה בבני סכנין, דיבר על החלום לחזור לנבחרת ("מקומי שם, לא מתכוון לפרוש") והשנה הקשה שעבר, וגילה: מדוע תומר חמד חתם באוסטרליה?

קבוצות: בני סכנין
(גודל טקסט)

אחד הדברים המפתיעים ביותר בשנים האחרונות בכדורגל הישראלי, היה המעבר של בירם כיאל לבני סכנין. השחקן שבילה שנים ארוכות בממלכה הבריטית ואף שיחק בפרמיירליג, חתם בקבוצה מהמגזר וגרם ללא מעט גבות להתרומם. אחרי ששלשום (שבת) סכנין השיגה את ניצחונה השני העונה בליגה, 0:1 על אשדוד במשחק בו כיאל בישל והצטיין, הקשר התראיין ל-103FM ודיבר על התקופה האחרונה.

האזינו לראיון המלא:

כיאל סיפר מה עבר עליו בשנה האחרונה ומה הוביל לחזרה ארצה: "אני עדיין לא בכושר, אחרי שנה מאוד מאוד קשה בה עברתי ניתוח, כיף לחזור לדשא, לעשות קצת תאקלים ולנצח. אחרי שגמרתי את העונה בברייטון וקיבלתי חוזה לעוד כמה חודשים, חשבתי שיהיה לי עוד צ'אנס לשחק בפרמיירליג. לצערי הקבוצה רצה ולא יכולתי להשתלב. גם מהצ'מפיונשיפ לא קיבלתי הצעות שהסתדרו מבחינה כספית, ולא רציתי להישאר בחו"ל בלי הצעה כספית טובה. קיבלתי שתי הצעות מאוסטרליה אבל רציתי לחזור לארץ, ואז הגיעה ההצעה מסכנין".

"גדלתי בג'דיידה, בוא לא נשכח מאיפה באתי" | מאור אלקסלסי

על הבדלי הרמות בין ברייטון לסכנין: "גדלתי בג'דיידה, בואו לא נשכח מאיפה באתי. ברוך השם הגעתי לרמות הגבוהות ועשיתי קריירה מפוארת. אני כבר בן 32 והגיע הזמן לעזור לילדים ולקהילה. ברור שאנחנו לא קרובים למה שיש באנגליה, במיוחד למה שחוויתי בברייטון. אבל במה שיש אפשר להיות מקצוענים ולקחת את הקבוצה לשלב הבא".

למרות שהייתה ציפייה שינחת בקבוצה גדולה יותר, כיאל הגיע דווקא לבני סכנין: "היו גישושים ממכבי תל אביב ומכבי חיפה אבל אף אחד לא שם לי הצעה על השולחן. אני לא כועס, הפחיד אותם שאני אפצע אחרי שלא שיחקתי שנה. אני נמצא במקום חם שאוהב אותי, עם חוזה לשלוש שנים והבטחה לתפקיד מקצועי אחר כך, אני יכול להביא ולתרום את כל מה שיש לי לשחקנים הצעירים והמקום הזה אתגר אותי יותר מכל דבר אחר".

על החלום לחזור לנבחרת: "דרך הנבחרת הגעתי לאן שהגעתי בקריירה, אם לא הייתי שחקן נבחרת לא הייתי מגיע לאירופה. הנבחרת צריכה להיות החלום של כל שחקן ושחקן. אני רחוק מהיכולת שלי למרות ההודעה שווילי שלח לי אתמול, ברגע שאחזור לכושר אין שום סיבה שלא אחזור, המקום שלי זה בנבחרת ואני לא מתכוון לפרוש".

"אני ונייג'ל עוד לא נכנסנו לכושר טוב" | מאור אלקסלסי

הקשר הוותיק המשיך ודיבר על פתיחת העונה של קבוצתו: "סכנין התחילה את העונה לא טוב עם חילופי המאמנים ואי הוודאות. אני ונייג'ל (האסלביינק) עוד לא נכנסנו לכושר טוב אבל למזלנו יש לנו המון שחקנים צעירים שעלו ממחלקת הנוער ויש להם פוטנציאל גדול".

לסיום, כיאל התייחס לתומר חמד, חברו הטוב, שחתם הבוקר בוולינגטון פיניקס מהלליגה האוסטרלית: "קודם כל זו חוויה, אני קיבלתי שתי הצעות מאותה ליגה, חשבנו על זה אשתי ואני, כי זה מקום כיפי לגור בו והילדים יכולים להמשיך עם האנגלית. אבל כשהגענו לארץ הבנו שאנחנו רוצים להישאר פה. לתומר הייתה בעיית מס אם הוא היה חוזר לארץ ולכן הוא היה חייב להישאר בחו"ל. למזלנו אני כבר עברתי את התקופה הזו, אני מאוד שמח בשביל תומר ואני מקווה שייתן הרבה גולים וייהנה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי