ביקורת במכבי ת"א: חסר מנהיג. גלזר ופרץ הרגיעו את הקהל הזועם

אחרי הפסד הליגה השני בשמונה מחזורים, 120 אוהדים צהובים הגיעו בסמוך לחדרי ההלבשה ומחו. באלופה כועסים: "שפת הגוף מדאיגה, אין את האנרגיות וההתלהבות כדי לזכות בתואר". כל בדיקות הקורונה חזרו שליליות

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

בתקופתו של ולדימיר איביץ' היה כמעט בלתי אפשרי לנצח את מכבי תל אביב. המאמן הפסיד פעמיים בלבד במסגרת הליגה במשך שנתיים. כעת, לגאורגיוס דוניס יש שני הפסדים בחלוף שמונה מחזורים בלבד. החשש של אנשי המועדון כי הקבוצה תתקשה לעשות את המעבר מאירופה לליגה ולתיקו 1:1 באיסטנבול נגד קרבאח ביום חמישי יהיו השלכות – אכן התממש. הצהובים הפסידו אתמול (ראשון) 3:2 למ.ס אשדוד ונותרו מתוסכלים. הפער ממכבי חיפה עומד על ארבע נקודות כשהמוליכה מכבי פתח תקווה מחזיקה ביתרון שבע נקודות (ולה משחק עודף).

בקבוצה היו בטוחים כי עלו על דרך המלך לאחרונה אבל בקריית שלום מבינים כי מדובר בצעד קדימה וצעד לאחור. המאמן גאורגיוס דוניס שהודה לאחר המשחק כי מדובר בהפסד קשה מאוד עבורו, היה מוטרד מאוד בסיום המשחק והבהיר: "זכייה באליפות היא מטרה גדולה עבורנו". גם הקשר דן גלזר התקשה למצוא הסברים ליכולת של הקבוצה: "אנחנו הולכים לישון מאוד מאוכזבים ועצובים. עלינו לשים את זה בצד ולהגיע בטירוף למשחק נגד סיבאספור ביום חמישי. זה הכדורגל, נמשיך קדימה".

אל מחוץ לאצטדיון הי"א הגיעו כ-120 אוהדי הקבוצה שזעמו על יכולת הקבוצה וקריאותיהם נשמעו אל תוך כר הדשא. החלוץ יונתן כהן לא התאפק ושוב המשיך עם תנועת ההשתקה אל עבר המצלמה אחרי השער שכבש. האוהדים הגיעו בסיום המשחק קרוב לאיזור חדרי ההלבשה, התעמתו עם המשטרה שעיכבה את חלקם ומחו על ההפסד. ראשי המועדון לא התעלמו מהצעקות והרעש. אל האוהדים הסוערים נשלחו דור פרץ וגלזר שהצליחו להרגיע את האוהדים הסוערים אשר התפזרו באכזבה ועזבו לביתם.

גלזר. נשלח להרגיע את האוהדים | לירון מולדובן

כאמור, האכזבה מיכולת הקבוצה היא ענקית. גורם בסביבת השחקנים אמר: "הייתה הפקרות מקצועית בחלקים גדולים. היה חסר לנו מנהיג על המגרש. הקבוצה הנוכחית אינה דומה בכלל ונופלת בהרבה מהקבוצה של העונה שעברה. אין על המגרש את הרוח של מכבי ת"א ושפת הגוף של השחקנים מדאיגה. אין לרובם את האנרגיות וההתלהבות הנדרשת למי שרוצה לזכות באליפות". עדן קארצב, אבי ריקן ואילון אלמוג לא מקבלים הזדמנות להוכיח את עצמם על אף שדן ביטון סובל מחוסר יציבות בעוד אייל גולסה כבוי.

החלטתו של דוניס להציב בצד ימין של ההגנה את בן ביטון שלא שיחק תקופה ארוכה, הייתה מוזרה ולא מובנת מקצועית. העונה ספגו הצהובים כבר עשרה שערי ליגה כשההגנה נראית איטית וכזו שמתקשה להתמודד עם התקפות מתפרצות. לואיס הרננדס אמנם כבש אתמול את שער הבכורה שלו אך מאכזב ולא הצליח להיכנס לנעליים הגדולות של ז'איר אמאדור וגם אנריק סבוריט בנסיגה. שחר פיבן טרם נכנס לרוטציה של המאמן.

גם מיכולתו של השוער דניאל טננבאום קיימת אכזבה מסוימת. הוא סופג לאחרונה שערים די רכים ולא ניסה להגיב אפילו לבעיטה המפתיעה של שגיב יחזקאל שהפכה לשער הניצחון. על כן, קיימת אפשרות שבחודש ינואר ינחת שוער זר בקריית שלום.

טננבאום. אכזבה מיכולתו | לירון מולדובן

במכבי ת"א יודעים כי הם חייבים לצלוח את המשחק בחמישי נגד סיבאספור ולהעפיל לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית. הפסד והדחה מאירופה יוביל לכדור שלג מתגלגל. שלושה ימים לאחר מכן, ביום ראשון, תפגוש הקבוצה את הפועל חיפה. לקראת סיבאספור, אגב, ערכה הקבוצה הבוקר בדיקות קורונה וכולן חזרו שליליות, כך שלרשות דוניס עומד סגל מלא במשחק הקריטי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי