בר נתן על האיומים שספג: "אמרו שיסגרו איתי חשבון בטרנר"

אחרי שקיבל הודעות מאוהדי הפועל באר שבע לאחר שפסל שער בתוספת הזמן מול חדרה, השופט דיבר בתכנית הספורט של 103FM: "מינון ההודעות היה מוגזם ולכן דיווחתי, אבל לא הרגשתי חשש לשלומי"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

אחרי שפסל שער של הפועל באר שבע עמוק בתוך תוספת הזמן במשחק הסוער נגד הפועל חדרה ובעקבות כך ספג איומים מאנשים שמזוהים כאוהדי הקבוצה מבירת הנגב, השופט דניאל בר נתן עלה לשידור בתכנית הספורט של 103FM וסיפר על השתלשלות האירועים לאחר שריקת הסיום וההחלטה הדרמטית שקיבל.

האזינו לראיון

על האיומים שספג: ""עדכנתי את הממונים עליי באיגוד השופטים, אבל בפרקטיקה, מעבר לזה, לא עשיתי עם זה כלום, כי לא הרגשתי מאוים. זה היה לא נעים אבל מאוים לא הרגשתי. מדוע לא הגשתי תלונה למשטרה? אתה צודק, אבל זה עניין סובייקטיבי. אני אישית לא הרגשתי שיש חשש לשלומי או לשלום משפחתי, אז העדפתי להבליג. בהתחלה זה היה לא נעים, אבל תדירות ההודעות פחתה ככל שהזמן עבר".

האם זה נהוג ששופטים בליגת העל מקבלים איומים מאוהדים: "זו תופעה מוכרת, השאלה היא ההיקף שלה. אלון יפת חווה את זה לא פעם ולא פעמיים איומים ואני חושב שגם לירן ליאני קיבל הרבה פעמים הודעות בסגנון הזה. המינון במקרה הספציפי שלי היה יחסית מוגזם ולכן דיווחתי על כך לממונים עליי. זה לא בדיוק איומים על חיי, אלא "נחכה לך כשתגיע לטרנר", "נסגור איתך חשבון", דברים בסגנון הזה".

על פסילת השער וההתייעצות עם גרינפלד: "לפי הפרוטוקול, יש לי את האפשרות במקרים מיוחדים, זה מוגדר "נסיבות מיוחדות", להתייעץ עם משיהו מהצוות שהוא לא עוזר השופט. עם העוזר אני יכול באופן תדיר, אבל באירועים חריגים זה השופט הרביעי. בהתחלה ראיתי לבד את האירוע והגדרתי אותו ככזה שעומד תחת הקריטריון של "נסיבות מיוחדות" בגלל הדקה ובגלל שהוא הכריע את תוצאת המשחק. החלטתי שאני מתייעץ. בשביל לשווק את ההחלטה יותר טוב, אמרתי שיש לי פה שופט רביעי בכיר, אוראל גרינפלד. הייתי משוכנע שזה נבדל, אבל אמרתי לאוראל לבוא לראות והוא הביע דעה זהה לשלי ופסלתי את השער".

דניאל בר נתן | שלומי גבאי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי