דוניס לאחר הפיטורים: "אם השקרים ימשיכו, אציג הודעות שקיבלתי מהשחקנים"

גאורגיוס דוניס | דני מרון

המאמן היווני בראיון לוואלה! ספורט: "לאיביץ' היה מזל, כי ואן לוון לא היה מעורב בימיו". מערכת היחסים עם הסגל: "להגיד שלא הסתדרנו? השקר הכי גדול ששמעתי". תפקידו: "הרחתי את הפיטורים עוד מההפסד לאשדוד"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

כיממה לאחר שסיים את תפקידו במכבי תל אביב, המאמן גאורגיוס דוניס נערך לעבר חג המולד המתקרב, ובראיון לוואלה! ספורט המאמן היווני דיבר לקראת חזרתו לאתונה בתחילת השבוע הבא.

"מציאות הקורונה כל כך מוזרה, שאני עוזב מועדון מבלי שפגשתי אפילו פעם אחת את הבעלים, את היו"ר או את האוהדים". "קשה לי לומר שהופתעתי מההחלטה לפטר אותי", הודה דוניס. "כמאמן, יש לי הרבה ניסיון עם מצבים מהסוג הזה, ואני יכול להריח מה עומד להגיע. היו לנו הזדמנויות בכמה משחקי ליגה לשנות את גורלנו, וזה לא קרה".

"אני חושב שבעיקר לאחר ההפסד למ.ס. אשדוד, לפני שבועיים וחצי, הבנתי שאם לא נתחיל להביא תוצאות, זה יהיה קשה. הדבר היחיד שהפתיע אותי הוא שקיבלתי את ההודעה בסיומו של האימון המסכם לקראת המשחק".

דוניס. "הפתיע אותי שקיבלתי את ההודעה בסיומו של האימון המסכם" | אריאל שלום

איך קיבלת את ההודעה?
"מיטש גולדהאר התקשר אליי. הוא הסביר שהיו לנו מטרות גדולות העונה, והגענו להישג משמעותי עם ההעפלה ל-32 האחרונות בליגה האירופית, ושהוא יודע שהתנאים מסביב אינם פשוטים עם הקורונה ובלי הקהל, אבל הוא חייב לשנות משהו ולזעזע את השחקנים".

עלו לא מעט דיווחים על כך שאיבדת את חדר ההלבשה, שלא הסתדרת עם השחקנים.
"מספרים הרבה שקרים בימים האחרונים, ואם ימשיכו לפמפם אותם, אני מתכוון להציג באינסטגרם צילומי מסך עם ההודעות שקיבלתי מהם. אני רוצה להודות למיטש, לג'ק אנגלידיס, להנהלה ולשחקנים שלי. הייתה בינינו מערכת יחסים מצוינת, ואני מעריך אותם מאוד. אני מבין שאחד האתרים בישראל יצא עם הסיפור הזה, וכולם ציטטו אותו בתקשורת היוונית, אבל זה השקר הכי גדול שראיתי בחיי".

אז מה בעצם לא עבד?
"אני לא העברתי את ההכנה לעונה עם הקבוצה, וגם לא בניתי את הסגל. פטריק ואן לוון עשה את ההכנה, אבל הוא לא מאמן – אלא אחד הדירקטורים במועדון, ורמת ההכנה לא הייתה מספקת. מוזר לי איך קבוצה גדולה כמו מכבי השאירה את ההכנה לעונה בידיו. האמת היא שהפילוסופיה שלי בנוגע לכדורגל שונה לחלוטין מהפילוסופיה שלו, ולכן הוא לא עזר לי בכלל.

"מתכוון להציג באינסטגרם צילומי מסך עם ההודעות שקיבלתי מהם" | אריאל שלום

"העובדה ששיחקנו בלי קהל פגעה בנו מאוד. מכבי היא קבוצה שמושכת 20 אלף אוהדים למשחקי הבית, ואיבדנו יתרון משמעותי. אבל מעבר לקורונה, היו כל מיני קשיים. בתחילת העונה שיחקנו בלי זרים. כל ה-11 שהרכבתי היו ישראלים, וזה היה הימור גדול, ואני גאה מאוד בזה.

"לפני המפגש עם רד בול זלצבורג איבדנו 14 שחקנים, תשעה מהם משחקים באופן קבוע, ורבים מהשחקנים בסגל זומנו לנבחרת ישראל, כך שאפילו לא היה לי זמן לתקן דברים ולעבוד איתם באימונים. אלה לא תירוצים, זו המציאות. עשינו עבודה מצוינת באירופה, אבל היו לנו תוצאות עגומות בליגה, וזו הסיבה שבהנהלה החליטו לזעזע את הקבוצה".

איך אתה מסביר את הפער העצום בין ההישג שהגעתם אליו באירופה לבין מצבכם בליגה?
"בשנתיים האחרונות, מכבי לא העפילה לשלב הבתים באירופה. עבורנו, להגיע לפלייאוף באלופות, לשחק בצורה מעוררת כבוד נגד זלצבורג, להשיג 11 נקודות בשלב הבתים ולשחק ברמה הזאת – זה הישג עצום. אבל אחריו, ואחרי הטיסות והנסיעות, להגיע בכל פעם מחדש כעבור שלושה ימים למשחקי הליגה בארץ, ועוד בלי עזרת הקהל, זה היה קשה. הגענו בלי כוח ולא היינו מספיק מרוכזים, וגם סבלנו מחוסר מזל".

"סבלנו מחוסר מזל" | מאור אלקסלסי

כשהבטחתם את מקומכם בשלב 32 האחרונות בליגה האירופית, שיערת לעצמך שמאמן אחר יעמוד על הקווים ביום שזה יקרה?
"שוב, אני כבר לא יכול להיות מופתע משום דבר בכדורגל, אבל זה מאוד מאכזב. נתתי הכול בארבעת החודשים שלי במכבי, ובעיניי, הצלחה באירופה הייתה יעד חשוב. עשינו משהו פנטסטי, והבאנו הרבה כסף וכבוד למועדון".

לא ניסית להסביר לגולדהאר את כל הדברים שאמרת לי כאן?
"ניסיתי להסביר לו כמה פעמים, לא בשיחת הפיטורים, אלא בשיחות קודמות, אבל הוא קיבל מידע שונה מפטריק. לא הגענו להסכמות לגבי דברים רבים. לקראת חלון ההעברות בינואר, רציתי לבצע שינויים בסגל. אני לא אנקוב בעמדות, כדי לא לפגוע באף אחד, אבל רציתי להביא שלושה שחקנים חדשים. ההנהלה לא הסכימה. זה מוזר שלא שומעים את קולו של המאמן".

אולי זו הייתה טעות לבוא למועדון חדש אחרי ההצלחה של קודמך בתפקיד, ולאדן איביץ'?
"אני תמיד אופטימי, ואני לא חושב בדרך הזו. אני בא לקבוצה, בונה מערכת יחסים עם השחקנים ועובד בדרך שלי. רציתי לשנות את שיטת המשחק, ולעשות משהו אחר באירופה, שמכבי לא השיגה בשנים האחרונות. לאיביץ' היה מזל שפטריק לא היה מעורב בשנים האחרונות".

מיץ' גולדהאר
"ניסיתי להסביר לגולדהאר כמה פעמים" | דני מרון

אז הכול היה בסדר בחדר ההלבשה?
"שמע, בקבוצת כדורגל יש 25 שחקנים, וברור שאי אפשר שכולם יהיו מרוצים. בדרך כלל יש 15 מרוצים, ויש כאלה שמתלוננים. זה נורמלי לחלוטין. אני יכול להגיד לך שהשחקנים שלי עבדו יחד, כקבוצה אחת, ונלחמו. היו לנו שיחות, דיברתי איתם, הסברתי להם, והכול בצורה מכובדת. היינו קרובים מאוד. מה שעושים עכשיו זה ניסיון להרוג את המוניטין שלי. זה בולשיט אחד גדול. בכל הקבוצות שאימנתי בהן, תמיד הייתי ביחסים מצוינים עם השחקנים שלי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי