בן חיים: "אני אוהב את המשחקים נגד חיפה". יונתן כהן ייעדר

טל בן חיים | אריאל שלום

חלוץ מכבי ת"א דיבר לקראת המשחק: "הם ראשונים, אבל אנחנו בטוחים בעצמנו". ואן לוון: "חיפה זו קבוצה שצריך לאתגר". הפציעה בארבע ראשי הכריעה את הכוכב, שמוגדר בספק גם לב"ש בליגה. גלזר ופשיץ' התאמנו כרגיל

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מאמן מכבי תל אביב פטריק ואן לוון ביקש להעביר את האימון המסכם הבוקר (שלישי) לקראת המשחק נגד מכבי חיפה לשעות הערב, על מנת להגיע אליו עם אבחנה סופית בנוגע לשחקנים הפצועים. מי שלא ישחק בוודאות הוא יונתן כהן, שלא יהיה כשיר להתמודדות בשל הכאבים בשריר הארבע-ראשי. הצוות הרפואי קבע כי כהן יעבור טיפולים רפואיים ולא יתאמן עד יום ראשון, ולפיכך מסתמן כי הוא יחמיץ גם את המשחק נגד הפועל באר שבע בליגה.

באשר לדן גלזר, הקשר קיים אימון מלא בדומה למה שקרה אתמול, החלטה סופית לגביו תתקבל רק לקראת המשחק, כאשר הקשר ביקש לשחק ולעזור לחבריו ב-90 הדקות החשובות האלה. החלוץ אלכסנדר פשיץ', עדיין סוחב פציעה בשריר הירך האחורי אך התאמן כרגיל.

מבחינת ההרכב, על עמדת המגן הימני נאבקים שחר פיבן ואנדרה ג'ראלדש, כאשר האחרון עדיין לא בכושר מלא. בעמדת הבלם עדיין ישנה התלבטות לאור חוסר הוודאות סביב איתן טיבי, שגם הוא לא כשיר במאת האחוזים ושרן ייני עשוי לפתוח במקומו, לצד לואיס הרננדס. אדוארדו גררו, שנכנס כמחליף נגד מכבי נתניה בשבת וכבש, יתורגל הערב בהרכב במקומו של יונתן כהן. איתי שכטר אמור להמשיך ב-11 כמחליף לפשיץ' ובעמדה של דור פרץ, שלא יעמוד לרשותו של ואן לוון לאחר שצבר חמישה כרטיסים צהובים, מי שצפוי להיות מתורגל הוא אבי ריקן.

פטריק ואן לוון
פטריק ואן לוון | ברני ארדוב

ואן לוון אמר לקראת ההתמודדות: "אנחנו מצפים לכל משחק וכל משחק זהה מבחינתנו. אנחנו רוצים לצאת למגרש, להציג יכולת טובה ולהשיג בסיום את התוצאה שאנחנו מצפים לה. חיפה היא כרגע הקבוצה במקום הראשון, זו קבוצה שצריך לאתגר – ואנחנו צריכים לאתגר גם את עצמנו", הוסיף, "העונה עדיין ארוכה, יש לנו סגל טוב ואנחנו מצפים לראות את כולם בפעולה ברגע שיהיה אפשר. יש עוד עונה ארוכה לפנינו ואנחנו רוצים לאתגר את עצמנו בכל משחק".

לצידו התייצב החלוץ הוותיק טל בן חיים, שאמר: "מטבע הדברים כשמקום ראשון ומקום שני נפגשים בסיבוב השני, זה "משחק העונה" כביכול. משחק שכולם מחכים לו, משחק בין שתי הקבוצות הכי טובות לפי הטבלה, ואני חושב שגם לא מבחינת הטבלה. למרות שאין קהל, יש סיפוק מזה שאנחנו משחקים בבית כי תמיד כיף לשחק במגרש הביתי שלנו. אנחנו נותנים להם את כל הכבוד כי עד עכשיו הם צברו יותר נקודות והם נמצאים במקום הראשון, אבל אנחנו בטוחים בעצמנו ובאים לעשות את העבודה".

החלוץ סיכם: "אני אוהב את המשחקים האלה, ברור, כל שחקן שיכול לקחת חלק ב"משחק עונה", ברור שהוא יאהב את זה, הוא צריך לאהוב ולרצות להות חלק ממשחקים כאלה, כי לא כל אחד זוכה לקחת חלק ב"משחק עונה". זה לא עוד משחק כמו שאומרים. כמו שדרבי הוא לא עוד משחק. אני מחכה למחר.

טל בן חיים | אריאל שלום

על כך שהוא עדיין לא כבש מאז שחזר והיה קרוב לעשות זאת במשחק האחרון: "הקורה מול נתניה? אני מאמין שכל דבר קורה מסיבה ומה שצריך לקרות קורה. אני בטוח שאם אמשיך לעשות את הדברים כמו שאני עושה אותם עד עכשיו, אז יהיה בסדר".

"כולם מבינים את גודל המעמד ואת האתגר לצמצם את הפרש הנקודות ממכבי חיפה. כל מי שיהיה על המגרש ייתן את הנשמה, זה המשחק שעליו מדברים מאז התיקו 2:2 נגדם בסמי עופר", אמרו בסביבת השחקנים.

הרכב משוער: דניאל טננבאום, שחר פיבן (אנדרה ג'ראלדש), איתן טיבי, לואיס הרננדס, אנריק סבוריט, עדן קארצב, אבי ריקן (דן גלזר), אייל גולסה, אדוארדו גררו, טל בן חיים (אילון אלמוג), איתי שכטר.

צוות אימון חדש לוואן לוון

בנושא אחר, מכבי תל אביב הודיעה הבוקר על שני מצטרפים חדשים לצוות האימון, בו התרחבה הכוורת ההולנדית: רייניר רובמונד בן ה-48 מונה לעוזר המאמן של ואן לוון, בעוד דניס גנטנאר בן ה-45 הפך למאמן השוערים החדש של האלופה. רובמונד שיחק ואימן במהלך כל הקריירה המקצועית שלו בהולנד ואף עבד לצד מארק ואן בומל בפ.ס.וו איינדהובן בשתי העונות הקודמות. בנוסף, הוא אימן בקבוצות הנוער והמילואים של אלקמאר, בנבחרת הנוער של הולנד ובווילם II. באשר לגנטנאר, שפרש ממשחק פעיל ב-2014 בתום קריירה שכללה תקופות באייאקס ובדורטמונד, מאמן השוערים עבד בעבר במחלקת הנוער של המועדון הבכיר בהולנד, בין השאר.

ואן לוון אמר על עוזריו החדשים: "אני שמח על הצטרפותם של רייניר ודניס לצוות המקצועי הקיים. יש להם את הניסיון והיכולות כמאמנים לעזור לנו להשיג את המטרות שלנו העונה". בעקבות המינויים, שוער העבר שורה אובארוב ששימש כמאמן השוערים מאז מונה פטריק ואן לוון, ישוב לתפקידו הקודם כמאמן ראשי במחלקת בנוער במועדון.

דניס גנטנאר, רייניר רובמונד | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי